Nejvýdělečnějším produktem není GTA V
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Nejvýdělečnějším produktem není GTA V

Nejvýdělečnějším produktem není GTA V

David Plecháček

David Plecháček

11. 4. 2018 11:58 6
Reklama

Nedávno svět obletěla zpráva, že je páté Grand Theft Auto nejvýdělečnějším produktem zábavnímu průmyslu celé historie. Ehm, není. Po této zprávě analytické společnosti MarketWatch, která se nechala slyšet, že GTAV vyprodukovalo přes 6 miliard dolarů, se totiž začali ozývat jiní adepti o krále průmyslu.

Jednoho z nich nalezneme exkluzivně na PC. Všímaví čtenáři možná zaregistrovali, že Blizzard na konci loňského roku oznámil, kterak mu World of Warcraft vydělalo přes 10 miliard dolarů. A to se bavíme o loňském roce, od té doby samozřejmě tento obnos zase o kus narostl. Pravdou ale je, že se v tomto případě bavíme více méně o sérii, zatímco ze strany GTA mluvíme specificky o pátém dílu. I tak ale náleží koruna Blizzardu. Nebo snad ne?

Ne, nenáleží. Spekuluje se totiž, že by na tom mohlo být ještě lépe League of Legends. Ten sice korunu zatím nemá, spíše za to ale mohou nedostatečné údaje. Víme, že legendární LoLko vygeneruje 2 miliardy dolarů ročně, ale kolik jich bylo od vydání, zůstává nejasné. Proto League of Legends není titul, kvůli kterému jsme sňali korunu blizzardímu WoWku. Alespoň zatím, dost možná to je ale jen otázka času.

Nejvýdělečnějším produktem historie je totiž údajně Space Invaders. Vsadíme se, že to nikdo z vás nečekal. Hra, která náleží éře automatů, je stále brána jako produkt zábavního průmyslu. Podle všeho tento klenot vygeneroval ještě větší peníze. Konkrétně necelých 14 miliard dolarů. I kdyby Space Invaders neexistovalo, prvenství by si uzmul legenární Pac-Man (12,8 miliard dolarů) nebo Street Fighter 2 (10,6 miliard dolarů).

Tato hra s čísly tak prozatím zná svého vítěze. Důležité je ale vážně slovíčko prozatím. Nikdy nemůžeme vědět, kdy se o pomyslnou korunu přihlásí někdo jiný. I z těchto rekordmanů je ale evidentní, že hry tomuto trhu vládnou. Jednotlivé filmy i další produkty zábavního průmyslu si o těchto cifrách mohou nechat jen zdát...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama