Crytek žaluje tým Star Citizenu kvůli enginu

14. prosinec 2017 13:04 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (4)

Na videoherním kolbišti se schyluje k zajímavé válce. Ne snad mezi hrami, ale mezi vývojářskými studii. U soudu proti sobě totiž stanou německý Crytek a vývojáři Star Citizenu Cloud Imperium. Pokud přemýšlíte, co mají v tuto chvíli společného, tak právě teď to není vůbec nic. Pojí je ale společná minulost, neboť Star Citizen zpočátku, až do minulých Vánoc, fungoval na CryEnginu. Právě ten je středobodem sváru.

Žalující stranou je Crytek, který vývojáře z Cloud Imperium viní z nedodržení vzájemné dohody, která se ke CryEnginu vztahovala. Jenže Cloud Imperium se rozhodlo, že namísto zmíněného nástroje přejde k Lumberyardu od Amazonu, který ale z CryEnginu vychází. Spekulovalo se nad tím, že za změnou enginu stojí problémy Cryteku a nedostatečná technická podpora ze strany německého týmu, ačkoliv v oficiální zprávě Chris Roberts hovořil o revolučních technologiích spojených s Lumberyardem a přirozenou integrací on-line prvků a Twitche.

Situace ale je evidentně o něco složitější, neboť se první rozbroje objevily ještě před změnou enginu. Podle obvinění zakladatel Cloud Imperium Chris Roberts úmyslně snižoval význam Cryteku při vývoji své hry, čímž jednal v rozporu s uzavřenou dohodou, například slovy: „Enginu už neříkáme CryEngine, ale Star Engine,“ píše se v žalobě. Krátce poté přestalo studio využívat loga a s dohodou spojené trademarky, ani copyright označení na marketingových materiálech. Až poté došlo k avizovanému přechodu na technologii od Amazonu.

Tento krok je taktéž součástí dokumentu, s nímž přišel magazín PC Gamer. Žalovaná strana měla podle něj nárok na využití kódu hry pouze pro vytvoření kompletního titulu, k tomu ale nedošlo a rozdělená práce se následně využila jiným způsobem. Studio CIG ale kromě jiných prohřešků nedodávalo zpětnou vazbu dle dohody, dle níž se mělo s architekty CryEnginu dělit o řešení oprav bugů a řešení optimalizace.

Problematickou částí je i single-playerová kampaň Squadron 42. Vývojáři z Cloud Imperium totiž zkraje roku 2016 oznámili, že se bude jednat o oddělenou část hry, čímž, podle Cryteku, vytvořili separátní hru, na níž nesměli využívat CryEngine. Dohoda se totiž vztahovala pouze a výhradně na Star Citizen.

Ani jeden z projektů by neměl být v žádném ohrožení své existence, Crytek požaduje především finanční vyrovnání. I tak se ale jedná o zajímavou kauzu, kterou se vyplatí sledovat. I proto, že je ještě o kus pikantnější, neboť někteří ze zástupců Cloud Imperium jsou bývalí zaměstnanci Cryteku, kteří se původního uzavírání dohody účastnili na druhé straně barikády.  

Zdroj: PC Gamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20898818
roderix napsal 14. 12. 2017 v 15.35

Cokovenecek: A co si aspon přečist pár vět textu ne jen nadpis, než tu psat to co je v článku napsané a je tam i vysvětlené co je žalováno.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 14. 12. 2017 v 15.26

Nevadí. Fanoušci to zaplatí.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 14. 12. 2017 v 14.48

Cokovenecek: Jestli byla opravdu porušena dohoda s CryTekem, tak na té žalobě nevidím nic špatného.

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Pozastavený účet napsal 14. 12. 2017 v 14.44

Editováno: 14. 12. 2017 v 16.43

Nahlásit nevhodný obsah