Activision má patent na podporu mikroplateb

18. říjen 2017 11:48 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (23)

Mikrotransakce. Slovo, na nějž jsme ještě před pár lety byli zvyklí jen u obskurních free-to-play mobilních titulů, postupem času prorostlo i do AAA her, za které v obchodě zaplatíte plnou cenu. Někdy se jedná jen o kosmetické úpravy zbraní, jindy získané výhody hraničí se zásahem do samotné hratelnosti. Aktuálně odhalený patent společnosti Activision je ale svou podstatou daleko za hranicí toho, co jsme ve hrách ochotni akceptovat.

S informací jako první přišel magazín Rolling Stone, který odhalil patentovanou technologii, která má zjednodušeně řečeno ovlivňovat matchmaking ve hrách tak, aby podpořil využívání mikrotransakcí. Activision tuto technologii zadal k patentování už před dvěma lety, včera došlo k jeho schválení. 

Patent se vztahuje na algoritmus, který spojuje hráče tak, aby zvýšil pravděpodobnost, že budou více využívat in-game nákupy za reálné peníze. Způsobů, jak toho docílit, je celá řada. Patent například popisuje situaci, kdy je hráč po zakoupení určité zbraně cíleně zapojen do zápasu, kde bude tato zbraň velmi efektivní, takže se svůj úspěch v budoucnu pokusí zopakovat pořízením dalších placených předmětů. Další způsob je naopak spojení slabšího hráče s někým silnějším, což má u potenciálních zákazníků podpořit touhu vyrovnat se ostatním a rovněž investovat peníze.

Společnost Activision se k situaci již stačila vyjádřit ve smyslu, že se jedná pouze o vývojový průzkum a že patent nebyl dosud v žádné hře použit. Jedná se prý o projekt, na němž pracovalo oddělení výzkumu a vývoje zcela odděleně od herních vývojářů. Komunitní manažer Destiny David Dague na Twitteru prohlásil, že v Destiny 2 nic takového nefunguje. Tak či tak, jedná se rozhodně o velmi zásadní odhalení, které ještě více posiluje kontroverzi kolem mikrotransakcí ve hrách. Ať už vás toto téma popuzuje, nebo k němu zůstáváte chladní, protože dokážete podobným svodům odolat, ve chvíli, kdy společnosti začínají kalkulovat tímto způsobem, je v herním byznysu něco velmi, velmi špatně. Jaký je váš názor na mikrotransakce ve velkých AAA hrách? Kupujete si někdy bedny v Battlefieldu nebo Overwatch, nebo je vám podobný způsob utrácení zcela proti srsti? Dejte nám vědět v komentářích.

Zdroj: Kotaku

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874536
Minstriel napsal 19. 10. 2017 v 12.19

Takový Ubisoft a nebo EA jsou místři DLC. Nové Sims vždy vyjdou bez ničeho a naprosto ořezané. Pamatuji si tuším u dvojky nebo trojky?
Vlastnit plnou hru + všechen DLC obsah znamenalo vypláznout 13.500,-Kč do banky EA :D. WB už cpe ty svoje mikroshitky taky všude.
Takovej Doom a nebo Wolf to už je jiná v singlu. Parádní herní zážitek a bez balastu :).
Takové hry musíme podporovat a tyhle předražené hry s 10 DLC nechat na slevu na steamu za 10 éček.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 10. 2017 v 11.25

Wexz: Na použití Cheat Enginu nemusíš mít hru upirátěnou :)

Ocelotr2.0: Jo, neuvážené cheatování dokáže zničit zážitek ze hry.

Editováno: 19. 10. 2017 v 11.26

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 19. 10. 2017 v 11.17

Mitsurugi: Cheat engine neznám a ani bych to asi nepoužil. Trainery jsem zavrhl po Commodore 64. Člověk pak ze hry vidí moc obsahu, moc rychle, přežere se a hra skončí v koši (na ploše) :)

Editováno: 19. 10. 2017 v 11.18

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 19. 10. 2017 v 11.16

Mitsurugi: To jsem si myslel. Opět je poctivý hráč postavený do horší situace, i když uznavám že tohle horší je pěkně relativní.

Ocelotr2.0: Chuť hrát by mi to nepochybně vzalo, ale vydavatel jede filosofií "fuck you, give me more money" a v současnosti ještě nikomu neprojde Pay To Play model u 60$ titulu. Ale hranice nenažranosti se neustále posouvají.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 10. 2017 v 10.40

Ocelotr2.0: Jasně, že bude. Loot Boxy v Mordoru tam jsou proto, abys hru nemusel hrát a to nám WB řekli přímo. Ano, je to tak postavené na hlavu jak to zní.

Mimochodem, můžeš si Cheat Enginem přidat nekonečno té stříbrné měny a pak si kupovat ty horší bedničky za ní. Ta měna za reálné prachy je schovaná za serverem.

Editováno: 19. 10. 2017 v 10.41

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 19. 10. 2017 v 10.23

Wexz: Pochybuju. Loot boxy jsou podle mne skryté za serverovou hradbou. Piráti zkrátka nebudou loot boxy deformováni. Mě to stejně přijde divné dostávat bedny s vybavením "za nic, beze snahy". Má hráč pak chuť hledat ve hře skutečné "poklady/truhly/bedny" ? Když si vezmu jak parádně jsou poschováné bedny v BREATH OF THE WILD a kolik času dá někdy je i s radarem najít, nebudou LOOT BOXY ničit prohledávací zkušenost u open worldů jako Shadow Of Mordor ? Nebude tak trpět vybavení, co se dá ve hře najít, když si koupim bednu a hned na začátku mi vygambluje (byť pravděpodobnost je malá) Ultra Mega Sword +15 ? Podle mě loot boxy zabijou hry s velkým prostorem a hráči se rozdělí na závisláky, co jen gamblujou bedny a na hru samotnou prdí a ty co prdí naopak na loot boxy a hrajou hru.

Editováno: 19. 10. 2017 v 10.39

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 10. 2017 v 10.14

Wexz: S Cheat Enginem můžeš editovat orky, a další věci, takže k bednám se nedostaneš, ale ani nemusíš :D

Pamatuju si, že v Black Flagu sis Cheat Enginem klidně mohl přidat suroviny a tím taky obejít mikrotransakce a grind.

Editováno: 19. 10. 2017 v 10.14

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 19. 10. 2017 v 09.35

Ocelotr2.0: To jsi nakousl zajímavou věc:
když si lidi stáhnou pirátskou kopii např. Shadow of War, budou schopný se dostat k lootu, případně si nějak odemknout obsah, který platící mají v bednách za mikrotransakcema?

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 19. 10. 2017 v 09.00

RomanK47: Jó doma už člověk nemá ani židli, má vymetenou lednici, protože všechno utratil za loot boxy a gambling to neni. Vždyť za to má oblečky pro Tracer ve všech barvách duhy. Cena peněz a cena digitálního "k hovnu" balastu, de facto vzduchu, se nedá srovnávat.

Pamatuju časy, kdy jiné barvy oblečení či jiné kostýmy byly součástí hry a rozhodně se za ně neplatilo. Já zatim za lootboxy utratil 0 korun a tak zůstane do konce mých dní.

Jinak hráči hlasují svými peněženkami a mládeži je bližší hra jako služba než hra jako produkt a hry jako služba vydělávají zkrátka víc. Na druhou stranu spousta jich krachne, tak doufám, že zůstane místo pro poctivý singly bez microbulšitu. Řešením je hry s mikrotransakcemi nekupovat a nebo si je prostě stáhnout z Pirate Bay až je piráti odbulšitujou a odstřihnou od Originů, JůPlajů a podobnejch zbytečností. Ale když vidim ty fronty natěšenců na repetivní hovadiny typu Shadow of Mordor jež se v mikrotransakcích vyžívají, pánbůh s námi.

Editováno: 19. 10. 2017 v 09.10

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 10. 2017 v 08.29

Wexz: To s tím gamblingem byl spíš vtip o tom, že Loot Boxy si můžou kupovat děti a nikdo to nereguluje, narozdíl od hazardu, ne že bych s tebou nesouhlasil :D

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 10. 2017 v 20.45

RomanK47: jde o gambling, to působení na psychiku je úplně stejné jako u "oficiálního" hazardu. Ale vždycky něco dostaneš no, co na tom že se to rovná exkrementu v pytlíku :-/

Jak píšeš, často si mikrotransakcema člověk hru spíš zničí - odebere výzvu a postaví důvod hraní na hlavu. Velcí vydavatelé ale posouvají hranice bez váhání, takže to tak určitě nezůstane. Jednou přijde ten první, dostatečně drzý. A pak z mikroplateb bude nutnost. Jen se znovu podívejme na ty popisy v obrázku toho patentu Activisionu. Je tu snad někdo, komu se z toho nechce zvracet?

Editováno: 18. 10. 2017 v 20.48

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 18. 10. 2017 v 18.18

Wexz: Někde o tom byl nedávno článek, o gambling prý nejde, protože člověk nikdy o peníze nepřijde, vždy za to něco dostane. Mně to připomíná doby, kdy se sbíraly kartičky hokejistů, kdy člověk nikdy nevěděl, co v balíčku bude, zcela stejný princip.

Jinak se obávám, že mikrotransakce opravdu jednou zničí i velké placené hry, jako zničily ty mobilní. I tam jsem si již před lety pořídil hru za stovku a zjistil, že bez dalších investic je to nehratelný paskvil a když jsem si takto prográmkem obdaroval pár mincí na základní placenou výbavu, rázem se ze hry stala směšně jednoduchá zcela nezábavná záležitost.

A o tom věku a rozumu bych to radši dál nerozváděl, když vidím tu naši populaci, přinejmenším 90% z ní bych se neodvážil označit za nic jako rozumnou.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 10. 2017 v 16.00

Mitsurugi: A pak se člověk dočte, že průměrnému hráči je 35let...to by nasvědčovalo, že je hráčská skupina zralý člověk typicky, tedy rozumný :-/
Možná efekt - hraní večer po práci nebo o víkendu pro relax, kdy může člověk "vypnout" - je ten klíč. Lidé možná vypínají mozek při hraní až moc. Destruktivně moc.

S těmi DLC vidím silný problém v tom, že na ně většinou ani u velkých her nejsou recenze ani nic podobného co by reflektovalo jejich kvalitu případným zájemcům.

Lootboxy jsou principem gambling. To lákavé, že v dalším bude předmět o který hráč v jeho milované hře tak stojí. Nepodařilo se? Ještě jednou, to přece musí vyjít. A ještě jednou...

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 18. 10. 2017 v 15.01

Super, takže hra bude hráče trestat za to že do ní nelije prachy.
No ale co si budeme namlouvat jsou hry kde to funguje už dávno - třeba u WoT je dost rozdíl jestli hrajete s normálním nebo prémiovým účtem (s normálním se vám často nestane že by jste měli nejvyšší tier na mapě).
V HotS je taky dost pochybnej matchmaking - tam jsem to měl pořád dokola: ubozí protivníci, slabí protivníci a pak 3x po sobě liboví zabijáci. A takhle pořád dokola.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 18. 10. 2017 v 14.35

Wexz: Průměrný hráč. Hráči jsou pravděpodobně ta nejretardovanější skupina zákazníků na světě. Nikdo si nenechá tolik kálet na hlavu jako hráči.

Lhaní je bráno jako standard a nikdo se nad tím ani nepozastavuje, nechutné chování se odpouští a zapomíná, necháváme se neuvěřitelně ovlivňovat hypem, kupujeme čím dál agresivnější mikrotransakce, kupujeme nesmyslná DLC, nedokážeme počkat pár týdnů a hry si musíme kupovat ještě než vyjdou a tím podporujeme jejich porcování pro předobjednávkové bonusy atd.

Jinak Loot Boxy nejsou gambling, gambling je totiž od 18 let a regulovaný zákony :D

Editováno: 18. 10. 2017 v 15.04

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 18. 10. 2017 v 14.34

Bůh není. Jsme tu sami.

Nepopsatelně odporný! Jak je možný, že je tohle vůbec legální? Dle mého názoru jsou už současné lootboxy za reálné peníze sprostý gambling.
Chamtivost utržená ze řetězu..já se jen ptám..co za lidi tohle živí a podporuje?

Nahlásit nevhodný obsah

20874307
fido311290 napsal 18. 10. 2017 v 13.33

to je hnus. za chvíli zpoplatní i jakékoliv změny v sekci options... :D nebo placený Save hry..?

Nahlásit nevhodný obsah

20863689
tuter napsal 18. 10. 2017 v 12.57

Vždycky se bohužel najdou exoti co ty mikrotransakce využívají. A tady to máme, využívání mikrotransakcí kazí a ničí hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20870639
Howen napsal 18. 10. 2017 v 12.48

A tak umírá svoboda, za bouřlivého potlesku.

Nahlásit nevhodný obsah

20919431
j2142124 napsal 18. 10. 2017 v 12.43

Free tituly mají těžbu dat od uživatele a úpravy hratelnosti pro maximální tržby naprosto promakanou, takže se to jednoduše aplikuje i v AAA titulech. Dost se divím, že by se to nevyužívalo již teď.

O tomhle se hlasuje jen peněženkou, platíme, tak se není vůbec nad čím pozastavovat.

Nahlásit nevhodný obsah