inzerce

Silicon Echo se brání mazání her na Steamu

10. říjen 2017 17:08 / Honza Konfršt / Novinky / Diskuze (5)

Spolu se změnou v podobě grafů hodnocení jsme vám přinesli ucelený přehled změn, jež se v poslední době na Steamu objevily, nedlouho poté jsme pak psali o následcích v podobě prozatím stále ještě neutuchající války s přívalem podvodných her na tuto platformu. A právě tento konkrétní incident má nově velmi zajímavou dohru.

S prohlášením na veřejnost totiž přišel zástupce touto politikou postižené společnosti Silicon Echo a tvůrce her, které by se při nejlepší vůli daly nazvat podezřelé. Celý katalog her tohoto tvůrce (na 200 her) byl jedním tahem ze Steamu smazán kvůli podezření, že cílem nebylo ani tak vytvářet hry jako takové, jako spíše vydělávat na následném prodeji sběratelských karet a kvůli obecnému porušování podmínek platformy.

Následně došlo k vymazání her a k praktickému zablokování možností kontaktů mezi Valve a vývojářskou společností. A na to konto se tým Silicon Echo přesto pokoušel s Valve spojit a situaci vyřešit, zástupci týmu si však v emailu zaslaném magazínu Polygon stěžují na jednání Valve a na bojkot jakýchkoli snah týmu.

ZÁKAZ BEZ VAROVÁNÍ

V prohlášení pro Polygon se společnost kupříkladu dušuje, že s podobně postiženým studiem jménem Zonitron Productions jsou svázáni jen okrajově, a tedy určitě ne v takové míře, v jaké je z toho ovlivňuje samotné Valve. Stejně tak navíc ani tým nikdy neobdržel varování před příchodem takto razantního kroku. Ten navíc znamenal smazání i těch her, které původně prošly službou Steam Greenlight i těch, které pomáhalo vybrat i samotné Valve.

Vedle toho tento tým rovněž tvrdí, že se nikdy nedopustil zjevného obelhávání zákazníků – všechny popisy her, obrázky z nich i videa vždy odpovídala reálnému popisu toho, čeho se hráči nakonec v případě daného titulu mohli dočkat.

Tým vždy manipuloval pouze s materiály, které vlastnil a se kterými mohl nakládat dle vlastního uvážení.

Zákazníci tak údajně vždy měli šanci předem zjistit, do čeho jdou. Stejně tak ona nařčení z recyklování materiálu nebyla tak úplně správná, neboť tým vždy manipuloval pouze s materiály, které vlastnil a se kterými mohl nakládat dle vlastního uvážení a na základě licence umožňující komerční využití.

ŽÁDNÍ ANDÍLCI

Na druhé straně však tým veřejně přiznává, že všechny jeho praktiky určitě stoprocentně průhledné nebyly a zcela bez viny určitě také nejsou. To kupříkladu znamenalo zakládání vícera vývojářských účtů. To vývojáři dělali údajně pro lepší sběr statistických dat (byť zde nijak konkrétní nejsou) a vždy ale byly jejich hry sdružené pod jedním vydavatelem.

Výsledkem je pro tento tým a v tuto chvíli každopádně to, že studio Silicon Echo muselo ukončit svoji činnost a postesklo si nad tím, že pokud by tým dostal předem varování, mohl by se předem na podobný krok ze strany Valve připravit a soustředit se na odlišný obchodní plán. Takhle došlo ke zruinování k týmu a ke kompletnímu zničení reputace, kterou již prý není možné opravit.

Zda tomu tak bylo právem, to nechť už si posoudí na základě volně přístupných materiálů sám. V pořádku zde určitě všechno ale určitě nebylo, nicméně pravda se zde může přeci jen nalézat kdesi na půli cesty. Klíčem k vyřešení podobných situací bude každopádně zapotřebí určitě lepší míra komunikace, a to jak ze strany Steamu, který musí nutně ještě prodělat pár změn pro zpřehlednění situace a pro lepší filtraci obsahu, tak i ze strany tvůrců samotných her. Ti naopak musí dostat jasné nástroje sloužící k tomu, aby dokázali komunitě fanoušků lépe dát najevo to, že právě jejich tituly za to stojí a aby mohli také ukázat, jak a s jakým cílem jejich hry vznikají.

Zdroj: Polygon, VG247

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20792015
TomKQT napsal 11. 10. 2017 v 08.35

Některé jejich argumenty (obhajoby) jsou fakt směšné. Např. to, že popisky u her jasně říkaly, co ve hře je, a zákazníci tudíž nebyli oklamáni. OK, takže dáme na Steam hru, kde je jen úvodní menu, ale žádná položka nefunguje. Do popisku dáme "toto není hra, pouze úvodní menu". A Valve jako nemá právo to ze své herní platformy vymazat, jo? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877667
Micuda98 napsal 10. 10. 2017 v 18.11

Tak se podívejme do fronty... 19,284 produktů, o které nemáte zájem.
No, Valve by na tom mohlo ještě trochu zapracovat. :D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 10. 10. 2017 v 17.40

Jen tak dál Valve. Těmhle "vývojářům" přeji všechno nejhorší, každý asset flipper a tvůrce shovelware by měl dopadnout takhle.

Apate: Vím, že vtipkuješ, ale problém je v tom, že vydavatelé jako výše zmínění vyprdí tohle množství her za rok :D

Editováno: 11. 10. 2017 v 09.23

Nahlásit nevhodný obsah

20872008
Apate napsal 10. 10. 2017 v 17.37

Sega - 506
Electronic Arts - 119
Ubisoft -1578
activision - 241
paradox interactive - 315

@Masarkavtrenyrkach jsou hlásím s tebou tyhle vydavatele by potřebovali ban :-) :d

Editováno: 10. 10. 2017 v 17.42

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 10. 10. 2017 v 17.17

Tak především by se mělo Valve chovat jako majitel obchodu a ne jako pronajímatel plácku, na kterém se koná bleší trh.
Pokud nějaký "vydavatel" začne mít v katalogu desítky titulů, jejich počet překročí stovku a pak začne atakovat stovku druhou, měl by majitel obchodu okamžitě zbystřit. A taky pochopit, že něco je v jeho systému špatně.

Nahlásit nevhodný obsah