Problémy Star Wars hry nesouvisí s žánrem
Zpráva o problémech nástupce Star Wars 1313 od dnes už bývalého studia Visceral obletěla celý svět a zasáhla mnoho fanoušků, kteří svorně kroutili hlavou nad důvody, které zazněly v oficiální zprávě společnosti Electronic Arts. Ačkoliv se situace zdála být jasná, všechno může být o něco složitější. Pomalu totiž začínají prosakovat informace ze zákulisí – s některými přišel uznávaný redaktor magazínu Kotaku Jason Schreier.
Ten na svém Twitteru totiž řekl, že z toho, co slyšel, nebylo studio zrušené a hra přesunuta k jinému studiu kvůli tomu, že by byla ryze singleplayerová. Jinými slovy ten skutečný důvod možná nevíme a s předěláváním samotného konceptu to nemusí být tak žhavé. Přidání mikrotransakcí a nebo loot boxů může být pro společnosti sice možná lákavé, ale doufejme, že vedení jednoho z předních vydavatelů ještě nepřišlo o rozum a nebudou je tlačit i do podobných projektů.
I feel like I should clarify that despite today's Hot Takes, Visceral's game was not canned b/c it was single-player (from what I've heard)
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 18, 2017
Je tu ale jedno velké ale. Proč tedy Patrick Söderlund otevřeně nepřiznal ty pravé důvody a místo toho v textu mlžil a sdělil světu něco, co nemusí být pravda? Schreier má odpověď i na tohle: „Protože vývojáři neradi slyší vysvětlení typu že ta hra nestojí za nic.“ Ostatně uznávaný novinář je zajímavou studnicí informací i z jiných důvodů. Do jeho rukou se totiž dostal interní email zasílaný zaměstnancům společnosti, který říká, že vývoj titulu v EA Vancouver bude vycházet z rozdělané práce a bude využívat veškeré její assety.
EA tells employees that the new Star Wars game will be led by someone else and use assets from Visceral's game https://t.co/zOP8rz1NHvpic.twitter.com/dj3FjrCRpS
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 17, 2017
Celá kauza se tak solidně zamotává. Krize „projektu Ragtag“ se prý táhla dlouhé měsíce, přičemž vyústila v zavření celého studia Visceral. Paradoxní je, že sám Lucas orodoval za to, aby Star Wars 1313 vzniklo a aby se ho ujal zmíněný tým. Ten ale chtěl udělat vlastní hru, v čele s Amy Hennigovou, byť ani ta pod jejich rukama nakonec nevyjde. I Hennigová je vlastně otázkou samou pro sebe, podle mluvčího EA s ní společnost jedná o její další budoucnosti.
Buď jak buď, celou pravdu se asi nikdy nedozvíme, ani to, jestli se nová hra výrazně liší od konceptu, který navrhlo studio Visceral. Uvidíme také, jestli nové Star Wars vyjdou jako hra, nebo jako služba. Ale jak sám Schreier dodává, věci, které jsou v tomto průmyslu neudržitelné (např. neustále se navyšující rozpočty) zůstanou neudržitelné i v moderních hrách vystavěných na modelu služeb.