Proběhlo udílení herních cen IGF a GDCA

22. březen 2018 10:04 / Kateřina Stuchlíková / Novinky / Diskuze (2)

Ve dnech 19. - 23. 3. 2018 probíhá v San Franciscu Game Developers Conference, na níž si programátoři, umělci, producenti, herní designéři a další herní profesionálové hromadně vyměňují své zážitky a zkušenosti. V rámci této vývojářské konference mimo jiné probíhají hned dvě udílení ocenění za nejvýraznější herní kousky – Game Developers Choice Awards (GDCA) a také, nejen mezi milovníky nezávislých kousků vyhlášený a prestižní, Independent Games Festival (IGF). V obou případech probělo slavnostní vyhlášení a udílení cen již včera, takže vítězové jsou známí.

GDCA uděluje ceny již 18. rokem ve 14 různých kategoriích, z nichž hned tři (hra roku, nejlepší zvuk a nejlepší design) letos vyhrála The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Dvě ocenění (nejlepší mobilní hra, cena za inovaci) si také odnesla vizuálně nesmírně zajímavá logická hra a adventurka Gorogoa. Bez ocení nezůstaly samozřejmě ani další významné kousky loňského roku, jako Cuphead, What Remains of Edith Finch, Horizon Zero Dawn, NieR: Automata (získalo cenu publika) nebo SUPERHOT VR. Kompletní seznam letošních nominovaných si můžete prohlédnout na oficiálních stránkách GDCA, výsledky pak na stránkách Gamasutry

Festival nezávislých her IGF udělující ceny v osmi kategoriích je pro našince ještě možná o ždibíček zajímavější, neboť se letos mezi nominované finalisty podařilo probojovat hned dvěma českým titulům. Historicko-vzdělávacímu interaktivnímu dokumentu Attentat 1942 a bujaré adventurce Chuchel. A právě nejnovější kousek z dílny Amanita Design cenu odborné poroty za vizuální stránku (Excellence in Visual Art) skutečně získal, a rozdupal tak další nominované a často velmi výrazné konkurenty jako třeba Cuphead nebo Night in the Woods. Nutno podotknout, že Amanita obstála v nejrůznějších kategoriích IGF již v předchozích ročnících se svými staršími hrami (Samorost, Botanicula, Machinarium).

Vzhledově neotřelá adventurka Night in the Woods ovšem s prázdnou také neodešla a odnesla si hlavní ocenění soutěže a finanční odměnu 30 000 dolarů a také cenu za vyprávění. Dvě kategorie vyhrál i zajímavý studentský projekt v podobě puzzle hríčky nazvané Baba Is You a za zvláštní zmínku určitě stojí i vítězství Getting Over it with Bennett Foddy, pro svůj řekněme nekonvenční přístup k hraní (The Nuovo Award). Seznam nominovaných si můžete prohlédnout zde .

V neposlední řadě by vám nemělo uniknout, že Steam právě v tuto chvíli v rámci probíhajícího vyhlašování nabízí část finalistů obou soutěží ve slevové akci. Mimo nejprofláklejších kousků tak třeba můžete pořídit s dvacetiprocentní slevou nesmírně vtipné a překvapivě obsažné RPG West of Loathing, které vypadá, jako by ho kreslilo pětileté dítě, nebo třeba Don´t Make Love, simulátor milostného života kudlanky nábožné, za polovinu běžné ceny.

Zdroj: Gamasutra, IGF, GDCA, Steam

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.0 napsal 22. 3. 2018 v 13.40

U getting over it, jsem šel over it. Nevim, nepřijde mi to ani vtipný, ani zábavný, ale evidentně existujou lidi, co na to dokážou koukat hodiny na Twitchi. Né oni to nehrajou, oni na to čuměj. Na to bych chtěl jednoho dne vzpomínat v domově důchodců, jak jsem tenkrát koukal, jak někdo hrál Get over it, nejkrásnější léta mýho života.

Nahlásit nevhodný obsah

20921897
Webmasser napsal 22. 3. 2018 v 10.24

Hratulace Amanitě

Nahlásit nevhodný obsah