SOS je battle royale hra založená na interakci
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka SOS je battle royale hra založená na interakci

SOS je battle royale hra založená na interakci

David Plecháček

David Plecháček

12. 1. 2018 12:09 7
Reklama

Nepochybně se po Fortnite a především PlayerUnknown's Battlegrounds objeví spousta dalších her vycházejících ze stejného konceptu. Někteří využijí základ, který už mají (jako například Paladins), jiné žánru vystaví zbrusu novou hru. Vlastně se docela divíme, že o žádné ambicióznější ještě stále nevíme. Někteří se ale jistě pokus battle royale modifikovat a podle svého názoru vylepšovat.

Hra SOS by se také dala označit za survival, na druhou stranu ale obsahuje něco, co jí od konkurence odlišuje. Vezmeme-li za příklad první dvě zmíněné hry, jediná jejich sociální interakce s ostatními hráči nastává ve chvíli, pokud nehrajete sólo, ale v páru nebo se třemi dalšími přáteli. SOS by rádo tento zažitý koncept upravilo, a to tak, že se z battle royale stane mnohem méně, řekněme, intenzivní hra. Už totiž nebudete muset střílet po všem, co se hýbe.

Outpost Games totiž vytvořili systém, v jehož rámci spolu mohou všichni komunikovat. Pomocí slov, samozřejmě. Ke hraní tak bude vyžadován mikrofon. V jejím rámci tak můžete mluvit na koho chcete, ale uslyší vás jen tehdy, bude-li vám na blízku. Zkrátka jako ve skutečnosti. Kromě toho vás ale mohou poslouchat i všichni ti, kteří už jí jen pozorují, a mohou na vás reagovat prostřednictvím emotikon.

Není to jen komunikace jako taková, která hru odlišuje od PUBG nebo Fortnite a dalších battle royale her, ale je to i nedostatek zbraní a munice, která hráče nutí spíše než do akce do nějaké interakce, a i to, že nejsou svázáni bariérou, která by neustále utahovala smyčku. Magazín PC Gamer například naráží na fakt, že na internetu už jsou k vidění i hráči, kteří vítězí prakticky výlučně pomocí sociálního inženýrství.

Prostřednictvím této taktiky tak nutíte dělat hráče něco, co sami chcete. „Příkladem je jedna hráčka, která si nejprve udělá přátele a poté je obrací proti sobě. Komunikovala s dvěma hráči, kteří byli infikování, ale jen ona měla lék, a nechala je, aby o něj zabojovali v souboji na život a na smrt,“ popisuje možnou strategii kreativní režisér hry Ian Milham.

Samozřejmě je otázkou, jak tento princip bude fungovat i jinde ve světě s normálními hráči. Však víme, jak právě živí hráči dokáží kompletně narušit plánovaný způsob, jakým by se měla hra hrát. Není ale třeba čekat příliš dlouho. SOS totiž míří do předběžného přístupu, kam vstoupí už 23. ledna. Autoři si ale za něj účtují 30 dolarů. Kdo ví, třeba se koncept SOS ukáže jako univerzálně použitelný i pro hráče z celého světa...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama