SOS je battle royale hra založená na interakci

12. leden 2018 13:09 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (7)

Nepochybně se po Fortnite a především PlayerUnknown's Battlegrounds objeví spousta dalších her vycházejících ze stejného konceptu. Někteří využijí základ, který už mají (jako například Paladins), jiné žánru vystaví zbrusu novou hru. Vlastně se docela divíme, že o žádné ambicióznější ještě stále nevíme. Někteří se ale jistě pokus battle royale modifikovat a podle svého názoru vylepšovat.

Hra SOS by se také dala označit za survival, na druhou stranu ale obsahuje něco, co jí od konkurence odlišuje. Vezmeme-li za příklad první dvě zmíněné hry, jediná jejich sociální interakce s ostatními hráči nastává ve chvíli, pokud nehrajete sólo, ale v páru nebo se třemi dalšími přáteli. SOS by rádo tento zažitý koncept upravilo, a to tak, že se z battle royale stane mnohem méně, řekněme, intenzivní hra. Už totiž nebudete muset střílet po všem, co se hýbe.

Outpost Games totiž vytvořili systém, v jehož rámci spolu mohou všichni komunikovat. Pomocí slov, samozřejmě. Ke hraní tak bude vyžadován mikrofon. V jejím rámci tak můžete mluvit na koho chcete, ale uslyší vás jen tehdy, bude-li vám na blízku. Zkrátka jako ve skutečnosti. Kromě toho vás ale mohou poslouchat i všichni ti, kteří už jí jen pozorují, a mohou na vás reagovat prostřednictvím emotikon.

Není to jen komunikace jako taková, která hru odlišuje od PUBG nebo Fortnite a dalších battle royale her, ale je to i nedostatek zbraní a munice, která hráče nutí spíše než do akce do nějaké interakce, a i to, že nejsou svázáni bariérou, která by neustále utahovala smyčku. Magazín PC Gamer například naráží na fakt, že na internetu už jsou k vidění i hráči, kteří vítězí prakticky výlučně pomocí sociálního inženýrství.

Prostřednictvím této taktiky tak nutíte dělat hráče něco, co sami chcete. „Příkladem je jedna hráčka, která si nejprve udělá přátele a poté je obrací proti sobě. Komunikovala s dvěma hráči, kteří byli infikování, ale jen ona měla lék, a nechala je, aby o něj zabojovali v souboji na život a na smrt,“ popisuje možnou strategii kreativní režisér hry Ian Milham.

Samozřejmě je otázkou, jak tento princip bude fungovat i jinde ve světě s normálními hráči. Však víme, jak právě živí hráči dokáží kompletně narušit plánovaný způsob, jakým by se měla hra hrát. Není ale třeba čekat příliš dlouho. SOS totiž míří do předběžného přístupu, kam vstoupí už 23. ledna. Autoři si ale za něj účtují 30 dolarů. Kdo ví, třeba se koncept SOS ukáže jako univerzálně použitelný i pro hráče z celého světa...

Zdroj: PC Gamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.1 napsal 15. 1. 2018 v 07.48

A to už nikdo najednou nechce dělat MOBY a zombie multiplayery ?
Jenom čekám, až se stane úspěšným simulátor dloubání v nosu, a všichni ho začnou kopírovat *rollseyes*.

Komunikace je pro mne ve hrách sprosté slovo. Nechápu proč musim neustále s někym kvákat, většinou s někym, kdo považuje za standard angličtinu a myslí si, že každej rozumí jeho novozélandskýmu nebo staroirskýmu přízvuku. Nejlíp za mě komunikaci zatim chytily DARK SOULS protože tam se to omezilo na gesta. V hrách jako Gears of War nebo Overwatch je člověk za idiota, když nemluví.

Editováno: 15. 01. 2018 v 13.11

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 1. 2018 v 12.01

udh: To není moc těžké pochopit. Je to zdaleka nejúspěšnější čistě Battle Royal hra.

Nahlásit nevhodný obsah

20818484
udh napsal 14. 1. 2018 v 06.47

Nechápu proč se všechny battle royale hry srovnavaj s pubg ,když daleko před ním na steamu se hralo H1Z1 king of the hill a to bylo to same.

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 12. 1. 2018 v 15.57

Zní to jako Miscreated, tedy hodiny hledání krámů, načež vás o ně připraví první hráč, kterého potkáte.
Z tohoto typu her mne stále bavil pouze The Forest na vlastním serveru s pouze pár lidmi, které člověk zná.

Nahlásit nevhodný obsah

20878022
John Niccon napsal 12. 1. 2018 v 14.38

Komunikacia s hracmi len ked su blizko je aj v PUBG, neviem ako Fortnite tam mam malo hodin. Btw zabil by som ju a mam pokoj :)

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 12. 1. 2018 v 14.03

IDKFA: Nějaký error, omlouvám se :)

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 12. 1. 2018 v 13.45

Komunikovala s dvěma hráči, kteří byli infikování, ale jen ona ***něka kíj***, a nechala je, aby o něj zabojovali

???

Nahlásit nevhodný obsah