Horor Soma přidá neškodný režim

22. listopad 2017 14:51 / Honza Konfršt / Novinky / Diskuze (10)

Na konzoli Xbox One dorazí 1. prosince a dva roky po původním vydání atraktivní hororový titul Soma. Svoji premiéru na této konzoli si však prožije v poněkud odlišené podobě. Ta se přitom bude ve formě bezplatné aktualizace ve stejném období týkat i hráčů na PC a na PlayStationu 4.

Novinkou je totiž takzvaný Safe Mode, který spočívá v úpravě obtížnosti hry a v jejím dodatečném zpřístupnění pro větší procento hráčů, kterým nutně nemusí být adrenalinové zážitky příliš po chuti.

V takzvaném Safe Mode režimu vymizí akutní riziko neúspěchu, potvory samotné však ze hry nevymizí a budou světem hry pochodovat i nadále. Zakladatel týmu Frictional Games Thomas Grip však podotýká, že jejich motivací bude nově zvědavost, nikoli touha po fyzické likvidaci hráčovy postavy.

S touto myšlenkou si prý navíc již pohrávali dříve, a to takže již před samotným vydáním hry, nicméně nakonec od podobných myšlenek v týmu z nejrůznějších důvodů opustili. Dle aktuálních slov zakladatele studia tomu však takto vlastně ani být nemuselo, neboť tento režim prý smysl rozhodně dává a své místo ve hře určitě má.

Zdroj: Eurogamer.net

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 23. 11. 2017 v 07.54

Khalashnikovf: Taky se přidám. Umřel jsem tam asi víckrát (oproti Amnesii: The dark descent, kde mě zabili jen jednou v průběhu a jednou u bosse určitě víckrát), ale rozhodně to není nijak těžká hra. Spíš jsem ze začátku nepochopil, kdy mě potvora jen omráčí a kdy zabije. Instant kill nebo klasické hitpointy by mi seděly líp.
Ale nesouhlasím, že umírání přispívá k atmosféře. K atmosféře přispívá, že je možné umřít, pokud uděláš chybu, ale vysoká obtížnost udělá s umírání rutinu. Hráč se začne více než na atmosféru soustředit na obelstění herních mechanismů nebo systém pokus-omyl a hra přestane tolik děsit.
Trochu se bojím toho, že přidáváním walking simulator módů samotnými vývojáři povede k tomu, že hra na normal bude obtížnější a tím pádem s rutinními úmrtími.

Editováno: 23. 11. 2017 v 07.57

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 23. 11. 2017 v 06.02

_Gabriel: Kvasnica: Přesně. Pokud v tý hře už člověk umírá tak je to spíš i příběhu ku prospěchu (a atmosféře) - viz. třeba úprk scéna.
Skvělá hra inak.

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 22. 11. 2017 v 22.49

Kvasnica: je to tak, já jsem umřel asi tak celkově pětkrát a to ještě možná přeháním...

Nahlásit nevhodný obsah

20862422
Kvasnica napsal 22. 11. 2017 v 19.41

Jakože dobrý. Pro poseroutkové hráče jako já tohle je celkem bezvadná vymoženost, nicméně SOMA tohle vůbec nepotřebuje. Tam je survival akce pramálo, spíš jako taková třešnička na dortu.
Teď jen otázka jestli to hře nakonec neuškodí ale příběhově je to parádní gamesa.

Editováno: 22. 11. 2017 v 19.41

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 22. 11. 2017 v 17.59

Proč ne? Někdo chce hrát SOMU, protože slyšel o zajímavém příběhu a snažit se o přežití před nějakými příšerami není jejich představa zábavy.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 22. 11. 2017 v 17.38

No je pravda ze hodne hracu ma rada mikrotransakce ve F2P a jinych titulech z toho duvodu, ze je pak hra tezsi a daleko uspokojivejsi. Ja si ale myslim, ze by se misto toho mel pridat jakysi "grind" mod, ktery si lidi mohou zapnout kdyz budou chtit.

Co se tyce novinky tak tu vitam. Zatim mi to prijde jako oficialni WUSS mod. Bylo by fajn kdyby v hororovkach byvalo toto casteji, pripadne treba nejake dalsi nastaveni (nesmrtelnost, svetlo, rentgenove videni priser pres zdi apod.). Me treba casto vubec nevadi, ze me prisery chtej zabit, ale spis to ze je ve tme nevidim dokud neni pozde a klavesnice nelezi na zemi.

Mozna se neco takoveho dokonce uz chysta vzhledem k budoucimu nastupu hororovek ve VR. Nedat do techto her takove moznosti by byla katastrofa. Myslim ze uz jednu takovou hru museli stahnout nebo predelat prave z toho duvodu.

Editováno: 22. 11. 2017 v 17.41

Nahlásit nevhodný obsah

20880024
Nocto napsal 22. 11. 2017 v 16.46

Dr.One: nice one :D

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 22. 11. 2017 v 16.35

Nocto: na to máš v některých hrách mikrotransakce :D

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 22. 11. 2017 v 16.22

přímo pro hráče Netflix konzole(čti Xbox One). Libí se mi, jak tvůrci rovnou přistupují k Xbox uživatelům jako k totálním casuálům. Jinak proč ne, pokud takhle prodají tuhle skvělou hru více lidem na casualní platformě, tak jsem pro...

Nahlásit nevhodný obsah

20880024
Nocto napsal 22. 11. 2017 v 16.15

ja si myslim ze by v kazdej hre mala pribudnut obtiaznost pre ludi ktory nemaju schopnosti alebo trpezlivost na vacsie obtiaznosti, kto chce si v klude moze dat nightmare, ale co takto pridat nejake options na nesmrtelnost, expy, peniaze etc. pre ludi ktori si chceju len oddychnut alebo uzit pribeh ci objavovat svet

Nahlásit nevhodný obsah