Co týden dal: Takový malý výlet do Varšavy

15. duben 2018 18:00 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (0)

Cesta na východ, to je vždycky veliké dobrodružství, a své o tom ví i náčelník Pavel. Z vcelku obyčejného poznávacího výletu za novinkami společnosti Bandai Namco se vyklubal nebývalý zážitek. Ani zbytek “omlazené” redakce ale nezahálel. Uplynulý týden přinesl tradiční spoustu odhalení a novinek, pojďme si je tedy ve zkratce připomenout.

LEVELUJEME

K našim severovýchodním sousedům vás osud, v pozici herního redaktora, čas od času prostě zatáhne. Polsko je bezesporu krásná země s unikátní nabídkou zážitků, nečekaná dobrodružství, která na něj čekala, ale zřejmě ani Pavel nečekal. Událost Level Up slibovala mnohé. Vydavatelský dům Bandai Namco se hodlal pochlubit svým aktuálním lineupem připravovaných pecek a bylo z čeho vybírat. Společně s lokálním distributorem Cenega přivezl do Varšavy epický Ace Combat 7, remaster kultovního Dark Souls, Geraltem obohacenou bojovku SoulCalibur VI, nebo bizarní RPG Code Vein. Pavel všechny zmíněné chuťovky důkladně okoštoval, nechal si uletět letadlo, zažil na vlastní kůži vzpomínkovou demonstraci a přinesl článek.

Obsáhlejších informací se samozřejmě dočkáte přímo v článku, předem však můžu naznačit, že duo Dark Souls a SoulCalibur udělalo dojem, Code Vein nepřesvědčil a Ace Combat nepřekvapil. Tradiční temné RPG je ale až ke kořenům věrné svému originálu, jen vypadá o poznání pohledněji. Vizuální stránkou zase ohromil SoulCalibur, ze kterého až oči přecházejí. Code Vein sice působí jako zajímavé okořeněná variace na “Dark Souls koncept”, v Pavlových očích je ale upírská novinka příliš usedlá a vlastně nenabízí nic divokého a vybočujícího, jak byste u podobně střižené řežby čekali. A Ace Combat je… Ace Combat. Vypadá skvěle, je cool, ale nad rámec toho, co mohli vidět i účastníci loňského Gamescomu tvůrci do Varšavy nic nového nepřivezli. Škoda.

JDEME SE BÍT

Zdlouhavá základní část sezóny je konečně za námi a natěšení fanoušci NHL konečně dostali možnost sledovat to pravé ořechové. Během sezóny se sice ukáže, kdo je ve formě a kdo se plácá u dna, až v play-off se ale začne lámat chleba. Tuzemští příznivci jistě napjatě sledují, jak dění na kluzištích ovlivňují čeští borci, v čele s ofenzivními hvězdami Voráčkem a Pastrňákem, společnost EA se ale rozhodla udělat radost všem fanouškům virtuálního hokeje. Společně se startem vyřazovacích bojů mohou v rámci NHL 18 na ledě neomezeně zápolit i předplatitelé služby EA Access.

Studio se tím drží tradice přidávání aktuálních ročníků sportovních titulů do neomezené knihovny her služby. To samozřejmě znamená, že odzvonilo ročníku s podtitulem 17, kde vyjma rozehraných sezon nic nedrží ani opatrnější hráče. Vzhledem k velice distingované křivce vylepšení se ale budou i ti nejkonzervativnější v čerstějším ročníku cítit jako doma.

KDO PŘEŽIJE

Možnosti voleb jsou už mnoho let jakýmsi svatým grálem herního průmyslu. Jen těžko můžete aspirovat na krále příběhových her, když hráčům nenabízíte alespoň na oko systém voleb, ovlivňování příběhu a osudů ostatních postav. Za posledních dvacet let se o takové možnosti pokusilo mnoho snaživců. Od těch neúspěšných (většina stříleček), přes očividně podvádějící (cokoliv od Telltale), až po opravdové průkopníky (Zaklínač 2 a 3). Mezi tvůrce často spojované s efekty voleb patří bezpochyby David Cage, otec experimentů Heavy Rain a Beyond: Two Souls. A zatímco oba jmenované hity patří k nejrozporuplnějším hrám vůbec, Cage hrdě kutí další novinku podobného střihu, Detroit: Become Human.

V Heavy Rain i Beyond jste svými volbami skutečně mohli tok příběhu ovlivnit. Vyvrcholení zápletky tím mohlo přijít několik. Takovou skutečnost bohužel srážely k zemi designové chyby a především (poměrně oprávněné) nařčení z přílišné filmovosti titulů. Detroit má ale v nastoleném trendu pokračovat a dát hráčům do rukou více “hraní”. Celý systém cest a příběhových “páteří” má ve výsledku připomínat galaxii, do jednotlivých vyústění tak každý hráč může dospět úplně odlišným způsobem a autoři se dušují, že téměř každá scéna má spoustu alternativ. Ani hlavní postavy by neměly být žádnými stálicemi, a po vzoru Until Dawn mohou různě zahynout.

A TOPŮRKO ZA TOLAR

Rádi se nimráme v číslech a milujeme rekordy, není tedy divu, že co chvíli někomu mlátíme o hlavu tvrzením, že to a to je největší finanční bomba historie průmyslu. V souvislosti s finančními rekordy v poslední době padají především jména GTA V a Minecraft, pravda je ale možná trochu jinde. Po zveřejnění obchodních analýz a vyhodnocení pátého Grand Theft Auto jakožto nejvýdelěčnějšího zábavního produktu historie se totiž vyrojila celá řada konkurentů. Zhruba 6 miliard dolarů je naprosto astronomická částka, takové World of Warcraft ale populární městskou akci zadupává do země a svým tvůrcům ze studia Blizzard od konce loňského roku přineslo do peněženek více než 10 miliard dolarů.

Na pomyslný trůn bývá podsouvána i populární MOBA League of Legends, u ní ale přesná čísla neznáme. Překvapivým vítězem finančního klání jsou tak legendární Space Invaders. Jeden z nejstarších herních hitů vygeneroval téměř neuvěřitelných 14 miliard dolarů (v přepočtu zhruba 290 miliard českých korun). To je více než dvojnásobek zisku, kterým se chlubí společnost Rockstar s GTA. I jejich 6 miliard lze ale těžko srovnávat s neherními trháky zábavního průmyslu. Vždyť zdaleka nejvýdělečnější filmový počin, Avatar z roku 2009, nepřinesl ve výsledku svým tvůrcům ani polovinu.

 

Ať už pokojně hrajete, užíváte si nově příchozího krásného počasí, nebo třeba tvrdnete ve Varšavě, protože vám uletělo letadlo, určitě najdete na webu spoustu zajímavého obsahu. Ať už se jedná o hodnocení dlouho očekávaného restartu série God of War, videa a hPodu se speciálním hostem nebo intenzivní novinkový servis. Tak Hrejte s námi!

Videa a podcasty za uplynulý týden: Hrajte s námi: MLB The Show 18Hrajte s námi: Lost HeroDohrajte s námi: Until Dawn #3hPod #634

Recenze za uplynulý týden: The Council, God of War

Články za uplynulý týden: Deep Rock Galactic - dojmy z hraníLevel Up - dojmy z Varšavy

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!