Další Dead Space by nebyl, sérii se nevedlo
Konec studia Visceral přišel jako blesk z čistého nebe. Tento krok ale neovlivní jen nadcházející hru ze světa Hvězdných válek, ale také hry ze série Dead Space. Kvůli zavření a rozpuštění celého týmu si někteří řekli, že vypustí do světa několik dosud neveřejných informací, z nichž se dozvídáme další nemilou zprávu – i kdyby ke konci Visceralu nedošlo, další Dead Space by jen tak nebyl.
Důvodem je to, jak si hra vedla v minulosti. První díl byl na poměry žánru poměrně úspěšný, a tak Electronic Arts coby vydavatel měl ta nejvyšší očekávání. Rozpočet hry narostl z 37 milionů dolarů na šedesát, ale co se týče prodejů, tam v očích společnosti hra neuspěla. Podle Zacha Wilsona, tedy člověka, který dříve pracoval vedle Hvězdných válek i například na Battlefieldu Hardline, se druhého dílu série Dead Space prodalo kolem čtyř milionů kopií.
Čtyři miliony nebyly pro EA dost. Jestli to znamená, že se druhý díl sotva zaplatil nebo jestli vygeneroval i nějaké zisky, to bohužel Wilson netuší. V každém případě si Dead Space 2 vedl hůře, než měl, a než se očekávalo. Právě zklamání z prodejů vyústilo v mikrotransakce přítomné ve třetím díle. A protože ani Dead Space 3 prodejně nezazářil, EA se rozhodlo uložit sérii k ledu.
I don't know if it turned a profit. But it underperformed, and meeting expectations are as important
— Zach Wilson (@covernode) October 17, 2017
Jedná se o zajímavou sondu do zákulisí celého průmyslu a do toho, jak smýšlí vedení všech velkých firem. Optikou střízlivějších očí hráčů a médií nám přijde, že 4 miliony nejsou na hororovou hru tak málo, jak by nám EA rádo namluvilo. Nejedná se o žánr, v němž by každá druhá hra bourala rekordy, nýbrž o hru, která je určena pro relativně specifické spektrum trhu. Ale takových případů bychom našli v historii více...