Hennigová: Nevydat nic od roku 2011 mě ubíjí

15. leden 2018 13:04 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (12)

Vývoj hry není krátkou záležitostí. Projekt, na němž pracujete, se pod rukami rodí velice pomalu a výsledky své práce nevidíte hned. Kompletní jí spatříte v případě větších her až za tři, čtyři, ale také pět nebo šest let. Pokud ale na něčem pracujete tak dlouho, a pak se něco zvrtne a vy musíte začít odznovu, to dokáže být zničující. O tom mluvila v rozhovoru pro Polygon Amy Hennigová.

Dnes již legendární autorka si vybudovala prestiž na sérii Uncharted ve studiu Naughty Dog, která jí posunula až do náručí EA pod vidinou vlastní hry se Star Wars tématikou. Jak to s ní a se studiem Visceral dopadlo, máme ještě stále v živé paměti. A zřejmě i ona. Přesunutí jejího konceptu pod nové studio, přičemž s Hennigovou se u něj už nepočítá, znamená to, že si na svou hru bude muset další roky počkat: „Za posledních 28 let jsem pracovala tak na patnácti hrách. Ne všechny vyšly. Ale když se teď ohlédnu a říkám si: 'Teď bude trvat další tři, čtyři, pět let než něco vyjde, a je mi 53, kolik času mi zbývá?' Nechcete takto mrhat časem,“ říká.

Problém totiž je, že poslední hrou bylo ještě Uncharted, konkrétně třetí díl z roku 2011. A další roky nic nebude. „Nic jsem nevydala od roku 2011. Ubíjí mě to. Pracovala jsme dva a půl roku na Uncharted 4 a pak tři a půl roku na Hvězdných válkách. Díky bohu, že hodně práce alespoň vidím v rámci Uncharted 4. Uvidíme, co se stane se Star Wars.“

Hennigová připouští, že spálit za sebou šest let práce není vůbec snadné. Také říká, že je to věc správných rozhodnutí a že udělá vše proto, aby ta příští byla ta správná. Zatím není jasné, kam se posune s dalším projektem. EA už sice v minulosti prohlásilo, že služby designérky, která začala na hrách Michael Jordan: Chaos in the Windy City a na sérii Legacy of Kain, hodlá využít, otázka je, jestli oba naleznou společnou shodu.  

Zdroj: Polygon

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874536
Minstriel napsal 16. 1. 2018 v 20.30

MyBullet: +1000

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 1. 2018 v 11.51

MyBullet: Přesně tak.

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 15. 1. 2018 v 19.35

Masarkavtrenyrkach: Já bych to klidně rozlišil na hry, které jsou vydány k filmům - ty opravdu mají synonymum odpadu, to se nezměnilo.
A na ty, které jsou vydány ze stejného univerza, ale nejsou svázány na vydání horkou jehlou k danému filmu. Tam potom často můžou zářit. Třeba Lord of The Ring Battle for Middle Earth 2 Wrath of the Witch King, nebo již zmíněné STar Wars Jedi Knight, Battlefront 2 (ten starý), Lego Star Wars ...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 1. 2018 v 15.18

Masarkavtrenyrkach: Třeba proto, že existuje řada skvělých SW her (staré Battlefronty, Kotory, Jedi Knight série, Republic Commando, Empire at War, Rogue Squadron, TIE Fighter, X-Wing, i podělané LEGO Star Wars není špatné)...

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 15. 1. 2018 v 14.56

Za mých mladých let byly hry podle filmových licencí synonymem odpadu. Kdy se tohle vnímání změnilo? Proč něco očekávat od hry podle Star Wars?

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 15. 1. 2018 v 14.52

jo a to neodolal sem (jak jinak) a koupil sem Lost Legacy a musím tedy zaklepat/přiznat, že je to o dost, lepší než čtyřka. Jednak je to tím, že je tam jiná režie a taky scénář, což se podepsalo na kvalitě hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 1. 2018 v 14.31

Ocelotr2.0: Upřímně mi hlava nebere, že takový odpad jako Force Unleashed byl populární a dokonce se často považují za dobré hry. Stejně jako Shadows of the Empire.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 15. 1. 2018 v 14.22

Smaug.: Rozumim ti, samozřejmě máš pravdu, ale přejít od Naughty Dog k EA s tim, že to bude lepší ? Zřejmě jí oslovil velmi dobrý lovec hlav se smetanovou hubou, hodil nějakou lichotku, jak je ještě ženská k světu a že je škoda, aby shnila v Naughty Dog, a tak chudák čeká na Pelhřimov v EA. Scénáristka je to schopná o tom žádná, jenže STAR WARS hry jsou prokleté. Minimálně deset let se to neseběhli okolnosti, aby vyšla single player hra STAR WARS, co by body neměla nahnaný pouze fanboystvím. Ty hry se STAR KILLEREM (FORCE UNSOPLED) neměli nikdy spatřit světlo světa a oproti špičám akčního žánru bez licence, je to čirá esence nudy.

Editováno: 15. 01. 2018 v 14.26

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 15. 1. 2018 v 13.59

Ocelotr2.0: Třeba si to nemyslela a přešla prostě kvůli penězům. Frustrace z toho, že se v EA nic nedotáhne do konce, přišla nejspíš až potom. Problém u herního vývoje je v tom, že trvá tak dlouho. V mezidobí prostě nevíš (tušit můžeš, ale jistotu nemáš nikdy), jestli děláš na něčem, co se jednou smete ze stolu a nebo na úžasné pecce, která bude bavit miliony hráčů.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 15. 1. 2018 v 13.29

P.S. nevim proč si lidi myslej, že když opustí studio jako Naughty Dog, který by mohlo dávat ostatním lekce, jak se dělá opravdová AAA hra a přejdou k EA, které je pověstné svými nedodělávkami, rušením studií a nikdy nedokončenými hrami, že to tam bude lepší. Opět mě napadá pouze průpovídka o čele a jitrnici ne něm.

Nahlásit nevhodný obsah

20866316
Wumitai napsal 15. 1. 2018 v 13.17

nepsala ona scénář ke čtyřce ? je škoda, že se ten její scénář nedostal do hry, mohl být lepší než ten od Neila Druckmanna, on je prostě potíž, že byť Druckmann je výborný scénárista, on hodně věcí z The Last of Us přenesl do Uncharted 4, ze začátku drobné odkazy, později velké odkazy. Navíc Rafe neni tak dobrý záporák, jako Nadin, Asav, Lazarevic a nebo Marlow.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 15. 1. 2018 v 13.15

Tak si neměla opouštět dobrý bidlo, kde lidi věděli jak dokončit práci "ty ***** ***** *** hrobem".

Editováno: 15. 01. 2018 v 13.16

Nahlásit nevhodný obsah