Layden: Prvních 60 milionů bylo snadných
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Layden: Prvních 60 milionů bylo snadných

Layden: Prvních 60 milionů bylo snadných

David Plecháček

David Plecháček

26. 6. 2017 11:55
Reklama

Loni to byl Phil Spencer a všichni lidé okolo Microsoftu, letos je nejzpovídanější osobou Shawn Layden. V minulosti to byl třeba obsáhlý rozhovor s Telegraphem, ke kterému se budeme vracet i tentokrát, ale také slova pronesená pro německý magazín Golem. V něm se hlavní téma točilo kolem budoucnosti PlayStationu.

Tématem byla životnost současné generace. Pochopitelně se podobné otázky budou vracet neustále, o to více, čím déle bude na trhu mezigenerační PlayStation 4 Pro. Layden ale odmítá, že by nový model znamenal předzvěst něčeho podobného, co se děje na trhu s telefony, ke kterému mnozí odkazují. „Pro opravdu dává svým vlastníkům jen některé výhody, jako je 4K a HDR, pokud je chtějí a pokud je využijí. … Ale ten, kdo má standardní PS4, není nijak znevýhodněn.“ Další posun, jak Layden potvrdil, přinese až PlayStation 5.

Sony ale s jeho vydáním nijak nespěchá. Nemá důvod. Opakovaně se chlubí tím, že prodalo 60 milonů konzolí, ale jedním dechem dodává, že to byla ta snazší část. Jako před několika dny v Telegraphu. „Říkám to s oblibou i mým kolegům, prvních 60 milionů je těch snadných 60 milionů. Abychom se dostali na 100, musíme přemýšlet jinak, klást si otázku, jak ten koláč o něco nafouknout?“ ptal se řečnicky.

Právě na to se ptali i němečtí kolegové – nastane tedy doba, kdy se Sony začne mnohem více obracet i na příležitostné hráče, jako například u PlayStationu 3 s LittleBigPlanet nebo s karaoke Singstar? Layden, kromě toho, že zopakoval rčení s prvními šedesáti miliony, řekl, že dalších šedesát milionů představuje výzvu, a tou je především vyhledávání dalších cílových skupin. „Jsou to hráči, kteří si PlayStation zatím nekoupili, protože – například – nehrají first-person střílečky. A přesně o ně se musíme postarat,“ řekl.

Jednou z možností je Playlink, služba ne nepodobná té, kterou využívá i Telltale u svých her – hráči na svých telefonech volí, jakou možnost by zvolili. „Gamepad může být pro některé zpočátku dost komplexní. Ale jako každou generaci, musíme cílovou skupinu rozšiřovat postupně. Hry jako Spider-Man nám v tom pomohou. Každý tuto postavu zná, a to nám může přinést nové hráče,“ řekl Layden německým redaktorům.

Spider-Man od Insomniac Games má jistě potenciál zaujmout spoustu hráčů. Do nové hry zavítají nové postavy, včetně těch starých, klasických. „Peter (Parker) je jen jednou z mnoha postav, které ve hře jsou. Máme spoustu klasických záporáků, ale i spoustu nových tváří,“ říkají autoři. „Spider-Man je pravděpodobně neznámějším komiksovým hrdinou, a pokud to skloubíme s tím, že studio dělá konečně Spider-Mana tak, jak ho chtějí všichni hrát, tak to může přivést do světa videoher spoustu nových lidí, kteří v něm ještě nejsou,“ řekl Layden pro změnu v Telegraphu.

Spider-Man je pro Sony evidentně velice důležitý, nebo alespoň pro manažery víc, než si hráči možná mysleli. Jestli to bude ta hra, která PlayStationu pomůže tak zásadním způsobem, jak si Layden a spol. myslí, teprve uvidíme. Bude se ale muset jednat o hit bez žádných kompromisů. Možná i proto studio před časem reagovalo na kritiku za quick-time eventy viděné v ukázce na E3 – prý to bylo jen ojedinělé a většina hry je o soubojích a volném cestování po městě.  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama