Co týden dal: Remastery a lootXboxy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Remastery a lootXboxy

Co týden dal: Remastery a lootXboxy

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 1. 2018 17:00 1
Reklama

Žijeme ve zvláštní době. Dříve jsme se mohli léta těšit na novou pecku rozšiřující portfolio firem, zavedené značky byly spíše menšinou než dominující skupinou připravovaných titulů a vycházející novinky se předháněly v tom, která přijde s větší (nebo divočejší) invenci. A hle, svět se najednou otáčí čelem vzad a ani remastery už dávno nejsou doménou největších videoherních kultů. Vítejte u druhého týdenního souhrnu roku 2018, připravte si kapesníčky.

ZPÁTKY K TEMNÝM DUŠÍM

Co týden dal: Remastery a lootXboxy
i Zdroj: Hrej.cz

Ne, i když se to tak může zdát, existenci remasterů nijak nekritizuji. Právě naopak. Kovaní příznivci série Dark Souls mohou začít slavit a vyrážet do obchodů s elektronikou, aby stihli za nějaký výhodný peníz pořídit Nintendo Switch. Japonská firma se totiž v rámci akce Nintendo Direct pochlubila remasterem bezmála sedm let starého titulu Dark Souls. Druhý přírůstek do ságy Souls, první z šlechtického rodu Dark, vyšel na Xbox 360 a PlayStation 3 v druhé polovině roku 2011, vylepšená (a legendárně neovladatelná) PC verze následovala v polovině roku následujícího. Bylo by zřejmě mrhání časem dopodrobna popisovat, jaké renomé si první Dark Souls a potažmo i celá série ve světě vybudovala, důkazem budiž Pavel a jeho nezkrotná láska ke všem hrám, ve kterých častěji umíráte než lootujete padlé nepřátele.

Remaster nabídne klasické vychytávky, kterými se podobné vyleštěné verze starších titulů pyšní, čili lepší snímkovou frekvenci, pohlednější grafický kabátek nebo dodatečný obsah Artorias of the Abyss.

A smutnit nemusí ani majitelé PS4, Xbox One a PC. I na jejich platformy 25. května letošního roku temné pravověrné RPG v novém kabátku dorazí.

Železo se má kout, dokud je žhavé. Pravděpodobně náhodou, ale přeci se Ubisoftu povedlo na Dark Souls navázat týž den oznámením remasteru Assassin’s Creed Rogue. Trestuhodně opomíjená černá ovce série vyšla v roce 2014 na předchozí generaci konzolí a zůstala stát ve stínu svého velkého souputníka, tehdy notně rozebíraného Unity. Jenže zatímco velkolepá výprava do dob Velké francouzské revoluce demonstrovala zároveň sílu next-gen konzolí i designové nedostatky moderního herního průmyslu a potýkala se s bugy, nenápadné Rogue umně mixovalo ty nejlepší prvky doposud vydaných dílů série do téměř dokonalého Assassin’s Creed koktejlu. Poprvé jsme se také v plném rozsahu zbavili insignií Assassínů a podívali se na konflikt s Templáři z druhé strany barikády.

Mrazivé vody Atlantiku tentokrát nezčeří majitelé Switche. Naopak Xbox One X i PlayStation 4 Pro nabídnou dynamické 4K a příznivci skrytých čepelí a skoků do sena mohou zavzpomínat, jak komplexní a zábavná byla stará vlna Assasin’s Creed. Vydání je zatím naplánováno na 20. Března.

HALÓ?

Co týden dal: Remastery a lootXboxy
i Zdroj: Hrej.cz

Série Halo poprvé zbořila svět konzolových FPS v roce 2001, naposledy pak v rámci své hlavní série promluvila v roce 2015 pátým dílem s podtitulem Guardians. Od té doby se sice připomenula i v loňském roce pokračováním strategického levobočku Halo Wars, komunita příznivců Master Chiefa ale přeci jen očekává spíše oznámení šestého dílu, který by uzavřel druhou (Reclaimer) trilogii a odpověděl na palčivé otázky komplikovaného příběhu. Ovládne Cortana svět? Zemře Master Chief? Jak dopadnou Sangheili? A co na to Jan Tleskač?

Očekávání fanoušků bohužel zklamal komunitní manažer Grimbrother One. Dle jeho oznámení totiž v letošním roce Halo 6 s nejvyšší pravděpodobností neuvidíme. Zda o šestce alespoň uslyšíme, nebo si budeme muset počkat až na rok 2019 zůstává otázkou.

Podobně nejasný je i osud seriálu na motivy série. Ten měl pro společnost Showtime produkovat nikdo menší, než Steven Spielberg a od jeho oznámení už uběhlo téměř pět let. Programový šéf společnosti, Gary Levine, nicméně příznivce ujistil, že se na seriál nezanevřelo a je stále ve vývoji. Dle jeho slov navíc aktuální vývoj seriálu naznačuje, že by se mohlo jednat o veliký úspěch a že by mimo fanoušků série mohlo epizodické Halo zaujmout i diváky hrami nepolíbené.

HUSITÉ V 900P

Co týden dal: Remastery a lootXboxy
i Zdroj: Hrej.cz

Na nekonečné debaty o roztodivných rozlišeních jsme si již v rámci konzolové války mezi Xbox One a PlayStation 4 odvykli. Zatímco dříve byl souboj 900p a FullHD prakticky na denním pořádku, v době PS4 Pro a Xbox One X je FullHD skutečnou samozřejmostí a 4K poměrně častou možností. Trochu jako zjevení tak působí prohlášení Tobiase Stolz-Zwillinga. V rozhovoru totiž poodhalil technické detaily týkající rozlišení na všech dostupných konzolích a je třeba poznamenat, že bude Kingdom Come: Deliverance bude zřejmě i pro současnou generaci konzolí pořádně tuhým oříškem.

Nejvýkonnější mašina z dílen Microsoftu, Xbox One X největší tuzemský projekt rozpohybuje v příjemných 1440p (s o chlup lepšími stíny a nasvícením). Přímý konkurent PS4 Pro si však s upraveným CryEnginem poradí “pouze” ve FullHD. U původních modelů současných konzolí se pak dostáváme na nechvalně proslulých 900p. Co se frameratu týče, o nic moudřejší zatím nejsme, 60 FPS by ale bylo spíše příjemným překvapením než samozřejmostí.

VELKÁ XBOXOVÁ REVOLUCE

Co týden dal: Remastery a lootXboxy
i Zdroj: Hrej.cz

Na implementaci systému levelů, výzev, questů, lootboxů a všeho podobného, herní dobu natahujícího balastu jsme si již ve většině moderních her s kompetetivním multiplayerem zvykli. V rámci systému samotné herní konzole by se však stále jednalo o veliký nezvyk. A právě s podobným nápadem zřejmě přichází Microsoft, Xbox One by se totiž mohl dříve nebo později dočkat nového systému Xbox Career, který by razantním způsobem změnil způsob hodnocení hráčů na základě jejich herních úspěchů. Dosavadní systém jasně zvýhodňoval a glorifikoval hráče, kteří hrají široký záběr her a sbírají achievementy jako na běžícím páse. Novinka by ale mohla dát šanci i příznivcům úzkého okruhu titulů nebo multiplayerovým harcovníkům, kteří v jedné oblíbené pecce topí sto procent svého herního času.

Aktuálně testovaný Career totiž prý obsahuje systém úkolů, výzev, úrovní, prestiže a podobně. Je dost pravděpodobné, že se mu nevyhnou ani nechvalně proslulé lootboxy. Otázkou však je, v jaké podobě. Na jednu stranu se jedná o notně komplikovanou novotu, v porovnání s dosud funkčním a v zásadě bezproblémovým současným systémem. Na stranu druhou by mohl Career vnést svěží vítr do zápolení mezi přáteli a světa lovení achievementů. Jediné co můžeme říct s jistotou je to, že celý nápad zatím stojí na startu a ještě si na něj nějaký pátek počkáme.

Čekat ale dlouho nebudeme na možnost “umlčet” všechny své kamarády během hraní. Pokud máte z jakéhokoliv důvodu ve svém friendlistu parťáky, kteří vás otravují neustálými žádostmi o hraní, připravovaný update systému konzole vám dovolí přejít do režimu “Do not disturb”, kde vás podobně akčně smýšlející jedinci rušit nebudou.

Co více dodat? Snad jen to, že jsme konečně vyhodnotili čtenářskou část INVAZE. Vy, čtenáři, jste rozhodli, které hry letos odcházejí jako vítězové, a které jako poražení. Necháme na vás, zda výsledky hlasování považujete za překvapení nebo nikoliv, děkujeme ale za každý odeslaný hlas a doufáme, že se v podobně hojné míře zapojíte i příští rok.

Tak pro tento týden naviděnou a Hrejte s námi!

Videa a podcasty za uplynulý týden: Retro Hrajte s námi: Stronghold Crusader Extreme (2008)Dohrajte s námi: Demon's Souls #1Vidcast #76: FromSoftware a Souls sérieHrajte s námi: SteamWorld HeisthPod #621

Recenze za uplynulý týden: SteamWorld Heist, LocoRoco 2 Remastered, Ghostory, Steep: Road to the Olympics

Články za uplynulý týden: INVAZE 2017 - vyhlášení volby čtenářů

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama