Autoři popisují LiS: Before the Storm
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autoři popisují LiS: Before the Storm

Autoři popisují LiS: Before the Storm

David Plecháček

David Plecháček

7. 8. 2017 09:19 1
Reklama

Srpen je v plném proudu a v jeho průběhu už zase vyjdou dlouho očekávané herní tituly, na které se těší celý svět. Na několik z nich jsme obzvláště zvědaví – třeba na Hellblade, který přijde na řadu zítra, nebo třeba na Life is Strange: Before the Storm. Dokáží se autoři vyrovnat veleúspěšné první sérii a představí v prequelu poutavý příběh? O tom v rozhovoru pro GameSpot hovořil Zak Garriss a David Hein.

Garriss se stará především o scénář a Hein je producentem ve společnosti Deck Nine, která za prequelem stojí. První otázka přesto mířila spíše do pléna – pracuje Deck Nine s lidmi z Dontnodu anebo si razí vlastní cestu? Zak Garriss říká, že celá produkce stojí od začátku jen a pouze na lidech ze studia Deck Nine. „Také ale spolupracujeme s lidmi ze Square, kteří se na první hře určitým způsobem podíleli, především jde o designéry a producenty.“

„Před několika měsíci jsem letěl do Paříže. Sdílel jsem tam s lidmi, kteří tvořili původní hru, celou první epizodu,“ vzpomíná Garriss, „a dal jsem jim do rukou ovladač a koukal jsem, jak čtyři hodiny hrají. Sledovat, jak se smějí nebo jak tuhnou při mrazivých okamžicích, bylo něco, na co v Deck Nine nezapomeneme.“ Pořád nicméně platí, že samotný vývoj tito vývojáři nijak neovlivnili.

Magazín GameSpot také pochopitelně zajímalo, jak to bude se znovuhratelností. Je to logické – vývojáři totiž nemají k dispozici klíčový mechanismus, který Life is Strange poháněl, totiž manipulaci s časem. Garriss přiznává, že i v Before the Storm jsou okamžiky, které někdo uvidí a někdo jiný ne. „Soustředíme se na to, jaký vztah k postavám si vytvoříte, v protikladu s tím, jaký vztah jsem si vytvořil já. Myslíme si, že hra ke znovuhratelnosti z toho důvodu přímo vybízí.“

Scénárista dodává, že ho zajímá, jak se hráči vypořádají s faktem, že jim chybí možnost vrátit čas a zkusit možnost B. „Jakmile Chloe narazí na problém, musí se s ním vypořádat nehledě na to, jaké budou následky.“ Tím, že se vývojáři snaží navázat na tak osobní zážitek, si před sebe kladou vysokou laťku. Garriss ale přiznává, že na to tak nehledí. Pro něj se jednalo o možnost, jak chvíli žít ve světě Chloe. „Mohl jsem napsat postavu, která je zničená a zranitelná. Podobný příběh jsem v mnoha médiích neviděl, malé, intimní vyprávění o tom, jaké to je být šestnáctiletý, být ztracený a prožívat ztrátu někoho, koho jste milova a poznávat někoho nového. Proto jsme zvolili tři epizody, přišlo nám, že je to pro tuto část života tak akorát." 

Na přetřes přišly i otázky techničtějšího charakteru, na něž odpovídal David Hein, producent hry. Nemohla nepadnout otázka na Nintendo Switch. Na toto téma se vedly dlouhé diskuze, nakonec ale vedení spolu se společností Square Enix rohodlo, že se budou soustředit jen na PS4, XO a PC. Novinka bude podle Heina podporovat i vyšší výkon PS4 Pro Xboxu One X, tedy „4K a podobné věci“.

Hein ale hovořil i o tom, jestli studio nejprve přemýšlelo nad příběhem a až pak nad mechanismy. U ostatních titulů to totiž bývá naopak, nejdříve přijdou na řadu mechanismy, kolem nichž se později rozrůstá příběhové pozadí. U Before the Storm se ale zdá, že všechny gameplay aspekty známe už z první hry. Pravděpodobně ale ne, protože Hein odpověděl, že to v případě nového Life is Srange šlo ruku v ruce. „Přemýšleli jsme o příběhu a spolu s tím jsme mysleli i na mechanismy, které budou součástí hry.“ A kterou hru byste si měli zahrát jako první? Na to není jednoduchá odpověď: „Neprozradíme nic z toho, co se stane v původní hře.“ 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama