Kamija o právech na sérii Bayonetta
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kamija o právech na sérii Bayonetta

Kamija o právech na sérii Bayonetta

Pavel Makal

Pavel Makal

13. 2. 2018 12:55 8
Reklama

Vývojáři ze studia PlatinumGames jsou proslulí svými velice povedenými akčními rubačkami. Patří mezi ně i série Bayonetta, o jejímž portu na Nintendo Switch si už zítra budete moci počíst v naší recenzi a také se podívat na let’s play. V současnosti je v přípravě další pokračování, které míří pouze na Switch a šéf studia Hideki Kamija se něm rozpovídal na Twitteru.

Kamija v obsáhlém příspěvku popisuje situaci a důvody, proč Bayonetta míří pouze na Switch, osvětluje ale i minulost série a důvody, proč ten který díl vyšel na konkrétních platformách. Hned ze začátku zmiňuje fakt, že jakožto vývojářské studio jsou PlatinumGames přímo závislí na financování od vydavatelů. V případě první Bayonetty byl podepsán kontrakt se společností Sega, které také patří práva. 

Kamija říká, že v té době nebylo studio ještě zcela připraveno na multiplatformní vývoj, proto se tedy po diskuzi s vydavatelem rozhodlo pro exkluzivní vydání na Xboxu 360. Následně ale partnerské studio Segy vytvořilo port na PlayStation 3 a poměrně nedávno vyšla i verze pro PC. Na všechny tyto verze drží práva Sega. V případě druhého dílu se situace poněkud zkomplikovala. Sega si původně přála hru na více platforem, ale i přes to, že byl projekt zpočátku firmou zafinancován, byl později pozastaven kvůli blíže nespecifikovaným důvodům. Naštěstí do situace vstoupilo Nintendo a zafinancovalo vývoj až do úspěšného konce. O práva na pokračování se tedy dělí Sega a Nintendo, to si ale přálo, aby hra vyšla pouze na Wii U. Na druhou stranu ale poskytlo prostředky na port původní Bayonetty pro Wii U a svolilo k využití japonského dabingu z Wii U verze pro PC port, který vyšel v loňském roce.

V případě třetího dílu je financování zcela na straně Nintenda, o práva na značku se ale stále dělí se Segou. Rozhodnutí o vydání exkluzivně na Switch samozřejmě znovu přišlo ze strany vydavatele. Kamija ve svém příspěvku připouští, že herní vývoj je obchod jako každý jiný, vyjadřuje ale vděčnost Nintendu za to, že značka může pokračovat. Schválení třetího dílu dle jeho slov trvalo nějaký čas, ale celý tým nyní prý pracuje z plných sil na tom, aby šlo o další vydařený herní zážitek. My sami se po dohrání starších dílů na Switchi na trojku těšíme a věříme, že plnohodnotné pokračování bude hybridní konzoli dělat ještě větší parádu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama