Herní videa válcují jiný obsah za peníze
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Herní videa válcují jiný obsah za peníze

Herní videa válcují jiný obsah za peníze

David Plecháček

David Plecháček

20. 10. 2017 12:42
Reklama

Čas od času nějakou analytickou skupinu napadne do svých výzkumů zahrnout věci, z nichž získáme zajímavá data. Společnost SuperData Research pravděpodobně znáte díky množství nejrůznějších predikcí a odhadů. Jenže do popisu její práce nespadá jen věštění z křišťálové koule, ale i reálný sběr informací a následné vydávání výsledných zpráv.

Tentokrát si tato skupina posvítila na videa. Posvítila si na poměr diváků gamingových videí oproti uživatelům předplatitelských služeb, a to za celý loňský rok. Na YouTube se na videa se hrami dívalo celkem 517 milionů lidí, na Twitchi poté 185 milionů. Tyto cifry jsou sice poměrně velké, ale bez kontextu si o nich těžko uděláme nějaký názor. Právě celospolečenský kontext ale dělá z výsledků poměrně zajímavý ukazatel.

Herní videa válcují jiný obsah za peníze
i Zdroj: Hrej.cz

V součtu totiž diváci z YouTube a Twitche převyšují součet předplatitelů služby HBO, uživatelů Spotify, předplatitelů Netflixu a diváku ESPN a dalších. Samozřejmě, že má YouTube a Twitch nespornou výhodu v tom, že nevyžadují žádnou formu předplatného, ale i tak někoho možná tato čísla překvapí. Rok 2017 není jiný, ačkoliv zatím hovoříme jen o odhadech. YouTube i Twitch vzrostou přibližně o padesát milionů diváků každý. V poměru tak získají 60 procent z celého grafu potažmo z celé skupiny lidí, kteří si předplácí zmiňované služby anebo koukají na herní videa.

Herní videa válcují jiný obsah za peníze
i Zdroj: Hrej.cz

Kde ale Twitch před YouTubem vede, je monetizování tohoto obsahu. Společnost vlastněná Amazonem by si měla ukrojit přes padesát procent z 3,5 miliardy amerických dolarů, které se rovnají výtěžku veškerého herního obsahu.

A zajímavost závěrem. V součtu na tyto služby a videa kouká přes 666 milionů lidí. Doslova ďábelská cifra. Zajímavé je, že 46 procent z nich jsou ženy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama