EA pozoruje nárůst UT i digitálních nákupů

1. listopad 2017 09:54 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (4)

Mnoho společností v těchto dnech skládá účty z první poloviny současného fiskálního roku. První stihlo sestavit výsledky Nintendo, druhé v pořadí je Electronic Arts. A jak už někteří dodávají, ve zprávě společnosti nenajdete vůbec nic překvapivého.

První polovina fiskálního roku, tedy období od začátku dubna až do konce září, je pro EA obdobím sportů. Oproti loňsku si vedení připsalo na příjmech o 120 milionů dolarů více za stejné období, a to jen za digitální nákupy. Celkem dosahovaly hodnoty 689 milionů dolarů. Necelých sedm set milionů jsou přibližně dvě třetiny veškerých příjmů společnosti, které taktéž oproti loňsku narostly.

Dost financí, pojďme se podívat na hry. Madden Ultimate Team prý letos navštívilo o 25 procent více hráčů oproti stejnému období loni. Hráčská základna FIFA Mobile vzrostla na 113 milionů unikátních hráčů. „Sledujeme, že se mnohem více hráčů přiklání u našich sportů k digitálním nákupům a že jich stále více hraje Ultimate Team,“ komentuje čísla finanční ředitel Blake Jorgensen.

„Naše sportovní tituly tak opět ukázaly svou hodnotu, tím, že opět přinesly stabilní a spolehlivé výsledky. Uplynulé čtvrtletí demonstruje, jaký vliv mají na náš business a jak se herní trh mění každým dalším měsícem a rokem,“ dodal. Nebyly to ale jen sporty, o nichž byla řeč. Dozvěděli jsme se například, že Battlefield 1 globálně vyzkoušelo přes 23,5 milionů hráčů a že The Sims 4 zaznamenalo meziroční nárůst o 40 procent.

Výsledky neopomněl okomentovat ani Andrew Wilson, ředitel Electronic Arts, který poznamenal, že klíčovými faktory těchto výsledků jsou „nové tituly studií EA Sports, úspěšné mobilní hry a stále se rozšiřující eSport“, přičemž nezapomněl dodat, že EA je samozřejmě na „digitální transformaci“ připravené reagovat. Přítomným investorům také řekl, že mohou očekávat další ohromující hry, nové kompetitivní služby s plánovanými eventy a další inovace pro hráče na všech platformách.

Jinými slovy, půjde především o digitální služby a hry tvořené po vzoru služeb. O tom už ale bylo v posledních dnech napsáno mnohé, především v souvislosti s uzavřením studia Visceral. Uvidíme, jestli se snaha EA být tím nejvíce „trendy“ a „moderním“ vydavatelem spíše nevymstí. 

Zdroj: VG24/7

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
14880585
Mr.sugar napsal 1. 11. 2017 v 20.03

Krachu bych se nebál. Když se něco zboří, postaví se místo toho něco jiného, tak to funguje. Pokud by tedy přišel krach, odvětví by se restrukturializovalo a třeba by bylo lépe. Pevně věřím, že to tak přijde. Dnes mi to přijde vše tak přesycené až mě to už nebaví sledovat. I dnes vychází pecka hry, ale stejně tak pořád vychází víc blbostí. Myslím, že krizi by mohl teoreticky spustit Steam. Sice mu roste počet uživatelů, ale ne tak stejně rostou zisky. Čim dál tim více lidí mi říká, že ve slevách nic nekoupilo, nebo utratili jen pár éček. Her mají už dost, dokonce i ty, které ani nechtěli a teď nevědí co dřív hrát a ani není důvod kupovat další, byť jen za 99 centů. Firmy spoléhající na mikrotransakce a Valve se Steamem by potřebovali trochu proklepnout nějakou krizí.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 1. 11. 2017 v 13.46

Mitsurugi: Já doufám spíš v opak. On by krach jednoho z nich donutil ostatní chytit se za nos a začít dělat pořádné hry (třeba takové, jaké předvádí Nintendo). Ale to se nestane, protože mikrotransakce budou u určité skupiny hráčů pořád oblíbené a proč prodávat hru za konečnou cenu (plus dejme tomu DLC), když můžu hráče podojit ještě v průběhu hraní s minimálními vlastními náklady.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 1. 11. 2017 v 12.08

Zajímavé je, že mikrotransakce nakupuje jenom velice úzká skupina hráčů, která za ně utrácí velké častky. EA a ostatní AAA giganti na nich staví celý svůj byznys. Doufám, že je to placení jen tak nepřejde, protože jinak bychom opravdu mohli vidět další videoherní krach.

Nahlásit nevhodný obsah

20919431
j2142124 napsal 1. 11. 2017 v 12.00

Na ten nový trend už snad EA naskočila naplno. Moc nesleduji kdo co vydává, ale teď jsem se podíval na nabídku EA a vlastně nic jiné než sporty a online tituly nedělají. Naposledy provar s Andomedou a jinak nic co by se dalo označit za příběhovou hru.

Nahlásit nevhodný obsah