Kamija o právech na sérii Bayonetta

13. únor 2018 13:55 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (8)

Vývojáři ze studia PlatinumGames jsou proslulí svými velice povedenými akčními rubačkami. Patří mezi ně i série Bayonetta, o jejímž portu na Nintendo Switch si už zítra budete moci počíst v naší recenzi a také se podívat na let’s play. V současnosti je v přípravě další pokračování, které míří pouze na Switch a šéf studia Hideki Kamija se něm rozpovídal na Twitteru.

Kamija v obsáhlém příspěvku popisuje situaci a důvody, proč Bayonetta míří pouze na Switch, osvětluje ale i minulost série a důvody, proč ten který díl vyšel na konkrétních platformách. Hned ze začátku zmiňuje fakt, že jakožto vývojářské studio jsou PlatinumGames přímo závislí na financování od vydavatelů. V případě první Bayonetty byl podepsán kontrakt se společností Sega, které také patří práva. 

Kamija říká, že v té době nebylo studio ještě zcela připraveno na multiplatformní vývoj, proto se tedy po diskuzi s vydavatelem rozhodlo pro exkluzivní vydání na Xboxu 360. Následně ale partnerské studio Segy vytvořilo port na PlayStation 3 a poměrně nedávno vyšla i verze pro PC. Na všechny tyto verze drží práva Sega. V případě druhého dílu se situace poněkud zkomplikovala. Sega si původně přála hru na více platforem, ale i přes to, že byl projekt zpočátku firmou zafinancován, byl později pozastaven kvůli blíže nespecifikovaným důvodům. Naštěstí do situace vstoupilo Nintendo a zafinancovalo vývoj až do úspěšného konce. O práva na pokračování se tedy dělí Sega a Nintendo, to si ale přálo, aby hra vyšla pouze na Wii U. Na druhou stranu ale poskytlo prostředky na port původní Bayonetty pro Wii U a svolilo k využití japonského dabingu z Wii U verze pro PC port, který vyšel v loňském roce.

V případě třetího dílu je financování zcela na straně Nintenda, o práva na značku se ale stále dělí se Segou. Rozhodnutí o vydání exkluzivně na Switch samozřejmě znovu přišlo ze strany vydavatele. Kamija ve svém příspěvku připouští, že herní vývoj je obchod jako každý jiný, vyjadřuje ale vděčnost Nintendu za to, že značka může pokračovat. Schválení třetího dílu dle jeho slov trvalo nějaký čas, ale celý tým nyní prý pracuje z plných sil na tom, aby šlo o další vydařený herní zážitek. My sami se po dohrání starších dílů na Switchi na trojku těšíme a věříme, že plnohodnotné pokračování bude hybridní konzoli dělat ještě větší parádu.

Zdroj: Dualshockers

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.0 napsal 14. 2. 2018 v 15.36

TseruMaru: Konami plus Sony Japan (jediný díl co to tak má) což znemožňuje vydat hru jinde než na PSxy.

Ale jelikož SONY financuje novou hru HK Death Stranding a ta vyjde na PC existuje malá šance že se MGSIV objeví na PC.

Editováno: 14. 02. 2018 v 15.41

Nahlásit nevhodný obsah

20853478
Pavel Makal napsal 13. 2. 2018 v 19.53

Karlositoo: No a představ si, že my už máme dávno dohráno a zítra vyjde recenze.

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 13. 2. 2018 v 19.33

Nějak nemám rád to laicný novinářský "my se těšíme", aby text působil silněji, urcitě se v redakci najde i někdo kdo to nehraje a netěší se.. Mě tenhle formát přijde zbytečnej, to byjste mohli psát Vojitidlo čtenářským póvlem pohrdáme nebo tak něco :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877960
TseruMaru napsal 13. 2. 2018 v 17.15

Ocelotr2.0: Jaká byla situace s MGS4?

Masarkavtrenyrkach: Bayo je extravagantní titul a stejně tak vyžaduje extravagantní přístup na extravagantní platformy. Komerční platformy ať si nechají stále a znovu mrtvé ubohé DMC v HD kolekci na PS4... :D

Nahlásit nevhodný obsah

20850053
Karlositoo napsal 13. 2. 2018 v 17.15

Jak jako"my sami se po dohrani starsich dilu na Switchi na trojku tesime.."??? Dyt 1 a 2 jeste ma switch nevysly,az v patek vychazeji ne??

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 13. 2. 2018 v 16.12

Jedničku jsem hrál na X360 a protože se mi velmi líbila, tak jsem byl smutný, že dvojka vyšla jen na WiiU. Teď když vím, že oba díly (a v budoucnu i třetí) vyjde na Switchi, který si určitě někdy koupím, jsem smutný méně :-) Ale i tak by se mi líbilo, kdyby alespoň první díl vyšel na PS4 v nějaké "definitive" edici (třeba společně s Vanguish?). Překvapuje mne, že Sega neprodala Nintendu všechna práva ke značce, resp. že se Nintendo smířilo se sdílením.
P.S.: Myslím, že ani ten dlouhý tweet nezabrání lidem v bombardování dotazy, proč Bayonetta není na PS4/XONE/PC. Pana Kamiju to už muselo hodně prudit.

Editováno: 13. 02. 2018 v 16.14

Nahlásit nevhodný obsah

4519932
digmen napsal 13. 2. 2018 v 15.13

Ocelotr2.0: Spíš jako situace okolo Twin Snakes... :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 13. 2. 2018 v 14.03

Že by podobná situace jako u MGS IV ?

Nahlásit nevhodný obsah