Co týden dal: Po čase VR a závodní podzim

16. červenec 2017 18:00 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (0)

Když se mluví o létu, pochopitelně je mylné se domnívat, že to je jenom období školních letních prázdnin. Kdybychom to ale jenom na něj vztáhli, tak se dá říct, že je čtvrtina léta pryč. A i když je právě léto synonymem herního sucha, že by se nic nedělo, to se úplně říct nedá.

MNOHO PSŮ – ZAJÍCOVA SMRT

Opakem letního sucha je nabitý podzim. O něm mluvíme každoročně, ale přijde mi, že to letos platí i pro jedno specifické odvětví. Pro závodní hry. Já vím, že už jste to asi někde slyšeli a že to není poprvé, co to někde říkám, ale pokud máte rádi všechny závodní tituly, musíte se na období od září do konce roku vyloženě těšit. Kromě Forzy, která je takovým stabilním držákem, vyjde v září Project CARS 2 od Slightly Mad a v říjnu potom nadějně rozjetá série WRC od Kylotonnu, která by ale mohla působit jako chudý příbuzný. I když na videu nevypadá vůbec špatně.

Pokud mluvíme o chudých příbuzných, musíme zmínit i novou závodní hru ze série NASCAR, o které ale těžko soudit, co si vlastně myslet. První díl totiž nedopadl zrovna podle představ, ale autoři se zase mohou posouvat jenom výše. Ale ačkoliv to možná může znít smutně, my vlastně ani nevíme, co čekat od série Gran Turismo. Konečně, konečně jsme se totiž dozvěděli definitivní datum vydání a 18. října zjistíme, na čem tým kolem Kazunori Jamaučiho tak dlouhou dobu dělal. Snad to bude stát za to.

NESNÁŠÍM LOUČENÍ

Během uplynulých sedmi dní jsme zaznamenali několik zpráv, které spojuje jedno společné téma: konec. Ukážeme si to na prvním příkladu, protože Jason VandenBerghe opouští Ubisoft. Pokud vám toto jméno nic neříká,  vybavíte si určitě jeho charakter a zapálení, se kterým představoval před dvěma lety For Honor. Pokud si vybavíte E3 2015, tak VandenBerghe byl oním sympatickým vousáčem, který nás přesvědčoval o výjimečnosti svého projektu. Jeho příští kroky povedou do společnosti ArenaNet, která má na svědomí například MMORPG sérii Guild Wars.

Když jsme ale u těch konců, musíme zmínit i Nintendo. Během týdne jsme vydali článek o tom, jaké je New Nintendo 2DS XL, ale také o tom, že výroba New Nintendo 3DS naopak končí. Jeho výroba trvala tři roky, neboť se vylepšená verze 3DS objevila na trhu v roce 2014. Pokud ale chcete nějakou 3D verzi slavného handheldu, můžete – Nintendo totiž bude nadále vyrábět větší New 3DS XL.

Ale když už mluvíme o koncích, můžeme do této části zapojit ještě několik dalších zpráv. Čistě teoreticky třeba to, že se asi 40 tisíc uživatelů poroučelo ze Steamu, což je jedna z největších podobných vln způsobených VAC systémem, ale můžeme třeba hovořit i o Andromedě, s níž se definitivně rozloučilo Denuvo. Nevíme ale, jestli jen dočasně nebo navždy, protože tento krok je součástí patche 1.09, ale oficiální seznam změn o tomto kroku nehovoří. Může se tak jednat o neúmyslný následek příchozích oprav. Ale abychom nebyli tak negativní, Andromeda s něčím i přichází. S desetihodinovým trialem, který je dostupný na PC, Xboxu One i na PlayStationu 4.

PŘEHREJ FILM

Ačkoliv jsme herním portálem o videohrách, čas od času píšeme i o filmech, které z her vycházejí. Minulý týden byla řeč o dvou snímcích a nemůžeme se rozhodnout, na jaký se těšíme víc. Na akční podívanou Tomb Raider a na sympatickou Alicii Vikander, která bude mít z natáčení zážitky na celý život, nebo na produkt zkušeného režiséra Akivu Goldsmana, který adaptuje knihy Rainbow Six spisovatele Toma Clancyho, přičemž hlavní roli sehraje hráčům známý John Clark v podání Ryana Reynoldse? To je ale dilema. Snad konečně nějaký film protrhne smůlu, kterou podobné snímky několik let provází.

ONE, TWO, SWITCH

Není to úplně novinka ze světa, ale přijde nám, že když je čtvrtina léta za námi, je docela velkou událostí spuštění první ze slibovaných věcí, které chystáme na letošní léto/rok. Teď přes prázdniny totiž využijeme příznivějšího a klidnějšího období a projdeme si jednu hru od začátku až do konce. A bude nám to trvat, protože se nejedná o nic menšího, než je Bloodborne. Však víte, taková ta hra, kde vás na dvě rány zabijí bez mrknutí oka a vy si můžete dát druhé kolo. A třetí, čtvrté, páté...

Není to ale jediný slib, který jsme vám dali, a protože nás tento pátek a sobotu čeká něco velkého, touto cestou je ideální způsob, jak vás pozvat na dvacetičtyřhodinový stream. Že se blíží, víte už nějakou dobu, ale konečně jsme se rozhodli pro termín, a když už se tu budeme dobrovolně trýznit, pochopitelně chceme, abyste byli u toho. Tak si na pátek a sobotu pořiďte hromadu energeťáků – budou potřeba.

VR

Vzpomínám si na začátek loňského roku a na jaro, které se neslo v duchu o VR. Na trh mířila zařízení HTC Vive a Oculus Rift, Sony šroubovala otáčky mediální kampaně nahoru a nebyl snad den, kdybychom o virtuální realitě nemluvili. Doba pokročila a v úvodu této podkapitolky jsem chtěl napsat, že čtyři zprávy o VR hrách jsou neobvyklé. A i když jsem od toho upustil, pořád mi tak nějak přijde, že jsme se VR věnovali docela poctivě.

Představili jsme dvě hry. I když představili je možná silné slovo. Spíš připomněli. Jednou z nich je starý známý Superhot od polského studia Superhot Team, jehož plná, ale i VR verze míří na PlayStation 4, respektive na PlayStation VR. Na recenzi VR části se můžete v následujících týdnech těšit, tu pro ne-VR si můžete už přes rok u nás na Hrej přečíst. Druhým, možná pro někoho o poznání zajímavějším titulem je pro Oculus exkluzivní vesmírná adventura Lone Echo od studia Ready at Dawn, které stojí za PS4 exluzivním The Order: 1886.

A kromě toho jsme ale hovořili i o hardwarech. Ačkoliv poslední plnohodnotné ambiciózní zařízení vyšlo loni na podzim, stále je zajímavé sledovat, jak se trh a nabídka vyvíjí. Microsoft se totiž spíše než na nějaký vlastní hardware soustředí na to, aby měl co nejpřívětivější podmínky pro vývoj těchto her, a tak je pro něj prioritou PC. A evidentně na tom minimálně zpočátku nic nezmění ani Xbox One X, tedy konzole, která by teoretickým výkonem na pořádné VR stačila. Společnost ale pochopitelně sleduje i vývoj VR her, kde se vývojářům nedaří najít způsob, jak vytvořit hru, která by hráče uhranula a přesvědčila ke koupi. Samotné hledání tohoto receptu a experimentování je ale pro tento segment pozitivní. Alespoň si to myslí GM Microsoftu Dave McCarthy.

A pokud vás alespoň trochu zajímá marketing, možná si rádi přečtete názor, proč není výrazné zlevnění Oculu Rift zrovna dvakrát moudré. „Zákazníci pak mohou se slevou znejistit a Oculu nedůvěřovat, budou se sami sebe ptát, proč je Oculus o tolik levnější než Vive a jak je to možné,“ říká Stephanie Llamas ze společnosti SuperData. Souhlasíte?

To by pro tento týden mohlo stačit. Rád bych jen opět připomenul dva důležité články, které stále svítí na hlavní stránce. Tím prvním je náš Donate program, prostřednictvím kterého nám můžete pomoci rozvíjet náš web a případným darem nám poděkovat i za na naši práci, ale také hned vedle něj se můžete podílet na podobě našeho trika, které chystáme. Výsledky a veškeré náměty pečlivě monitorujeme a přemýšlíme nad následujícími kroky. Primární je pro nás pochopitelně anketa, do které nezapomeňte vhodit svůj hlas.

Videa a podcasty za minulý týden: Retro Hrajte s námi: Diablo II, Hrajte s námi: The Legend of Zelda: Breath of the Wild – The Master Trials, Hrajte s námi: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy #2, Hrajte s námi: MXGP3: The Official Motocross Videogame, Dohrajte s námi: Bloodborne #1, Dohrajte s námi: Bloodborne #2, Indi(e)kace – červenec 2017

Recenze za minulý týden: The Elder Scrolls Online: Morrowind, Nex Machina, Micro Machines World Series

Články za minulý týden: Nové konzole, marketing a realita, New Nintendo 2DS XL

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!