Další Dead Space by nebyl, sérii se nevedlo

18. říjen 2017 11:48 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (12)

Konec studia Visceral přišel jako blesk z čistého nebe. Tento krok ale neovlivní jen nadcházející hru ze světa Hvězdných válek, ale také hry ze série Dead Space. Kvůli zavření a rozpuštění celého týmu si někteří řekli, že vypustí do světa několik dosud neveřejných informací, z nichž se dozvídáme další nemilou zprávu – i kdyby ke konci Visceralu nedošlo, další Dead Space by jen tak nebyl.

Důvodem je to, jak si hra vedla v minulosti. První díl byl na poměry žánru poměrně úspěšný, a tak Electronic Arts coby vydavatel měl ta nejvyšší očekávání. Rozpočet hry narostl z 37 milionů dolarů na šedesát, ale co se týče prodejů, tam v očích společnosti hra neuspěla. Podle Zacha Wilsona, tedy člověka, který dříve pracoval vedle Hvězdných válek i například na Battlefieldu Hardline, se druhého dílu série Dead Space prodalo kolem čtyř milionů kopií.

Čtyři miliony nebyly pro EA dost. Jestli to znamená, že se druhý díl sotva zaplatil nebo jestli vygeneroval i nějaké zisky, to bohužel Wilson netuší. V každém případě si Dead Space 2 vedl hůře, než měl, a než se očekávalo. Právě zklamání z prodejů vyústilo v mikrotransakce přítomné ve třetím díle. A protože ani Dead Space 3 prodejně nezazářil, EA se rozhodlo uložit sérii k ledu.

Jedná se o zajímavou sondu do zákulisí celého průmyslu a do toho, jak smýšlí vedení všech velkých firem. Optikou střízlivějších očí hráčů a médií nám přijde, že 4 miliony nejsou na hororovou hru tak málo, jak by nám EA rádo namluvilo. Nejedná se o žánr, v němž by každá druhá hra bourala rekordy, nýbrž o hru, která je určena pro relativně specifické spektrum trhu. Ale takových případů bychom našli v historii více...

Zdroj: DSO Gaming

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.0 napsal 19. 10. 2017 v 11.19

Hallar: +1
RomanK47: +1

Editováno: 19. 10. 2017 v 11.22

Nahlásit nevhodný obsah

20859361
czmarty7 napsal 18. 10. 2017 v 21.45

Já odehrál první DS 3x včetně INSINE, ta čeština navíc v prvním kousku byla jedna z nejhezcich. Dvojka taky skvělá, ale trojka už byl slabej odvar(ten sem ani nedohrál....) Ale novej díl bych rozhodně neodmitl!

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 18. 10. 2017 v 18.22

Je zajímavé, jak často se poslední dobu setkávám s výrazem, že jde o žánr pro specifické spektrum trhu. Čtu to o hororech, mlátičkách, závodních simulátorech, adventurách, strategiích... no prakticky o každém žánru, až na jediný žánr, který se za desetiletí nepohnul nikam a to blboidní střílečky, který jsou evidentně jako jediné masová záležitost. Jo a možná snad dnes ještě "MOBA" hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20835570
UnreAll napsal 18. 10. 2017 v 16.20

Tak výborná séria a ono sa jej nedarilo? Rozmýšľam, kto do riti ešte stále hráva NFS, keď ďalej vychádza...

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 10. 2017 v 15.43

Masarkavtrenyrkach: Smysl větších investic do her typu Battlefield nebo Anthem tu rozhodně je. Ale kolem sebe vidím typicky, že člověk řekněme během roku hraje jednu až dvě takovéto multiplayerové hry a během té samé doby klidně 5 a víc singleplayerových a indie her.

Menší sledovanost indie her je taky silně ovlivněná jejich v současnosti obrovským množství v kombinaci se slabým až často skoro nulovým povědomím o existenci většiny z nich na tradičních webech a v pomyslí hráčů. Na to líp slouží už lidé na youtube, co se soustředí na (většinou) nezávislé hry jako totalbiscuit například.
Ale je mi jasné, že sváteční hráč se o to nezajímá, takže to u něj vyhraje s trochou nadsázky titul s nejsilnější marketingovou kampaní.
A proto marketing, tak jak ho dnes známe, je ten zdroj problému současného herního světa.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 18. 10. 2017 v 15.09

Ad krach velkých vydavatelů) Ten se jen tak konat nebude. Myslím, že by o tom klidně mohli něco říct i redaktoři hrej.cz, když by se koukli na čtenost článků o FIFA, CoD, Assassin's Creed, Battlefield, Battlefront, Destiny, Overwatch atd. atd. a srovnali je s články o "indie" hrách.
Ad vydavatelovo očekávání) 4 miliony bylo málo, protože možná k 67 milionům na vývoj bylo třeba přičíst podobnou částku utracenou za propagaci a marketing. A i kdyby se hra zaplatila, tak management vždy stojí před otázkou, jestli by nebylo lepší ty peníze prostě dát do vývoje něčeho jiného, co by i vygenerovalo zajímavý zisk (Battlefield, Battlefront, FIFA, Madden, Anthem, ....).

Editováno: 18. 10. 2017 v 15.10

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 10. 2017 v 14.40

Mitsurugi: Začínám si to také myslet. Koneckonců sám čím dál častěji sáhnu rád po indie záležitosti než po AAA hře :-/

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 18. 10. 2017 v 14.31

Wexz: To by bylo jedině dobře, AAA giganti by krach potřebovali.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 10. 2017 v 14.21

Hallar: Mám to stejně. Čisté horory nejsou pro mě, ale Dead Space jsem si užil maximálně.

Jinak ta realita, že hra s 4 (!) miliony prodaných kopií se považuje za neúspěch je tak přetažená šílenost... Kam to chtějí hnát proboha? Po téhle cestě narazí celý herní průmysl do další krize.

Nahlásit nevhodný obsah

20876342
prof. Qwertius napsal 18. 10. 2017 v 14.14

Průběžně jsem vyhlížel, ale i přes povzbudivé (a velmi neověřené) zprávy jsem už přestal doufat. No nic, pořád si ještě můžu dát opáčko všech tří koupených dílů v původním proveden, i když jednička už tedy technicky zestárla hodně.

Nahlásit nevhodný obsah

20876347
Cimba4 napsal 18. 10. 2017 v 13.49

Hrál jsem jen dvojku,paráda.. Škoda toho.. RIP

Nahlásit nevhodný obsah

20896046
Hallar napsal 18. 10. 2017 v 13.35

To je velká škoda. Já, přestožto že hráč prakticky neschopen hrát horory sám, jsem sérii Dead Space naprosto miloval a patří k mým nejoblíbenějším. Obzvláště dvojka, kterou jsem hrál paradoxně jako poslední je opravdu parádní.

Doufal jsem alespoň v remaster trilogie, tak nic :( A nějaký důstojný nástupce taky v nedohlednu. Prey asi fajn, ale čekal jsem od toho trochu hutnější atmosféru než nepřátele "rozmazanej flek".

Nahlásit nevhodný obsah