Monolith vysvětluje, proč je Odula žena

16. srpen 2017 09:10 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (2)

Možná si pamatujete na trailer nového Middle-earth: Shadow of War, v němž vystupovala Odula. Nikoliv ale v podobě strašlivého pavouka, nýbrž v podobě poměrně pohledné tmavovlásky. Co se ale stalo s pavoučí verzí, a proč se autoři rozhodli odklonit od kanonických knih? O tom teď hovořil kreativní viceprezident studia.

Michael de Plater vysvětluje, že podle něj jsou Odula a Glum opomíjení „hrdinové“ Pána prstenů. Tam, kde Frodo selhal, Glum úkol dokončil, byť sám kvůli tomu spadl do lávy Orodruiny. Odula je ale podle Platera třeba na úrovni Galadriel, elfky, která oplývá jedním z prstenů. „Z velké části jsme chtěli mluvit o postavách, které jsou šedé – ne tak čisté jako Gandalf a Aragorn, ale ani vysloveně zlé. Postavy, kterými jsme se inspirovali, jsou lidé jako Boromir, Saruman nebo Denethor, protože mám pocit, že hrdinové Pána prstenů jsou zjednodušení, buď černí nebo bílí.“

„Takže máte Odulu jako relativně temnou postavu a pak máte Galadriel jako opak, takže nám tu vzniká určitá dualita mezi těmito dvěma mocnými personami, z nichž každá stojí na jiné straně. A tak jsme si říkali, že tahle dualita bude zajímavá.“ Fór je v tom, že ani Galadriel není takový svatoušek, protože podle autorů s lidmi manipuluje a posílá je na nebezpečné úkoly. Příkladem jim bylo například zrcadlo v Lothlórienu, s jehož pomocí ukazuje Samovi a Frodovi, co by se mohlo stát a tím je pohání kupředu. I když hrozí, že skupina selže.

Odula by měla být stejná, jen o něco víc zlá. Takže víme, že bude hrát ústřední roli. Ale jak je možné, že z osminohé bestie se rázem stala pohledná žena? Může za to její původ, jelikož její matkou je legendární Ungoliant. Tolkien jí ale nepopsal jen jako pavouka, nýbrž jako zlou sílu, která na sebe tuto podobu vzala dobrovolně. A tak autoři přisuzují stejnou schopnost i Odule. „Proč byste to na jejím místě dělali? Protože pavouci jsou děsiví, evokují strach,“ říká Plater.

Doufejme, že toto vysvětlení bude stačit, aby hráči o autorech smýšleli zase o něco lépe. Monolith si sice Středozemi upravuje podle sebe a v rámci určitých mantinelů křiví mytologii, jak se jim zlíbí, ale alespoň nás může těšit, že nad věcmi trochu přemýšlí. Shadow of War vychází 10. října a můžete si jej předobjednat na Xzone.cz.

Zdroj: Eurogamer.net

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 16. 8. 2017 v 21.57

Jako zas tak neuvěřitelné mi to nepřijde. Tolkienovi padouši mají často schopnost měnit podobu a hrát si na něco jiného, podle toho, jak chtějí někoho zmanipulovat. Také o tuto schopnost přicházejí (třeba Sauron) a zůstane jim nějaká hrůzostrašná, ve které se mohou zcvoknout natolik, že se chovají jako zvířata (Odula při setkání s Frodem). Před několika staletími to teoreticky mohla být jiná bytost a pokud to podají dobře a příběh SoW k tomu povede, tak proč ne.
Jen mi nesedí přirovnání ke Galadriel. V PP sice byla trochu pasivní, ale těžko od ní někdo mohl chtít, aby se přidala ke Společenstvu nebo vyslala armádu na podporu Rohanu, když Sauronova vojska pak Lórien několikrát napadla, což mohla Galadriel tušit dopředu. V minulosti byla i docela aktivní v průběhu všech tří věků a nic výrazně manipulativního s negativními důsledky pro dotyčného neprováděla. Zrcadlo Frodovi a Samovi jen dodalo odvahu v momentě, kdy se vize naplnila.

Nahlásit nevhodný obsah

20874410
1deratyzator napsal 16. 8. 2017 v 10.09

Už pri prvom diely mi vadil istý odklon od kánonu. Ale napokon som to akosi odignoroval a nebolo to také zlé. Bohužiaľ sa mi zdá, že v pokračovaní to bude ešte väčší odklon a to mne dosť prekáža. Na nový Mordor sa pre to nejak zvlášť neteším. Tvorcovia hier by sa konečne mohli odtrhnúť od námetu Pána Prsteňov a pokúsiť sa spracovať staršie dejiny Stredozeme. Námetov je plno, spracovanie by mohlo byť voľnejšie a nikomu by to nevadilo lebo tie príbehy zas nie sú tak podrobné ako LOTR.

Editováno: 16. 08. 2017 v 10.10

Nahlásit nevhodný obsah