Barlog popisuje, jaké to je vydat God of War
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Barlog popisuje, jaké to je vydat God of War

Barlog popisuje, jaké to je vydat God of War

David Plecháček

David Plecháček

16. 4. 2018 11:27 4
Reklama

Cory Barlog je ostřílený chlapík, který v herním průmyslu snese srovnání s těmi největšími hvězdami. V Santa Monice začal svou kariéru, aby následně vyzkoušel i štace v Avalanche Studios a Crystal Dynamics a pak se vrátit zpět do Kalifornie a vytvořil v ní něco, o čem pějí ódy všichni po celém světě. Vytvořil letošní God of War.

I když byl u zrodu série, byl u oceňovaného druhého dílu, ale také u Mad Maxe nebo rebootu Lary Croft, vydání další hry je i pro takového velikána speciální událostí. „Mám takový rituál, jakmile skončí embargo, chci být sám a sám chci procházet jednotlivé verdikty,“ říká v rozhovoru pro kanál SkillUp na cestě do studií Fox za svým známým a kolegou Georgem Millerem.

Jak Barlog říká, právě Miller jeho tvorbu zásadně poznamenal. Osobně se se slavným režisérem poznali už v roce 2007, kdy začal jakýsi cyklus, na jehož počátku Barlog Millerovi ukázal úvod God of War, z čehož následně vzniklo dlouholeté přátelství, a na jehož konci chce Barlog ukázat něco z nového dílu. „Chci mu ukázat, na čem jsem poslední dobu tolik pracoval a jak moc mě ve skutečnosti ovlivnil,“ říká do kamery.

„Když padlo embargo, končil jeden z probíhajících eventů. Spěchal jsem na hotel, abych si recenze přečetl. Dokonce jsem z toho pořídil video, aniž bych věděl, jaká bude má reakce a jaká budou výsledná hodnocení. Mám zkrátka rád reakční videa, a tak jsem jedno také udělal. Bylo to zvláštní, hodně emocionální. Mnohem víc, než jsem myslel. To video mělo nakonec asi deset minut, z nichž osm jsem pouze plakal a nebyl schopný žádné souvislé věty,“ říká slovutný režisér posledního hitu.

Recept na to, jak vytvořit takto kladně přijatou hru, údajně neexistuje. Kdyby ale u Barloga stál někdo s pistolí a mířil mu na zátylek a tázal se na jednu jedinou věc, která rozhodla o God of War, dočkal by se odpovědi: „Vykašlat se na pochybnosti.“ Nu dobrá, Barlog svá slova volil méně obezřetně, ale ve svém jádru chtěl říct právě to. „Pochybnosti totiž zabijí mnohem více snů, než kolik jich dokáže zabít strach. Nevím, kdo přesně tohle řekl, ale mě to připadá příznačné. Ať už jste jakýkoliv výtvarník v jakémkoliv průmyslu, pochybnosti vám brání riskovat. Brání vám posouvat se a lépe porozumět pravdě.“

Barlog říká, že i tak je a byl pochybnostmi doslova zahlcen. Ale v jeho očích je i tohle část řízení celého týmu, projekce své vlastní „předstírané“ sebejistoty do ostatních, aby něčemu věřili a snažili se toho dosáhnout. „Museli něčemu věřit, i když jsem tomu třeba ani já sám tolik nevěřil,“ říká. „To, co mě pohánělo, bylo, že nechci být ten, který to zkazí. (David) Jaffe sérii nastartoval a já to nechtěl zkazit, ostatně přišel bych i o vlastní práci“ dodal Barlog.

Jistá paralela s Jaffem ale hrozí. Dalším počinem, na němž by chtěl Cory pracovat, je vlastní nová IP. „První na pořadu dne je dlouhá dovolená,“ říká s úsměvem. „Chci zmizet z tohoto světa, tak na měsíc, nebo na dva. Doufám, že na dva. Strávím čas s mým synem a ženu, opět je poznám a snad opravím to, co se za tu dobu rozbilo kvůli mé obsesi z God of War.“ Nový projekt přijde na řadu později. Měl by vycházet stoprocentně z hlavy samotného Barloga, ale také záleží, jestli se mu podaří přesvědčit Sony. To by ale nemusel být takový problém. Tak snad neskončí jako Jaffe s Drawn to Death.

Vy byste neměli rozhodně minout naší recenzi, a když se podíváte do kalendáře, ani celý náš týden v HrejTV. Letošní God of War si můžete pořídit na Xzone.cz. Hra vychází na konci tohoto týdne. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama