Kodžima vysvětluje část Death Stranding
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kodžima vysvětluje část Death Stranding

Kodžima vysvětluje část Death Stranding

David Plecháček

David Plecháček

13. 12. 2017 16:41 7
Reklama

Hideo Kodžima sice nepřišel na The Game Awards ani na PlayStation Experience jako rocková hvězda, kterou pamatujeme například z loňské E3, ale i tak se o něm samozřejmě dá říct, že kam přijde, tam udělá nějaký rozruch. A když ne on, může za to jeho Death Stranding, které vaří mozkové závity všech hráčů po celém světě.

Většina si i dnes láme hlavu nad tím, co všechny ukázky znamenají a jak je mistr náznaků vlastně myslel a co s nimi zamýšlel. Samozřejmě se dá s určitostí říct, že právě heslovitost jejich ztvárnění a následný zájem o dešifraci byl zamýšleným tahem, v jejich základu lze ale velice snadno vysledovat linku života a smrti v různých úhlech pohledu. Sám Kodžima právě o tomto klíčovém tématu hovořil pro magazín IGN.

„Hry tu jsou s námi přes 40 let od prvních automatů. Když hráč zemře, je vždy konec hry. Sice pokračujete, ale čas se vždy vrátí o kus před okamžik vlastní smrti. Můžete zemřít, kolikrát chcete, ale vždy následuje cesta zpět. Tento mechanismus byl tehdy vytvořený proto, abyste opět vhodili minci a od té doby se nezměnil. Jedním z témat mé hry je otázka života a smrti. Chtěl bych, aby si uvědomili, že když zemřou, neznamená to nutně konec,“ popisoval Kodžima ve vyjádření pro magazín. Podle něj by bylo chybou nazývat okamžik vlastního úmrtí hláškou Game Over.

Ne snad, že by smrtí Death Stranding začínalo, ale podle všeho se tímto okamžikem dostane hráč mimo své tělo a může v jakémsi očistci prozkoumávat okolní svět. „V tu chvíli nejste ani mrtví, ani živí, je to ekvivalent obrazovky, která se vás ptá, zda byste rádi pokračovali a na níž běží odpočet neúsprosně končící nulou,“ popisuje slovutný autor svůj mysteriózní počin. Podle jeho slov následuje okamžik, kdy se musíte rozhodnout, že jste připraveni na návrat do svého těla. Jiné hry by vás přemístily do okamžiků před smrtí, ale Death Stranding si je vaší smrti vědomé a přijímá ji.

„Viděli jste to v ukázce, viděli jste ten kráter, viděli jste okamžik, kdy se vrátíte a ono to tam pořád je. Většina her by vás vrátila před ten okamžik. Záleží na hráčích – takových kráterů můžete mít po světě celou řadu. Ale smrt vás nikdy nevytrhne ze hry,“ dodává závěrem.

„Lidé mi hodně říkají, že jsem šílený jak Stanley Kubrick... jako David Lynch. Je mi ctí, ale tohle jsou všechno elementy, které souvisí s game designem, pasují dohromady a lícují k sobě.“ Doufáme, že se Kodžimova slova potvrdí. Uvidíme možná už příští rok, ale spíše bychom datum vydání Death Stranding odhadovali na rok přespříští. Můžete si alespoň připomenout trailer, eventuálně Death Stranding předobjednat na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama