VR nejdříve ladíme pro PC, říká Microsoft
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka VR nejdříve ladíme pro PC, říká Microsoft

VR nejdříve ladíme pro PC, říká Microsoft

David Plecháček

David Plecháček

13. 7. 2017 08:29 5
Reklama

Stejně tak jako neexistuje odpověď na otázku, jestli bylo dřív vejce nebo slepice, tak neexistuje ani snadná odpověď na otázku, která ze současných konzolí je lepší. Ne, neexistuje, nesnažte se ji najít. Do tohoto porovnávaní přichází mnoho proměnných a zatímco si někteří mohou pochvalovat třeba VR od Sony, jiní zastávají názor, že tato technologie stále ještě předběhla dobu, a tudíž je jim sympatičtější postoj Microsoftu. I když o jeho postoji zase tolik nevíme, víme jen, že ani s Xboxem One X se VR pro Xbox nechystá. Tak co si tedy lidé v Microsoftu myslí?

Už ale samotná předchozí věta je zvláštní. Pokud si vybavíte loňskou konferenci z E3, kde Microsoft tehdy ještě Scorpio poprvé představil, Phil Spencer neochvějně tvrdil, že se jedná o zařízení připravené i na VR. Je tedy zvláštní, že se společnost rozhodla nechat VR plány u ledu a vyčkávat. Ale vyčkávání to může být jen zdánlivé, neboť jak říká generální manažer Microsoftu Dave McCarthy, společnost se virtuální realitou zabývá. Zatím ale především pro PC.

„Momentálně se soustředíme na segment PC, takže pracujeme s Windows 10 a tam teď máme otevřený ekosystém pro všechny vývojáře. Pochopitelně mezi půl miliardou aktivních uživatelů W10 vidíme velkou základnu lidí, a proto myslíme, že to je pro tuto chvíli to nejlepší místo pro VR a AR,“ připomíná McCarthy i rozšířenou realitu, konkrétně brýle HoloLens. Virtuální realita by se na trhu mohla etablovat, GM Microsoftu ale soudí, že trhu škodí nedostatek tzv. killer aplikací. Není to sice problém sám o sobě, ale něco, co by hráče přitáhlo k novému zážitku, mezi hrami a aplikacemi chybí.

„Řekl bych, že vývojáři pořád tak nějak hledají cestu, jak vytvořit něco, co by hráče pořádně uhranulo. To je pochopitelně pro celé VR a evoluci tohoto zařízení dobře. Věříme tomu dostatečně na to, že máme několik vlastních first-party studií, která pracují na obsahu pro Windows 10. O tom si ale povíme až ke konci letošního roku,“ dodal McCarthy.

Vzhledem k tomu, jak provázaný je ekosystém W10 na PC a operační systém Xboxu, by nebyl asi velký problém hry portovat později i na konzole. Otázkou je, o jak náročné hry by šlo, a zda by byly dostupné i pro standardní Xbox One nebo Xbox One S. Pokud by Microsoft opravdu představil nějaký VR headset pro svou konzoli, nebo by prezentoval nějaké partnerství s už zavedenými společnostmi, a pokud by si vybral jen silnější konzoli, rozdělil by tím hráčskou komunitu, čemuž se podle vlastních vyjádření vyhýbal. Na druhou stranu by ale XOX mohl ukázat svou sílu v plné parádě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama