inzerce

„Star Citizen by byl ten nejhorší podvod"

13. září 2017 14:50 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (22)

Mluvit o Kickstarteru je nošením dříví do lesa, stejně jako hovořit o tom, který z herních projektů je na tomto crowdfundingovém portálu ten nejúspěšnější. Neustále bobtnající rozpočet Star Citizenu ale stále zvyšuje jednak očekávání na straně hráčů, ale také pochopitelně ambice na straně vývojářů. Ale čeho je moc, toho je příliš, a tak se čím dál častěji objevuje názor, že hra je tak velká, že vlastně nikdy nevyjde.

Podobné výtky se chtě nechtě ke studiu Cloud Imperium respektive k Chrisovi Robertsovi dostanou a nejsou nijak příjemné. V rozhovoru pro britský Eurogamer Roberts přiznal, že se s podobnými názory setkává často. „Lidé pořád říkají, že jsem jim lhal, i když jsem neustále varoval, že to jsou jen naše predikce. Mám už dost těchto předpokladů. Raději lidem říkám, že toto jsou data, která mám, a tohle je náš plán, jak jej vidím,“ říká.

„Je tu také skupina lidí, kteří říkají, že 'to nikdy nevyjde, je to podvod'. To samozřejmě zjevně není pravda. Byl by to ten nejhorší podvod v dějinách. Najímáme stále nové lidi a pracujeme vážně tvrdě. Každý týden ukazujeme, co právě děláme,“ dodává. Kriticky ale dokáže přiznat, že některým věcem, které slýchá rozumí a chápe je. „Když řeknete, že jste chtěli, aby ta hra byla nějak velká a ne aby byla takhle obří, je to legitimní námitka. Ale pak tu jsou někteří, kteří vážně jen trollí a hází špínu na druhý tábor.“

Roberts vidí to samé u své hry jako to, co se děje mezi fanoušky Call of Duty a Battlefieldu nebo mezi majitely Xboxu a PlayStationu. „V tom hraje roli určitá herní kultura,“ říká. „Většina našich fanoušků je se stavem hry spokojená. Těchto věcí si nevšímá, nepřikládá tomu žádnou váhu a komentáře vůbec nečtou. Víme, kolik lidí je v komunitě aktivních a kolik jich chodí na naše fóra. Ale pak tu jsou lidé, kteří dávají svůj názor hlasitě najevo.“

Stejně jako jinde, i u Star Citizenu se jedná je nepatrný zlomek z masy lidí, kteří na hru čekají. Ale Roberts kriticky říká, že to je problém celé společnosti, respektive obecně ve světě, protože i v ní jsou vždycky nejčastěji slyšet nejhlasitější, ale často menšinové názory, které přehluší ten zbytek.

Zdroj: Eurogamer.net

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20825828
OneShot napsal 15. 9. 2017 v 16.53

Mitsurugi: Nezkrácený článek dává mnohem větší, a do jisté míry i jiný, smysl. Originál z Robertse nedělá zlého dogmatika, to je dost podstatný rozdíl. Ale on sám říká, že těch vyslovených haterů není zas tak mnoho, doslova "zlomek zlomku zlomku hráčské komunity".
Jinak s tebou teď už souhlasím, když jsem si přečetl původní článek, tedy s výjimkou té většiny.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 9. 2017 v 16.44

OneShot: Akorát on nadává právě na ty hulváty. Přečti si pozorně zdrojový článek, hlavně poslední odstavec. Vůbec neříká, že mu vadí VEŠKERÁ kritika, nebo vyjadřování názorů jako takové.

Editováno: 15. 09. 2017 v 16.45

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 15. 9. 2017 v 16.23

Mitsurugi: Jasně, na každém fóru se najdou hulváti. Ale netvrdil bych, že je jich většina, na to jsem doufám ještě příliš optimista.
Vždyť si přečti, co se píše v článku (předposlední odst.), vyhovují mu lidé, co na fóra vůbec nechodí. Kritika mu vadí jakákoli obecně, nijak se nevymezil, že by mu konstruktivní nevadila, nebo nedejbože, že by ji dokonce vítal jako formu feedbacku.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 15. 9. 2017 v 12.21

OneShot: Ty jsi vůbec nepochopil, co jsem psal. Většina "kritiků" neříká "vydejte menší a dřív", ale spíš "je to tunel a Roberts je kretén a podvodník". Koukni se na jakoukoliv internetovou diskuzi o SC.

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 15. 9. 2017 v 12.11

Mitsurugi: Konstruktivní kritika je zde ve smyslu "vydejte hru menší a dřív". Takto kritizovat můžou všichni, jakožto potenciální kupci. Roberts není podvodník, jen nebetyčný snílek, výsledek ovšem může být stejný, totiž, že filnální podoba hry nikdy nespatří světlo světa.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 15. 9. 2017 v 10.56

Pochopitelně že mu kritika, a zejména ta hlasitá, velmi vadí. Ani ne tak na osobní úrovni -- myslím, že člověk jeho formátu má dost hroší kůži a drzé čelo, že osobní výpady zcela ignoruje.
Ale kritika by mohla odradit lidi, kteří jsou ochotni stále projekt financovat. S jejich úbytkem by mohl vyschnout penězovod a oni by pak museli vydat to, co mají uděláno. A to by teprve byl malér!

Editováno: 15. 09. 2017 v 12.03

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 13. 9. 2017 v 21.16

Mně je ta hra u zadku, já jsem četl článek na Kotaku, následně ten článek o úvěru, místo laděni, tak přidávají nesmysly. Udělal jsem si na ten projekt názor, samozřejmě přeji úspěch, ale budu překvapen pokud to vyjde ve stavu, který byl slíben.

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Cokovenecek napsal 13. 9. 2017 v 21.01

_Gabriel: Právě ohlašování nových featur je největší záruka, že na tom makají.
Rád bych viděl, kdyby to v tomto roce vydali.To by zase pak hráči brečeli, že to měli odložit a že je to neoptimalizovaný hnůj.Ačkoli hře jinak přeji úspěch.
Klasika.
Podvodník není člověk, který dlouho vyvíjí hru, to je bullshit.Podvodník je ten, co ty prachy utratí za něco jiného, než bylo slíbeno.Já zatím rok co rok vidím posun k dobrému a je to často takový posun, že by to vydalo za mechaniky a funkce jedné AAA hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 13. 9. 2017 v 20.14

OneShot: Ruku na srdce, pro drtivou většinu těch tzv. kritiků je konstruktivní kritika sprosté slovo a ještě k tomu to nejsou backeři/investoři.

Já být Robertsem tak už by mi taky ty neustálé kecy o tom, že jsem podvodník a že to nikdy nevyjde pěkně lezly krkem.

Editováno: 13. 09. 2017 v 20.16

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
_Gabriel napsal 13. 9. 2017 v 19.28

Kdyby aspoň pořád neohlašovali nové features, moc šancí tomu nedávám, v nějaké betě to určitě vyjde, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Cokovenecek napsal 13. 9. 2017 v 18.44

spoock: Přesně tak.Ostatně bych si ze hry zahrál především pouze Squadron 42 kampaň. :)

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 13. 9. 2017 v 18.26

Popravde jsem tu hru zafinancoval pred tremi lety. Osobne mi nevadi, ze se vyvoj prodluzuje, ale jejich PR obcas skripe a rozhodne maji co dohanet ohledne prezentovani Squadron 42, ktera je dost zasadni pro cely uspech Robertsovi vize, ktery nasype do kasy spoustu mega dolaru. Popravde jejich tym je velice schopna osadka, bylo by nefer jim nefandit.

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Cokovenecek napsal 13. 9. 2017 v 18.07

Ocelotr2.0: Klasický Ocelotrovský komentář z křišťálové koule.

Nahlásit nevhodný obsah

20917394
Cokovenecek napsal 13. 9. 2017 v 18.06

Mitsurugi: +1

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 13. 9. 2017 v 17.37

OneShot: Mně spíš přišlo, že se nějakou kritiku snažil vyvrátit, než že chtěl, aby žádná vůbec neexistovala.

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 13. 9. 2017 v 16.53

"Ale pak tu jsou lidé, kteří dávají svůj názor hlasitě najevo.“ - Roberts se asi narodil za špatného režimu. Třeba by se mu ale líbilo v KLDR. Další super věc je, že prachy od lidí si vezme, ale kritiku už slyšet nechce. Je nasnadě, že zákazník/investor chce hotovou hru a ne nafouknutou bublinu, která může kdykoli prasknout.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 13. 9. 2017 v 16.48

Já jenom doufám, že to jednou vyjde a všem vytře zrak. Byla by to krása :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 13. 9. 2017 v 16.04

Podvod to nejspíš nebude ......

Ale velkohubej bordel "Peter Molyneux style", tak to určitě velebnosti.
Hra po pěti letech vstoupí do EARLY ACCESS možná v Říjnu. To jako chtěl Roberts všechny ty planety nejdřív osobně navštívit ?

Nemám nic proti dlouhému vývoji her, ba naopak, u takového Kojimy je to vždy záruka kvality. Tady to ale podle původního Kickstarterovského projektu ale vypadá spíše na nejasnou původní koncepci, neodhadnutí možností vlastních týmů, špatnou komunikaci (to citují sami vývojáři Cloud imperia) a vybrání toho možná nejdebilněšího engine pro tvorbu vesmírné hry.

Tohle bude další z "NEVER DONE" her, kam řadím ARK, DAYZ, PUBG a ostatní holomajzny, kde hráči platí za právo stát se betatestery (kéž by) a odvádět špinavou práci za vývojáře. Jak to tak vypadá žánr ROGUE-LIKE\PERMADEATH je pro to ideální, protože vývojáři nemají starost o HIGH-LEVEL content, jelikož ten uvidí tak 5% vyvolených.

Nikdy bych se do něčeho podobného nezapojil, jelikož kvalitních a odladěných her je vždy víc než volného času, a ve chvíli kdy EARLY ACCESS hra konečně vyjde, ji má člověk plné zuby. Hru kterou vyloženě nemiluji (jako MGS, nebo Zeldu) jsem ochoten začít od začátku tak 3x. Po dvou třech letech Early Accessu by se zřejmě ve vesmíru nenašla síla, co by přinutila mě hru spustit po ofiko vydání. Přežranej, dejte to pryč. V paměti zůstane jako zabugovaná hříčka.

JabJab21: +1 Střízlivý a skvělý názor.

Editováno: 13. 09. 2017 v 16.18

Nahlásit nevhodný obsah

20878840
Alien5 napsal 13. 9. 2017 v 16.04

Xspy: ty jsi pacient :)

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 13. 9. 2017 v 16.04

Do té doby než dojdou peníze budou autoři logicky hru "vyvíjet" a až peníze dojdou tak ji vydají v takovém stavu, v jakém bude.

Daleko víc bych přivítal vypustit verzi hry, která odpovídá slibům vývojářů při spuštění kampaně, a pak ať si klidně vyvíjejí dál ten jejich megalomanský projekt "jaký svět neviděl", nehledě na to, že už ten původní koncept byl megalomanský. Backeři budou mít, co si zaplatili a možná, pokud Bůh dá, i tu megalomanskou verzi a vývojáři můžou dělat na nekonečném projektu dle libosti.

Co se týče nejhoršího podvodu, tak s tím nesouhlasím. To, že někdo opravdu pracuje (i když to je také jenom tvrzení) neznamená, že nejde o podvod. Když tu hru nikdy nevydají, tak backery samozřejmě podvedli. Je to stejné jako kdyby si někdo nechal u někoho něco vyrobit, a výrobce by schrábnul prachy, skutečně to vyrobil a pak to odmítl zákazníkovi dát, nebo by vyrobil jenom půlku a ani tu zákazníkovi nedal. Jasný podvod. Samozřejmě je ale podvod vždy úmyslný, takže pokud z objektivních, výrobcem neovlivnitelných příčin to vyrobit nejde atd., o podvod se nejedná.

Editováno: 13. 09. 2017 v 16.08

Nahlásit nevhodný obsah