Jak si vedou vydavatelé podle dat z Metacritic
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak si vedou vydavatelé podle dat z Metacritic

Jak si vedou vydavatelé podle dat z Metacritic

David Plecháček

David Plecháček

28. 2. 2018 14:16 8
Reklama

Ve hrách nehledejme žádnou přímou úměru. Neplatí v nich, že čím větší projekt je, tím je lepší, ani že čím dražší, tím zdařilejší. Logicky tak nemusí platit ani to, že velicí vydavatelé dělají ty nejúspěšnější hry – mnohdy to může být i naopak. Vydávání her může být mnohdy vrtkavé a také nevděčné. Do jisté míry i to prezentuje tradiční shrnutí minulého roku na Metacritic.

Populární srovnávač kvality her už po osmé vyhlásil, jak si vedou vydavatelé mezi sebou co se týče kvality a popularity svých vlastních her. K tomu, aby byla tabulka co nejvíce vypovídající, slouží dvě věci – rozdělení výsledné známky do čtyř oblastní, za nichž získávají vydavatelé určité body, a jejich rozdělení mezi ty největší, středně velké a nejmenší, o nichž Metacritic nepojednává.

Bodový systém je jednoduchý – první jeho část průměruje metascore všech vydaných her, druhá část zohledňuje procentuální zastoupení her s dobrým hodnocením (nad 75), špatným hodnocením (pod 49) a počet her s hodnocením 90 na základě alespoň 7 recenzí. Rozdělení mezi největší vydavatele a středně velké vydavatele je na základě počtu vydaných her, respektive je závislé na počtu unikátních verzí her dle platforem uložených na Metacritic. Jak uvidíte v tabulce níže, tento systém se jeví být poměrně funkčním a ty největší jsou opravdu takové, které bychom do tabulky zařadili i my.

Jedna společnost ale v nejsilnější kategorii (překvapivě?) chybí. Electronic Arts. EA loni ve stejné tabulce na základě stejného systému dokonce skončila nejlépe ze všech vydavatelů, letos jsou ale její výsledky tak bídné, že se autoři tabulky rozhodli zařadit americký gigant do druhé kategorie středně velkých vydavatelů. V ní ale nalezneme taktéž Warner Bros., protože „polovina her sice získala pozitivní hodnocení, v čele s Injustice 2, ale špatné bylo naproti tomu Cars 3 nebo The Lego Ninjago“. No a možná je určitým překvapením i Microsoft, který taktéž není v první kategorii. Kromě Forzy a Cupheadu toho totiž příliš nenabídl. „Společnost sice vydala několik podařených titulů, ale opanuje jim tradiční Forza a další port Minecraftu.“ Ani tak ale tyto společnosti druhou kategorii nevyhrály. Vyhráli indie vydavatelé Nicalis, následování Paradoxem a Devolver Digital. WB jsou čtvrtí, EA na pátém místě, Microsoft až dvanáctý. Celá tabulka je zde.

Zlatý hřeb je ale pochopitelně tabulka těch nevětších vydavatelů. Tu si můžete prohlédnout celou pod touto novinkou. Překvapením možná bude vedoucí Bethesda, spíše bychom očekávali loni dominantní Nintendo. Jenže to má ve svém reperotáru 32 vydaných verzí her, a zdaleka ne jen těch nejlepších. Třetí je Sega, čtvrté překvapivě Activision Blizzard zásluhou (nejen) Destiny 2, pátý Capcom, šestý Ubisoft, následuje Sony, Square Enix, Bandai Namco a desítku uzavírá s odstupem Koei Tecmo.

Jak si vedou vydavatelé podle dat z Metacritic
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama