Mikroplatby vydělávají více než prodej her
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Mikroplatby vydělávají více než prodej her

Mikroplatby vydělávají více než prodej her

David Plecháček

David Plecháček

9. 2. 2018 11:12 2
Reklama

Ne snad, že by na tom úplně záleželo, ale následující novinka bude spíše o tom, abyste si dokázali udělat představu. Představu, jak funguje současný videoherní průmysl. Jak je na tom trh, a proč se stále více her přizpůsobuje i zakázníky negativně vnímaným trendům, mikrotransakcím a lootboxům. Modelovou ukázkou je Activision Blizzard.

Ani hry od Activisionu, ani ty od Blizzardu se nemusí obzvláště ohlížet na to, jestli se budou prodávat. Budou, jde tedy více méně o to, jestli vedení správně odhadne poptávku. Série Call of Duty, Destiny nebo remaster Crashe Bandicoota od Activisionu, od Blizzardu dlouhotrvající série, World of Warcraftem počínaje, Overwatchem konče – to nejsou hry, které by se musely ohlížet vpravo nebo vlevo.

I přes to, jak silné portfolio konglomerát Activision Blizzard má ale nečiní příjmy z prodejů tu největší část výsledku hospodaření. V minulém roce si nadpoloviční většinu příjmů připsaly miktrotransakce. Sedm miliard dolarů činí celkový příjem, čtyři z nich poté připadají in-game nákupům. Do těchto výsledků spadá i mobilní vydavatelství King, jemuž patří Candy Crush a jiné mobilní hry, z nichž plynou miliardy dvě. Druhá polovina ale stále připadá na PC a konzole.

To je odpověď na otázku, proč každý dává mikrotransakce do každé své hry. Vlastně všechny multiplayerové hry zmíněného holdingu je v nemalé podobě obsahují, včetně Call of Duty: WW2, Overwatche i druhého Destiny. Destiny i Call of Duty navíc mají těchto možností, jak hráče motivovat platit, hned vícero druhů. 

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama