Trump s vydavateli diskutoval o násilí

9. březen 2018 15:17 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (28)

Však to znáte. Když žijete v nějaké bublině, těžko se dělá obrázek o tom, jaký na ní má názor vaše okolí. Do jisté míry to platí i o videohrách. Hráči her sice vědí, že se společnost i po letech a i přes zlepšující se situaci na videohry dívá skrze prsty, ale nemáme takový odstup, abychom situaci viděli z jejich úhlu. No a zmenšíme-li jej na násilí ve hrách, je to prakticky to samé.

Zábava poté začíná, když se násilí ve hrách ujme někdo, kdo o něm slyšel jen z rychlíku a oroduje za zpřísnění všemožných kritérií, které by jej ve hrách omezil. Donald Trump není výjimka. V období po nešťastném útoku na škole Stoneman Douglas, kdy byl střelcem teprve devatenáctiletý bývalý student, je násilí v masových médiích populárním tématem.

Ne snad v přímé návaznosti, ale prezident Spojených států si do Bílého domu pozval reprezentanty herních studií, s nimiž debatoval právě o násilí ve hrách. Připravil si pro ně ukázku záběrů, se kterou chtěl doložit někdy až zbytečnou konkrétnost jejich vyobrazení. Asi vás nepřekvapí, že své zastoupení v ukázce má Wolfenstein, Sniper Elite, Fallout, nebo třeba slavná scéna No Russian z Call of Duty: Modern Warfare 2.

„Tohle je snad násilí, není-liž pravda?“ ptal se přítomných osob. Magazín The Verge říká, že s prezidentem přítomní zástupci vedli debatu na téma několika vědeckých výzkumů, které určitou spojitost násilných videoher a násilí obecně popisují. „Několik takových témat jsme probírali... a také jsme hovořili o tom, jak rating her pomáhá rodičům, aby byli informováni a dělali vhodná rozhodnutí,“ říká představitel ESA, organizace, která podporuje americké vydavatele.

Prezident Trump ale byl podle několika zdrojů otevřený diskuzi a aktivně se zajímal o názory ostatních. Závěry v tuto chvíli žádné nejsou, nicméně zajímavá je spíše níže dostupná ukázka, s jejíž pomocí se měla přemíra násilí prezentovat. Takto vytržená z kontextu totiž snadno vzbudí podobný dojem, který nabude kde kdo – včetně politických špiček.

Zdroj: The Verge

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20842776
JabJab21 napsal 13. 3. 2018 v 23.49

Zajmava uvaha. Kazdopadne si ale myslim, ze uz toho americani zacinaj mit dost. A ted, kdyz uz je to nekolikatej prezident se stejnym nazorem, kterymu navic nedavaj hlasy ani lidi z jeho vlastni strany, ktera ma proboha vetsinu v kongresu, se neco dost mozna zmeni. Trump stejne dostal jenom velmi tesnou nadpolovicni vetsinu hlasu, navic na vylozeny pocet hlasu vyhrala Clintonova. Proto bych se nedivil, kdyby ho lidi se zdravym rozumem a/nebo karierni zraloci co citi krev prehlasovali a zbrane omezili.

Pokud sem to slysel dobre, pravo na zbrane maj v ustave stejne jenom kvuli obcanske valce, aby se tehdy civiliste mohli branit proti druhe strane. To samozrejme dneska nema zadny efekt.

Editováno: 13. 03. 2018 v 23.49

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 12. 3. 2018 v 07.41

Jediná otázka: Proč se to samý neděje v Kanadě, Španělsku, Český republice, Japonsku a dalších 100 zemích, kde se násilné hry prodávají ?

Trump je pod vlivem zbraňové lobby a zavést zákony jako v Evropě je pro Ameriku nemyslitelné. Proč ? USA je největším distributorem zbraní celosvětově a 33 000 000 jejích občanů (tři České Republiky) pracuje ve zbrojním průmyslu. A jelikož Trumpův goverment sliboval hlavně ZAMĚSTNANOST nemůže si dovolit změnit zákon o držení zbraní ani svést vystřílení škol na špatné zákony o držení zbraní.

Co je jedna vystřílená škola (19 lidí) oproti stálému zaměstnání 33 000 000 lidí ? JE MI TO LÍTO, ALE NIC - AMERICAN GOVERMENT

Proto se hledá obětní beránek jež, se zcela vyhne diskuzím o zbraních. Všichni to víme, ví to Trump, tak proč to někdo kurňa neřekne nahlas a veřejně ? Tim někdo, myslim někoho z Trumpova Govermentu, bez jeho vědomí, protože je jasné že takováto akce nemůže projít skrz TRUMPETU.

Těžce mi to připomíná mnou zažitý SOCIALISMUS, kde se některé pravdy prostě neříkaly a člověk na danou otázku odpovídal vydrilovanou lží a lhal hlavně sám sobě.

Nyní věřim absolutně všemu o Ruském ovlivňování Amerických voleb, protože co víc si může Rusko přát, než totálně debilního Amerického prezidenta ?

Editováno: 12. 03. 2018 v 12.41

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 10. 3. 2018 v 23.16

Jinak ten patek 13. nebo co to bylo a fallout v ty ukazce ani byt nemely, je tam krasne videt, ze je to vsechno arkadovy, nerealisticky a nesmyslny. Jako ze clovek napichnutej na hak nekrvaci a ani se mu neprotrhne kosile a pak jeci jak 12 letej na VOIP a to vsechno kombinovany s tou jejich herni fyzikou jakykoliv nasili neutralizuje. I kdyz treba ta scena se sekerou by se do toho sestrihu hodila. Ve falloutu je to tak moc prehnany a nerealisticky jak vizualne tak zvukove, ze to taky nikdo nemuze brat vazne.

Editováno: 10. 03. 2018 v 23.19

Nahlásit nevhodný obsah

20872817
stul.drabik napsal 10. 3. 2018 v 18.50

Pokud to násilí ve hrách víc zcenzerují kvůli nějakým psychickým de...Kterým rupne v bedně.To pude na p.d.

Editováno: 10. 03. 2018 v 18.52

Nahlásit nevhodný obsah

15916702
Merengues9 napsal 10. 3. 2018 v 17.00

Pely168: Pleteš si knihy s náboženstvím.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 10. 3. 2018 v 14.00

To mi pripomina, jak miluju, kdyz slysim jak naky ateista rika, ze kvuli tomu, jaky zverstva verici delali by je vsechny vyhladil (tzn ze by delal to samy co ti verici). Myslim, ze to krasne ilustruje to, co rika treba jeden teolog, na jehoz jmeno si nevzpominam. Tomu jednou nekdo rek, ze kdyz je krestan, tak nemuze objektivne psat o nabozenstvi, protoze je zaujaty. Nacez tomu cloveku odpovedel, ze ateista taky neni objektivni, protoze vira v boha je stejna jako vira v nic, a proto je ateista zaujaty zase na druhou stranu. Myslim si, ze je to pravda a ze clovek, ktery obhajuje ne-viru je stejne zaujaty jako clovek co obhajuje viru.

Jinak ale fakt dobra pripominka :) Vic nasili jiny knihy fakt asi nezpusobily (a to pocitam i Mein Kampf a komunisticky manifest), a strasne by me zajmalo, kdo ty knihy o bohu napsal, a jestli to autor myslel vazne nebo jako vtip/roman, ktery si obcane spatne vylozili a prijali za svuj. Taky by me zajmalo kolik nasili zpusobila Darwinova teorie evoluce.

Musis ale taky chapat, ze bible a koran nejsou ani tak knihy, jako spise zakony. A zakony z podstaty veci plodi nasili, stejne jako treba ty ceske. Kdyz se do zakona napise, ze vrazda je trestna a nekdo spacha vrazdu, vlitnou na nej policajti a kdyz se cuka tak ho klidne zbijou a uvezni. Navzdory tomu, ze policie, resp. stat vnimame jako "ty hodny", nasili je nasili a v nasi spolecnosti je stat jedinou instituci, ktera je opravnena legalne pouzivat nasili proti svym vlastnim obcanum a klidne je i zabit, kdyz to zachrani obcany, kteri jsou v pravu.

Mozna by se dokonce dalo i rict, ze trest smrti se v CR nikdy nezrusil, protoze se vykonava dodnes treba na lidech strilejcich po ostatnich lidech, kteri se nevzdaji, a to dokonce bez soudu rovnou na miste prostrednictvim ozbrojeneho policisty.

Pardon, sem se nejak rozvasnil, uz se budu krotit :)

Editováno: 10. 03. 2018 v 14.20

Nahlásit nevhodný obsah

20922116
Pely168 napsal 10. 3. 2018 v 10.49

Když už mluvíme hrách, filmech a knihách jako o spouštěče násilí, tak si myslím že v tom jednoznačně vedou knihy, viz. bible, korán tyhle knihy zabili už spousty lidí a jsou zakázané? Nejsou a ani nemůžou, protože by kvůli tomu byla na 100% válka, která by zabila hromady dalších lidí, zku*vení pokrytci hlavně O my got a Alah akbar, je to jedna a ta samá verbež, jejich víra způsobila tolik smrtí ve skutečnosti, ale mají problém s hrami, které reálně nikdy nikoho nezabily.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 10. 3. 2018 v 09.31

Tak v tom pripade je vsechno v poradku :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 10. 3. 2018 v 07.31

JabJab21: Pochopil a souhlasím s tebou. Jen jsem to trochu rozvedl s inspirací pro ty, kteří chtějí páchat násilí tak jako tak a rádi by, aby to mělo nějaký styl. A videohry jsou zrovna in.

Nahlásit nevhodný obsah

20872817
stul.drabik napsal 10. 3. 2018 v 07.16

Editováno: 10. 03. 2018 v 07.16

Nahlásit nevhodný obsah

20921825
KnedlikCZ napsal 9. 3. 2018 v 23.13

Já bych všechny ty internety zakázal :D

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 9. 3. 2018 v 23.08

Smaug.: Nepochopil si moji pointu. To, ze je hra spoustec samozrejme znamena, ze hry souvisi s nasilim, ale tady jde o to, ze to nesouvisi s nasilim o nic vic nez ostatni veci a tedy je nesmysl proti hram delat krizovy vypravy jako proti nejhorsi veci na svete. Pokud nekdo napada nasilne hry za vznik nasilnych lidi, tak at se zakaze uplne vsechno a vsichni lidi at se zavrou do vypolstrovanejch cel. A i kdyz uz nebudou zadne obeti nasili, tak stejne v tech celach snadno vzniknou nasilnici z frustrace. Jak chtej tohle puritani vyresit to fakt nevim. Asi stejne jako radikalni ekologove chteji zachranit planetu tim, ze vyhubi lidstvo a to i s pouzitim jadernych zbrani. Jo, je to tak, opravdu takova ideologie existuje, podivejte se do ucebnic politologie.

Editováno: 9. 03. 2018 v 23.14

Nahlásit nevhodný obsah

20875941
p.jurista napsal 9. 3. 2018 v 22.38

Jeste ze nenasli Hatred nebo postal :D a Manhunt proboha :D :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 9. 3. 2018 v 22.18

Miami Vice: Chápu, ale to neznamená, že se z toho některým lidem nebude zvedat kufr. A ukázat to známému, který hry nehraje a netuší, co je MK, tak nevím, co by říkal. Je to o tom, že hry nebo filmy založené primárně na brutalitě se, pokud jde o sérii, dřív nebo později dostanou za hranici snesitelnosti pro normální publikum. Lidem, kteří s tím vyrůstali a sjížděli každý díl, to ale připadá jako drobná vylepšení oproti předchozímu.

Editováno: 9. 03. 2018 v 22.19

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 9. 3. 2018 v 21.56

JabJab21: Pokud se máme striktně držet tématu, tak bych asi neřekl, že násilí ve hrách a ve skutečnosti vůbec nesouvisí. Jak píšeš níže, může jít o spouštěč jako každý jiný. A pak může jít i o usměrnění a inspiraci pro toho, kdo by hranici překročil tak jako tak nebo už ji překročil dávno. Už dřív tu byly vraždy inspirované knihami, filmy nebo stolními RPG a upřímně, rozhodně se to neřešilo tolik jako u videoher.
Setkal jsem se i s názory celkem inteligentních lidí, že u her je problém v tom, že hráč je protagonista, tedy opravdu mačká spoušť, zatímco u knihy nebo filmu je jen pasivní konzument. Podle mě v tom zas tak velký rozdíl ve vlivu na psychiku není. Ke ztotožnění k hrdinou nebo padouchem dochází ve všech médiích a u her je to často i slabší, protože hry (a převážně ty hodně násilné) se většinou prokreslení hrdinovy osobnosti moc nevěnují už proto, že by se těžko vysvětlovaly myšlenkové pochody vraha stovek lidí a výsledné vyznění by bylo spíš směšné. Což bylo kritizováno třeba u kampaně Battefieldu 1.

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 9. 3. 2018 v 21.29

Mortal Kombat ani nejde brát vážně. Vždyť ani lidský bojovníci nejsou v týhle hře úplně obyčejný lidi. I kdybych se soustředil sebevíc, tak po nikom zelenej energy ball jako Johnny Cage hodit nedokážu. A zbytek soupisky je ještě přehnanější než Johnny Cage, Kano, Liu Kang atd., takže mě to nějak ze židle nezvedá, když pak Scorpion někomu usekne hlavu a oko toho mrtvýho soupeře zůstane díky tiku mrkat.

Hra kde je smrt a oživování padlejch v každým dílu, kterej vyšel naprosto běžnou věcí je prostě jenom hra a nic víc. Podle mě se NRS ani nesnažej šokovat. Stejně jako se díky zvednutí výkonu konzolí zlepšily jednotlivý údery, kopy a speciální efekty, tak jsou i ty finishery mnohem líp a detailněji znázorněny. Navíc to NRS dělá ten MK už ~25 let, takže se snažej přijít s něčím novým. Byla by fakt nuda, kdyby Kano v každý hře furt obyčejně vytrhával srdce a nic víc.

Je to jen hra, kde se nadpozemsky silný bojovníci snažej vyhladit jeden druhýho přehnaně drtivejma útokama, protože jsou schopný jich celkem dost snést, kdežto obyčejnej človíček by skončil na JIPce anebo rovnou v márnici ještě než by announcer záhlasil *ROUND 1*!!

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 9. 3. 2018 v 20.44

No to co rikas neni uplne k tematu, ale souhlasim ze treba novej mortal kombat me taky poradne znechutil. Samozrejme kdyz to clovek vnima s nadsazkou tak je to v poho, ale kdyz sem videl prvni videa tak me to fakt znechutilo. Nemelo to zadnou dusi, jenom vulgarni brutalita (viz treba selfie fatalita). Nicmene znovu podotykam, ze byt znechucen z nasili ve hrach a tvrdit ze nasili ve hrach zpusobuje nasili v realnem zivote sou dve ruzny temata.

Editováno: 9. 03. 2018 v 20.46

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 9. 3. 2018 v 20.38

JabJab21: Trochu tě chápu, ale ze svého pohledu to vidím trochu jinak. GTA nehraju a podobná hra mě nenapadá, takže nemohu hodnotit kombinace realisticky ztvárněného příběhu a zároveň realisticky ztvárněného utrpení. Mám spíš problém s tím, že mi některé scény připadají nechutné. Sniper Elite je ještě celkem OK, ale takový Mortal Kombat X je pro mě prostě za hranou. Jasně, že jde o nadsázku, ale tohle už mi prostě vtipné nepřipadá. A to jsem měl prvních pár MK opravdu rád a stylizované fatality byly fajn. Podobně je to u mě s filmy. Jako rozumnou hranici vnímám Texaský masakr motorovou pilou, ale u dalších podobných snímků mi ta brutalita prostě přijde samoúčelná a jen jako snaha vytvořit něco ještě brutálnějšího, než tu bylo předtím. Nebo jako snaha překrýt nedostatky v jiných oblastech díla. Atmosféra se přece dá budovat bez toho, aby mi na obrazovku musel přistát obsah kafilérky.
Rozhodně nechci podobné hry zakazovat, berte to jen jako takové povzdechnutí staršího hráče.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 9. 3. 2018 v 18.21

Souhlas, ale ted kdyz uz o tom mluvis, tak musim rict ze me preci jen trochu znervoznuje nasili v modernich hrach. A to prave kvuli tomu, ze priblizuji nasili realnymu zivotu. Driv nasili znamelo motorovkou sejmout demony v Doomu nebo duchodkyne ve Vice City, ale dneska se delaj i hry typu GTA V, ktere hodne sazi na realisticnost a vypraveni pribehu, a behem toho ti naserviruji tu scenu s mucenim. Zobrazuji bolest, utrpeni a ty postavy kterym ublizujes vydavaji skreky a kolikrat te prosi o slitovani nebo krici o pomoc.

To uz je podle me pres caru, ale to je dost mozna tim, ze sem vyrost na starsich hrach. Deti co se narodily pred par lety a vyrustaj na GTA V to podle me vnimaj stejne jako ja sem vnimal motorovku ci kladivo (lol) v GTA Vice City. Nicmene, kdyz si ty dve hry dam vedle sebe, Vice City je naprosto odtrzeny od reality az je to komicky, zatimco GTA V se tvari a vypada hodne vazne (alespon do doby nez zapnes multiplayer :D).

Na druhou stranu si to ale zas muze clovek vylozit po svym. Treba si po dohrani Vice City rict, ze nasili je sranda a vymlatit skolu, nebo po dohrani GTa V si rict, ze nasili je svinstvo a nikdy to uz clovek nebude delat.

Kazdopadne si ale porad stojim za tim, ze vliv her na vznik nasili je nepatrny, ale spise zadny. Jde jen o mentalitu cloveka (presneji receno o jeho predispozici). Hra muze byt akorat spoustec dusevni nemoci, jako uplne vsechny veci na svete, vcetne knizek, filmu nebo neumytyho nadobi.

Editováno: 9. 03. 2018 v 18.29

Nahlásit nevhodný obsah

20908924
Miami Vice napsal 9. 3. 2018 v 17.44

Já kdysi v mládí četl knihu popisující činy "nejslavnějších" masových vrahů a byla to mnohem větší soda, než co jsem kdy zažil a prováděl ve hrách. Měl jsem co dělat, abych to dočetl až do konce a po dočtení jsem si už nikdy žádnou podobnou knihu nekoupil, protože na tohle fakt nemám, číst takový zvrácenosti.

Ve hrách je to vše v pohodě ale. Člověk se maximálně zakření při trhání zubů v tý misi v GTA, kde musíš mučit toho týpka anebo nasucho polkne při X-Ray úderu Cassie Cage v Mortal Kombat: X, která protivníkovi rozdrtí varlata, ale jinak je to vše chill ty hry.

Většina z nás rozřezala motorovkou spoustu týpků a démonů v DOOMovi, rozsračkovala nespočet chodců šílenejma autama v Carmageddonu, vyrvala srdcí, končetin a páteří během fatalit, že by i na černým trhu s lidskejma orgánama byl přebytek, záměrně i nechtěně srazila zástupy lidí v GTA, rozstřílela celý armády Němců a "teroristů", ale v reálu nemá ani na to, aby natáhla jednu někomu v hospodě.

Hry jsou extrémně odtržený od reality právě proto, že nemusíme čelit následkům toho, co jsme v nich provedli. Ať už neochota zranit druhýho člověka anebo obavy z následků, člověk se v reálu prostě drží zpátky, i kdyby hrál jen samý násilný hry a hry s kontroverzníma scénama. No a magor narozdíl od nás dřív anebo později vždy tu čáru překročí a něco udělá, i kdybys mu každej den místo Manhuntu pouštěl Večerníčka.

Mně se ve hrách líbí, když je v nich krev, utržená noha, prostřelená hlava atd., protože když to v tý hře není, tak to působí divně vzhledem k tomu co dnešní technologie umožňujou. A naopak mě tyhle výjevy odrazujou od toho, abych pak v reálu nezkoušel nějaký kokotiny, kde by se mi anebo i ostatním mohlo něco stát. Například ve Forza hrách je moje auto a tam se s ním můžeš naplno vyblbnout kdy a kde chceš. A v reálu? Párkrát jsem z toho vytáhl 280 km/h na německý dálnici s minimálním provozem, ale jinak prostě v ČR 50 a 90 a žádný blbnutí. No respawns in real life...

Magor je magor prostě a tak to je!! Proč ostatní řešej hry? Protože jsou interaktivní? Protože dokážou zobrazit to násilí v detailech? Co asi hrával Jack the Ripper? Jesus fuckin' Christ, hry se střelbou v USA nemají nic společnýho!! Nikdo z nás nevidí ostatním do hlavy a to je ten největší problém. Kdybysme dokázali "vyfiltrovat" magory hned po porodu, tak by byl klid, ale rentgen záběr ve Sniper Elite nikoho fakt ještě nezabil a ani nikomu neporadil, aby šel vystřílet svojí bejvalou školu.

Nahlásit nevhodný obsah