V Detroitu nebudou jen volby dobra a zla
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka V Detroitu nebudou jen volby dobra a zla

V Detroitu nebudou jen volby dobra a zla

David Plecháček

David Plecháček

27. 6. 2017 09:10 3
Reklama

Na Detroit se vážně těšíme. Je to přesně ten typ hry, o kterém se budeme dlouhou dobu bavit, budeme rozebírat naše volby a to, jak se David Cage se svým rozvětveným a obsáhlým scénářem popasoval. Rozsah samozřejmě není vše, ale uvidíme, kolik se toho do dvou tisíc stran nakonec vešlo. Jestli ale máme z něčeho strach, jsou to binární volby a fakt, že příběh bude inklinovat jenom k tomu „být dobrý“ nebo „být špatný“.

Naštěstí byla právě dualita voleb jedním z témat jednoho z rozhovorů, jehož se tvář studia Quantic Dream účastnila. Sám Cage k otázce řekl: „Je to důležité a možná to z toho, co jste viděli, nebylo až tak patrné, ale volby, které hráči předkládáme, nejsou pouze binární. Není to jen o tom, jestli se chcete zachovat dobře nebo špatně, jestli zvolíte násilnou nebo pacifistickou volbu. Situace bývá o dost komplikovanější.“

Hra před hráče klade otázky spíše nějakých morálních hodnot, než vlastních preferencí. „Otázku typu: 'Co bys dělal ty, kdyby se to samé dělo tobě?' Co je, pro tebe, morálně správné? A občas se prostě stane, že se situace nevyvine tak, jak jste si představovali.“ Podle Cage se tak velice snadno může stát, že si myslíte, že jste se rozhodli správně, ale nakonec se to otočí přesně naopak, protože, jak sám autor říká, život zkrátka bývá komplexnější, než je jen zmáčknutí tlačítka a dělání správných rozhodnutí.

„V Detroitu pocítíte své následky. Jak na vás budou pohlížet média? Co si bude myslet veřejnost? Politici? A co teprve vaši lidé?“ Takovou rétoriku bychom asi od někoho, jako je Cage, čekali. Na druhou stranu je Detroit podle všeho mnohem větší hra, než byl například Heavy Rain. „Asi tak třikrát větší,“ řekl. „Je to přímo šílené, vážně. Chtěli jsme se překonat a Detroit se díky tomu bude mnohem více ohýbat pod následky voleb.“

Taková slova musíme brát s nadsázkou, ale Cage nejde daleko až k takovým přirovnáním, že pokud se o Detroitu budou bavit dva lidé, tak možná ani nebudou tušit, o čem ten druhý mluví. „Jeden může o jedné postavě říkat, jak byla v jeho příběhu důležitá, druhý ale prakticky nebude vědět, o koho vlastně je.“

Pokud to tak bude opravdu fungovat, je to jedině dobře. Jsme nicméně mírně znepokojení tím, že si sice Cage přeje, aby lidé hráli se svými volbami, ale že se na druhou stranu mohou kdykoliv vrátit a hrát znovu od určitého okamžiku příběhu. Ale někdo, koho „špatné“ následky ve hrách mrzí, tuto možnost jistě ocení. V každém případě se Detroit zařadí po bok her jako je Until Dawn nebo Life is Strange a bude hráče vyloženě vybízet k tomu, aby si jí po čase prošli ještě jednou. Nebo snad ještě dvakrát? Třikrát? To ví jen sám David Cage a Quantic Dream. My to zjistíme až příští rok, kdy hra na PS4 vyjde.  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama