Barlog popisuje, jaké to je vydat God of War

16. duben 2018 13:27 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (5)

Cory Barlog je ostřílený chlapík, který v herním průmyslu snese srovnání s těmi největšími hvězdami. V Santa Monice začal svou kariéru, aby následně vyzkoušel i štace v Avalanche Studios a Crystal Dynamics a pak se vrátit zpět do Kalifornie a vytvořil v ní něco, o čem pějí ódy všichni po celém světě. Vytvořil letošní God of War.

I když byl u zrodu série, byl u oceňovaného druhého dílu, ale také u Mad Maxe nebo rebootu Lary Croft, vydání další hry je i pro takového velikána speciální událostí. „Mám takový rituál, jakmile skončí embargo, chci být sám a sám chci procházet jednotlivé verdikty,“ říká v rozhovoru pro kanál SkillUp na cestě do studií Fox za svým známým a kolegou Georgem Millerem.

Jak Barlog říká, právě Miller jeho tvorbu zásadně poznamenal. Osobně se se slavným režisérem poznali už v roce 2007, kdy začal jakýsi cyklus, na jehož počátku Barlog Millerovi ukázal úvod God of War, z čehož následně vzniklo dlouholeté přátelství, a na jehož konci chce Barlog ukázat něco z nového dílu. „Chci mu ukázat, na čem jsem poslední dobu tolik pracoval a jak moc mě ve skutečnosti ovlivnil,“ říká do kamery.

„Když padlo embargo, končil jeden z probíhajících eventů. Spěchal jsem na hotel, abych si recenze přečetl. Dokonce jsem z toho pořídil video, aniž bych věděl, jaká bude má reakce a jaká budou výsledná hodnocení. Mám zkrátka rád reakční videa, a tak jsem jedno také udělal. Bylo to zvláštní, hodně emocionální. Mnohem víc, než jsem myslel. To video mělo nakonec asi deset minut, z nichž osm jsem pouze plakal a nebyl schopný žádné souvislé věty,“ říká slovutný režisér posledního hitu.

Recept na to, jak vytvořit takto kladně přijatou hru, údajně neexistuje. Kdyby ale u Barloga stál někdo s pistolí a mířil mu na zátylek a tázal se na jednu jedinou věc, která rozhodla o God of War, dočkal by se odpovědi: „Vykašlat se na pochybnosti.“ Nu dobrá, Barlog svá slova volil méně obezřetně, ale ve svém jádru chtěl říct právě to. „Pochybnosti totiž zabijí mnohem více snů, než kolik jich dokáže zabít strach. Nevím, kdo přesně tohle řekl, ale mě to připadá příznačné. Ať už jste jakýkoliv výtvarník v jakémkoliv průmyslu, pochybnosti vám brání riskovat. Brání vám posouvat se a lépe porozumět pravdě.“

Barlog říká, že i tak je a byl pochybnostmi doslova zahlcen. Ale v jeho očích je i tohle část řízení celého týmu, projekce své vlastní „předstírané“ sebejistoty do ostatních, aby něčemu věřili a snažili se toho dosáhnout. „Museli něčemu věřit, i když jsem tomu třeba ani já sám tolik nevěřil,“ říká. „To, co mě pohánělo, bylo, že nechci být ten, který to zkazí. (David) Jaffe sérii nastartoval a já to nechtěl zkazit, ostatně přišel bych i o vlastní práci“ dodal Barlog.

Jistá paralela s Jaffem ale hrozí. Dalším počinem, na němž by chtěl Cory pracovat, je vlastní nová IP. „První na pořadu dne je dlouhá dovolená,“ říká s úsměvem. „Chci zmizet z tohoto světa, tak na měsíc, nebo na dva. Doufám, že na dva. Strávím čas s mým synem a ženu, opět je poznám a snad opravím to, co se za tu dobu rozbilo kvůli mé obsesi z God of War.“ Nový projekt přijde na řadu později. Měl by vycházet stoprocentně z hlavy samotného Barloga, ale také záleží, jestli se mu podaří přesvědčit Sony. To by ale nemusel být takový problém. Tak snad neskončí jako Jaffe s Drawn to Death.

Vy byste neměli rozhodně minout naší recenzi, a když se podíváte do kalendáře, ani celý náš týden v HrejTV. Letošní God of War si můžete pořídit na Xzone.cz. Hra vychází na konci tohoto týdne. 

Zdroj: YouTube

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20919665
Zerosekai napsal 16. 4. 2018 v 20.03

Ocelotr2.0: Kratos byl vždy hnán hněvem, neuvěřitelným spalujícím hněvem a touhou po pomstě, kvůli tomu vyvraždil kohokoliv na koho přišel ale zabitím Dia, noo nikdo komu by se chtěl pomstít nezbyl, nebyl tu nikdo na koho by svůj hněv upřel, takovej ten moment kdy tě celej život žene jedna věc a najednou je hotovo a ty nevíš, tvůj hnací motor je pryč a ty seš prázdnej, proto ukázat tuhle starší stránku Krata v době kdy už to není jen nádoba hněvu mi nepříjde tak špatnej nápad ani mimo mísu, jak moc to bude off putting v samotné hře to se teprve uvidí že jo, jako jestli se vydaj uplně cestou Joela milujícího tatka charakteru nakonec ehh to bych asi taky uplně nechtěl ale kdo ví, je jasně vidět že udělali pořádně tlustou čáru za starou ságou, nový prostředí, styl boje, pohyb, vousy, tak jako proč ne. Rozhodně nechci bejt takovej ten nespokojenec kterýmu když se naservíruje po desátý to samí je to špatně ale když to změní je to zase špatně

Nahlásit nevhodný obsah

20877290
martinbucek napsal 16. 4. 2018 v 19.47

Ocelotr2.0: uz si tu hru hral, ze kritizujes tu vec, ktoru si nedovolil kritizovat nikto....pribeh?

Nahlásit nevhodný obsah

20877290
martinbucek napsal 16. 4. 2018 v 19.45

Ocelotr2.0: cliffy je podla teba ikona?....ak by nefetoval a neminal prachy na lahke devy, mozno by nou bol.....cliffy je uz len parodiou sameho seba

Nahlásit nevhodný obsah

20835570
UnreAll napsal 16. 4. 2018 v 18.20

Ja by som si celu sériu God of War tak z radosti zahral... Jedna z mala hier, ktoré ma ešte lákajú, ale PS si kvôli tomu zrejme kupovať určite nebudem :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 16. 4. 2018 v 15.47

Coffe neni Jaffe.

Narážím na to, že i když (jak je napsáno výše v článku) vytvořil úspěšný a oceňovaný díl série GOD OF WAR, k dokonalosti IKON jako je Kojima, Blezzinsky, Andy Gavin či Jason Rubin mu chyí jediné. Vytvořit vlastní sérii která obstojí sama o sobě.


Největší mínus nového God Of War je Kratos. Kratos trhá hlavy a cedí hlášky nedělá babysitting. Dát tam kohokoliv jiného je to stejně dobrá hra a pro mne ..... jako vzpomíná
Kratos na rodinu z Chain Of Olympus, potažmo orig. GOD OF WAR, kterou sám (posedlý) vyvraždil ? Z toho měl háky a bílou barvu kůže (popel vyvražděné rodiny) Podle mě když máte jednoho syna a předtím jste sám zabil vlastní rodinu (nevim těch dětí tam bylo dost byla to hratelná pasáž nebo tak něco) tak si na to musíte vzpomínat při každém pohledu na szna. Reflektuje to nový GOD OF WAR ??????

Nesnášim když po čase tvůrci začnou z názvy od začátku. je to klasika zábavavního průmyslu a hledat něco podle tří stejných názvů deset dvacet let po je nebetyčnej vopruz.

P.S. Dozvíme se aspoň koho Kratos vopígloval a čim byla tak vyjímečná ?¨

Protože si nedokážu představit něžnou a milou dívku, která uviděla Kratosovo vyjímečné nitro jak je něžný když zrovna netrhá hlavy (za tři díly 20000 mrtvejch každej umřel nejhorší možnou smrtí) a tak při měsíčku dali nečekaný život synovi. Jestli maj tvůrci koule je matka jednou z mnoha znásilněnejch a dítě je původně nechtěné. Nic jinýho ke Kratovi nejde.

Editováno: 16. 04. 2018 v 16.04

Nahlásit nevhodný obsah