Autor zveřejnil příběh 3. epizody Half-Life 2

25. srpen 2017 13:28 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (16)

K následující zprávě se každý zachová jinak. Někdo začne určitým způsobem slavit, jiný pro změnu zapálí svíčku a bude truchlit. Poselství je ale jasné – pokud někdy existovala naděje, že Half-life 3 vyjde (alespoň formou třetí epizody), po dnešku už bychom nenašli možná ani jiskřičku. Plamínek se povážlivě tenčil, až téměř uhasl.

Je to vážně depresivní, když se nad tím takhle zamyslíte. Série, která byla vždycky úspěšná. Série, jejíž završení by bylo úspěšné nehledě na to, jakých by dosahovalo kvalit. Přesto i původní scénárista nevěří tomu, že by k jejímu zhotovení kdy došlo, a tak se rozhodne se svými fanoušky alespoň rozloučit alespoň hrubým scénářem, jak by se věci vyvinuly. V takové chvíli musíte být buď slávychtiví, nebo spíše tak moc zoufalí. Otázkou je, co je lepší.

Pokud je Marc Laidlaw slávychtivý, na jednu stranu nám kleslo mínění o člověku, který celý svět vytvořil a stal se tak jednou z legend Valve, pokud ne a je naopak zoufalý, kleslo nám mínění o celém Valve. A především by to dokládalo, jak moc je mu celé série ukradená. Teď už je nicméně jasné, že pokud někdy nějakým zázrakem pokračování, které se stalo internetovým memem více než hrou, vyjde, nebude v takové podobě, v jaké jej Laidlaw zamýšlel.

Celý přepis si můžete přečíst skrze NeoGAF, ale původně se text objevil na stránkách samotného autora. Asi se nebudete divit, když vám v tuto chvíli řeknu, že jsou nedostupné. Je psán formou vzkazu od samotného Gordona Freemana, který se omlouval, že se odmlčel na tak dlouhou dobu a retrospektivně vypráví o tom, co ve třetí epizodě zažil.

Zažil toho poměrně dost. Smrti Eliho Vance navzdory, Gordon se spolu s Alyx vydali na Antarktidu, na níž měli hledat záhadnou loď Borealis. Ta by podle všeho měla odboji poskytnou potřebnou sílu k tomu, aby silám Combine vzdoroval. Cesta přes zmrzlé pláně však byla zdlouhavá, a když dvojice dorazila na místo, kde měla loď stát, našla pouze základnu nepřátel.

To byl samozřejmě v první chvíli šok, neboť údajná zbraň potřebná ke zničení Combine v jejich rukách nemohla znamenat nic dobrého. Jenže jak později vyšlo najevo, Borealis umí cestovat v prostoru a především v čase, a tak Combine pouze čekali na její „přílet“. A s nimi nyní čekali i Gordon a Alyx. Nic ale nešlo tak hladce, takže se čekání po chvíli odehrávalo ve vězeňské cele. V ní ale byla i Judith Mossman, na základě jejíž koordinátů se na Antarktidu ústřední postavy vydaly.

Ačkoliv Alyx Judith vinila ze smrti svého otce, nakonec zvítězil vyšší princip a spory se odsunuly na později. Společnými silami všichni nalezli možnost, jak přivolat loď. Jenže hrdinové nebyli jednotni v tom, jak s ní naložit. Zničit ji a nedat zbraň do rukou Combine, nebo jí zkusit uchovat a využít její moc pro sebe? Loď, na níž opravdu podle všeho pracovala společnost Aperture Science z Portalu, se nakonec opravdu objevila a hrdinové se konečně nalodili.

„Loď se objevila jen na krátký čas. Bylo pozdě, aby se k nám přidaly jednotky odboje, které se k boji proti Combine připojily o několik minut dřív,“ popisuje své zážitky sám Gordon. „Co se ale stalo pak, lze těžko vysvětlit. Ovládali jsme loď, její energetické zdroje, navigační centrum, kontrolní místnost. Ukázalo se, že tým, který na lodi pracoval, dokázal vytvořit kolem lodi pole (Bootstrap Device), které umělo cokoliv přítomné uvnitř přenést kamkoliv jinam. Nebylo potřeba žádných portálů nebo čehokoliv jiného. Ale nikdy to zařízení netestovali. V době první invaze na Zemi ale zaútočili mimozemšťané a tak se vědci rozhodli loď odeslat na nejodlehlejší místo, které znali – na Antarktidu.“

Jenže nevěděli, že touto cestou se Borealis přesune i v čase. A loď se stále přesouvala. Evidentně navštěvovala i jiné světy a dimenze. Judith ale chtěla přijít na možnost, jak loď dopravit k odboji. Alyx naopak věřila, že jedním z těchto světů je svět Combine, přičemž by byla schopna loď využít svým způsobem. Došlo ke sporu, který se Alyx rozhodla vyřešit radikálně – zastřelila Judith a zbyl jediný plán.

Gordon s Alyx se rozhodli a opravdu veřili, že loď posílají do světa Combine. Jenže zasáhl božský G-Man. Tentokrát však nemluvil ke Gordonovi, ale ke své staré známé Alyx. Se slovy, že musí jít s ním Alyx opravdu odešla a nechala Gordona napospas svému osudu a jisté smrti. V té chvíli ale Freeman prohlédl. Viděl z tzv. Dysonovy sféry (se kterou přišel vědecký autor Freeman Dyson), že vybuchující loď svět Combine jen polechtá. „Viděl jsem naší nejsilnější zbraň, jak si ani neškrtla, a jen sebe samu zničila,“ popisuje Freeman. Ale ani Gordon nezůstal sám. Zachránili ho Vortigaunti, kteří pomocí svých schopností Freemana vytáhli a přenesli do bezpečí.

A to by byl prý konec. Uf, je to venku. Jinými slovy, opět by hra skončila cliffhangerem a my bychom se nedozvěděli, jak to celé skončí, kdo je G-Man a další, další odpovědi na naše letité otázky. Byli bychom ale přeci jen o něco blíž. 

Malé varování. Pokud se pustíte do čtení originálu, najdete v něm pozměněná jména. Například Gordon Freeman vystupuje jako Gertrude Fremont, pravděpodobně kvůli potenciálním soudním přím. Přesto se ale nejedná o žert. A apríl je také ještě daleko. 

Zdroj: NeoGAF

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20787966
Wizard napsal 14. 9. 2017 v 19.53

a co takhle: když je známej scénář, tak se k tomu můžou pustit CROWBAR COLLECTIVE (až dokutí xen pro black mesu), a vytvoří remake epizody 3 prakticky pouze dle scénáře. :D ... můžeme počítat s tím, že kolem roku 2022-2025 se dočkáme výsledku... nevím jak vy, ale já ten scénář určitě číst nebudu, počkám si, až ho nějací hardcore fanoušci zhmotní.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 29. 8. 2017 v 16.29

Existuje jediný racionální(!) důvod, proč by Valve mělo investovat desítky milionů dolarů do několikaletého vývoje pokračování Half-life?
Veřejně se neví, co se ve firmě děje, jaké má plány, na jakých projektech pracuje nebo pracovalo. Je více než pravděpodobné, že se ve firmě pracuje na desítce jiných projektů, které jsou pro společnost v analýzách perspektivnější -- různé multiplayerové online kompetetivní hry, které se více blíží svým zaměřením "službě" a ne jen "jednorázovému produktu", jakým by byla single-playerová kampaň nového Half-life. Pokud by kdy pokračování vzniklo, museli by se majitelé Valve sami rozhodnout, že jen tak pro své vlastní potěšení investují do projektu desítky milionů a zaplatí tým špičkových lidí. Ale to neudělají, protože tahle hra pro ně zřejmě už ani není potěšením.

Nahlásit nevhodný obsah

2180269
MarekLucin napsal 28. 8. 2017 v 07.48

O tom že Half-Life 3 vyjde jsem nikdy nepochyboval a pochybovat nepřestávám. Je to jistota.

Editováno: 28. 08. 2017 v 07.48

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 26. 8. 2017 v 18.50

Wexz: Dnes by to tak asi bylo, před šesti lety ale ne. Což je pouze chyba Valve.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 26. 8. 2017 v 18.16

UnreAll: Celkove vzato s tebou souhlasim :) Jen ta konkurence Valve co se tyce Steamu je podle mne jeste hoodne daleko.

Stinna stranka nizkych cen her v akci u nekterych lidi vytvari pro me nepochopitelne veci. Kdyz u nekterych pratel na Steamu vidim, ze maji 300 nebo i 700 her v knihovne a vetsinu nikdy ani nezapnuli... a hur to co si spustili tak v 90% nezahrali ani do pulky... velky oci pri nakupu prekonaji rozum :D Spousty her je pak hrozne velka skoda a nedoceneni. Achievementy jsou na konsolich jeste vetsi "tahak" a ty karticky apod bych zrusil. Ale to je v lidech no :/

Co se tyce cen novych her je to ale jina pisnicka. Standart 1500 az 1900 (u konsolove verze) je proste prilis moc. Kdyz na otazku cloveka co nehraje odpovis, ze jsi za prave zakoupenou hru dal skoro 2 tisice, jsi za blazna a podivina :D Nemluve o cenach DLC :D

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 26. 8. 2017 v 17.55

Měli to k desetiletému výročí Epizody 2 nechat nějakému menšímu perspektivnímu týmu, aby s tím něco udělal, když sami nejsou schopni. Jistě by se zapojilo i pár tvůrců původní série. Podobně jako se FunCom vykašlal na Dreamfall, který nechal s podobným (spíš ještě horším) cliffhangerem a spoustou nedořešených otázek jako tomu bylo u HL2 Ep2. Ne, že bych byl Dreamfall: Chapters vysloveně nadšen, ale nebyly špatné a přinesly uspokojivé zakončení příběhu.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 26. 8. 2017 v 14.01

Tataboj: Nesouhlasim. I kdyby Valve neudelali naprosto zadnou PR kampan, tak by stejne HL3 slo s hypem do nebes kvuli lidem na internetu (komunity, youtube apod.).

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 26. 8. 2017 v 13.59

UnreAll: Z pohledu Valve ale Steam funguje perfektne. Nezastavam se jich, tak to proste je. A pokud hrajes na PC tak se Steamu prakticky nevyhnes. Leda bys sam sebe dost limitoval ve vyberu her co budes hrat.
Co se tyce tvorby her, tak i s financema Valve tezko udelas AAA hru, kdyz uz ted nemas skoro zadne vyvojare takovych her. Vsichni tvurci osobnosti odesli jinam. Nakoupit takove lidi zpet casto neni ani otazka penez. Predstav si, ze bys jako vyvojar napr. v Rockstaru dostal nabidku od Valve, asi nemas racionalni duvod kyvnout na to, ze?

Nakonec jen reknu, ze na PC platforme muzem byt radi za to, co Valve se Steamem udelali s cenama/slevama her. Spocitej si, kolik by te 10 nahodnych her na Steamu stalo na konzoli libovolneho vyrobce.

Takze do budoucna, at zamakaj na Steam klientu a budu spokojenej. Vic uz od Valve nezadam.

Nahlásit nevhodný obsah

20869881
_pedrox_ napsal 26. 8. 2017 v 13.32

H-L vo svojej dobe bola dobrá hra, H-L2 (pre mňa) ešte lepšia, ale z dnešného pohľadu, keď sa na celú sériu pozriem, tak mi to vlastne ako taký ospevovaný masterpiece ani vlastne nepríde. Príbeh podávaný úplne zle, amatérsky, množstvo nezodpovedaných otázok, ktoré teraz bez akéhokoľvek zakončenia vlastne už sa ani nedajú považovať za to "niečo viac", resp. nejaké vlastné interpretácie. S odstupom času mi to celé príde, ako keby ani sami autori poriadne nevedeli, čo z tej značky vlastne chceli mať a kam ju posunúť. Alebo už možno na to aj v priebehu tých rokov a kvôli starostiam s biznisom aj sami zabudli. Len raz vytvorili toto univerzum, postupne naň nabalovali obsah, ale o kvalitnom sci-fi príbehu sa tu už z dnešného pohľadu nedá hovoriť ani omylom... Ešte keď si zoberiem, ako sú niektoré dnešné, dokonca aj indie hry príbehovo a scenáristicky vymakané, tak ten H-L celý na mňa už z dnešného pohľadu pôsobí dosť outdated a overhyped. Valve s hrami proste ušiel vlak, to je fakt. A mám taký pocit, že sami to dobre vedia, preto sa venujú už len biznisu a tomu, čo im vynáša papiere.

Editováno: 26. 08. 2017 v 13.44

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 26. 8. 2017 v 12.45

Wexz: Přesně tohle se říkalo o Half-Life 2 a jak je to oblíbená hra. Pokud by hra byla dobrá, lidi by ji měli rádi. A navíc, za ten hype nemůže nikdo jiný, než Valve.

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 26. 8. 2017 v 08.37

HL je už mrtvá značka, Valve to svým přístupem pokaňhalo a cliffhangerové pojetí konců je k smíchu.

Nahlásit nevhodný obsah

20917054
Wexz napsal 25. 8. 2017 v 17.01

UnreAll: Uprimne, na jejich miste (Valve), nikdo rozumne smyslejici by nejednal jinak. Epizoda 3 nebo snad dokonce Half-Life 3 by mohl byt jedine fiaskem. Hype okolo tehle hry by ji proste odsoudil ke zklamani a hejtu bez ohledu na pripadne kvality. Nakonec by si jen pokazili jmeno tak jako tak.

Ohledne Steamu ale souhlasim, obzvlast pak s mobilni aplikaci. Chce to vylepsit. GOG uz ma ted lepsiho klienta z hlediska interface. Nakonec jsem ale i tak rad - predstav si misto Valve treba EA nebo Ubisoft... :D

Nahlásit nevhodný obsah

20859570
stitch123 napsal 25. 8. 2017 v 14.12

F

Nahlásit nevhodný obsah