inzerce

Sony nechce vydávat "hry jako službu"

19. červen 2017 14:06 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (10)

Stále více her a vydavatelů se ubírá k systému GaaS. Pokud si pod těmito čtyřmi písmeny nic nevybavíte, zapamatujte si, že se jedná o zkratku slov Game as a Service. Vydavatelská taktika, která spočívá v podpoře a v monetizování svých her i měsíce po vydání, se rozmáhá mezi většinu herních studií. Někteří se jí ale brání.

Jako příklad GaaS poslouží hry s Tomem Clancym v názvu: Tom Clancy's The Division, Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands nebo Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Našli bychom jich ale mnohem víc, od Destiny, GTA Online, přes nové hry od Square Enix, které v minulosti přiznalo, že nový trend do svých her nějakým způsobem implementuje, až po Microsoft, který se o podobnou taktiku snaží u všech svých titulů, počínaje Killer Instinctem, přes Halo, Gearsy, Forzu a hrami jako Sea of Thieves konče.

K tomuto trendu se ale pro The Telegraph vyjádřil Shawn Layden, prezident Sony Interactive Entertainment America. Pokud někdo GaaS nemá příliš v oblibě, a bál se, že dříve nebo později s něčím takovým vyrukuje i japonský výrobce konzolí, může být v klidu. Layden to totiž odmítl: „Mojí filosofií je sázet na naše silné stránky. A když se podíváte na studia, která máme – Naughty Dog, Guerrilla, Santa Monica, Japan Studios – oni reprezentují to, co nám jde dobře.“

„Vytváříme příběhy. Vytváříme silné postavy. S radostí jsem sledoval, jak dav reagoval, když se na plátně objevila Aloy z Horizonu. To jsou věci, které děláme dobře. Jsme tím známí. Je to v naší DNA, chceme lidi bavit. Dělat je šťastnými. Nebo je rozbrečet. K tomu, abychom udělali dobrý zážitek, můžeme použít celou škálu emocí.“

To se s Games as a Sevice podle všeho neslučuje. Nebo spíše se to neslučuje s filosofií, kterou všechna jmenovaná studia zastávají. Na druhou stranu, jak se říká, nikdy neříkej nikdy. I Layden si nechává otevřená vrátka, neboť si doslova „vyhradil právo“ do těchto vod vplout kdykoliv, když bude mít pocit, že jakýkoliv tým a jejich koncept najdou v tomto prostoru uplatnění a svůj smysl.  

Zdroj: The Telegraph

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20825828
OneShot napsal 20. 6. 2017 v 13.08

Jestli si dobře vzpomínám, tak třeba v takovém Last of Us šlo do MP dokoupit taky spoustu serepetiček. Nicméně je fakt, že exkluzivity od Sony se v tomhle trendu drží při zdi, roli v tom nejspíše hraje fakt, že jde většinou o tituly založené na silném SP, jak se píše v článku.
Mikrotransakce nevyužívám, zato mě pěkně štvou. Ne, že bych potřeboval ty věci, co za ně jsou, typu armor apod., ale spíš jde o ten pocit, že tu hru prostě nemám celou- tu zámeček (locked), tam málo kreditů (či jiné GC dokupované za real money), zkrátka polovina menu zamčená, zamlžená, červená, až rudá, a bůhvíco ještě.
V tomhle se Sony jedině souhlasím, bohužel se ale obávám, že jde spíš o omluvu toho, že na PS nikdy neuvidíme něco jako Game Pass.
NakasiPes: Datadisky byly za peníze vždycky, to je snad v pořádku, taky na tom budou dělat skoro rok. Horizon je v článku zmíněn jako příklad skvělé hry od Sony se skvělým příběhem.
SpeedyRedy: Tekken není PS Exclusive.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 6. 2017 v 09.44

Reedee: Proč myslíš, že je získávání placeného obsahu zdarma tak otravné (pokud je vůbec možné)? Proč myslíš, že jsou prémiové oblečky a podobné věci mnohonásobně hezčí, než ty základní? Prostě hráči ukážou krásnou věc a pak mu k ní nabídnou dvě cesty, jednu skrz smradlavý kanál plný trní a druhou skrz kreditku.

Prostě normální psychologický nátlak, kterým se snaží co nejvíc hráčů natlačit k tomu, aby utráceli za kraviny, což je naprosto v pořádku ve F2P hře, ale v AAA hrách to dle mého názoru nemá co dělat. Samozřejmě neříkám, že ti někdo drží u hlavy pistoli a nutí tě nakupovat, tenhle nátlak je mnohem jemnější a někteří jsou proti němu imunní.

Editováno: 20. 06. 2017 v 09.48

Nahlásit nevhodný obsah

20878494
Flois napsal 20. 6. 2017 v 09.35

Reedee: hele to je věc kterou asi nikdy nepochopíme. Znám lidi co se mi smejou že su lama když si jednou za měsíc koupím hru v akci za 200 (prej sem si ju mohl klidně stáhnout). Ale sami si co chvíli koupí skin do LoL. Někteří lidi prostě moc rozumu nepobrali ale nemá cenu to s nima řešit

Nahlásit nevhodný obsah

8325995
rappix napsal 20. 6. 2017 v 07.48

Reedee: Úplně obyčejná obchodní psychologie. Proč si někteří lidi každý rok kupují nový mobil? Protože ho potřebují? Ne. Protože prostě chtějí mít něco lepšího než ostatní. U mikrotransakcí ve hrách to funguje úplně totožně. Polovině lidí to připadá naprosto nepochopitelné a druhá půlka lidí svým nakupováním tyhle hry živí.

Nahlásit nevhodný obsah

20878169
Reedee napsal 20. 6. 2017 v 00.01

Mitsurugi: Jak nutí obleček ke koupi?

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 6. 2017 v 21.10

NakasiPes: To je velký omyl, jakékoliv mikrotransakce hráče nutí ke koupi, někdy pěkně natvrdo, někdy docela nenápadně, ve stylu: Koukej jak krásný má tenhle hráč obleček, ten chceš taky co? Tak buď 150 tisíc let grinduj, nebo mi dej 5 babek.

Nahlásit nevhodný obsah

8325995
rappix napsal 19. 6. 2017 v 20.06

NakasiPes: Je zcela evidentní že se zde pod pojmem Games as a Servis skrývá ve skutečnosti jen takový honosný název pro tituly jež v sobě mají zabudované tzv. mikrotransakce jež nějakým způsob ovlivňují svou existencí hratelnost daného titulu.

Editováno: 19. 06. 2017 v 20.55

Nahlásit nevhodný obsah

20819608
Forcik napsal 19. 6. 2017 v 19.30

NakasiPes: zmínění Horizonu jsem taky nepochopil :D ale i tak GaaS je někdy pohroma. Zvlášť u her, kde za 2 litry koupíš minimum obsahu a pak si ho "musíš" dokupovat v rámci DLC atd.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 19. 6. 2017 v 17.58

Koupit hru za skoro dva tisíce a mít tam v nabídce minimum režimů viz ubohý Tekken 7. Tak tohle fakt ne.

Editováno: 19. 06. 2017 v 17.58

Nahlásit nevhodný obsah

20851515
NakasiPes napsal 19. 6. 2017 v 17.19

Co je špatného na podpoře titulů? Nikdo Vás nenutí si dodatečný obsah kupovat a na druhou stranu pokud máte hru tolik rádi, je to způsob jak prodlouží její životnost. A že zrovna mluví o Horizonu nebylo náhodou na E3 oznámeno​ zimní rozšíření? V tom případě bude nejspíš zadarmo!

Nahlásit nevhodný obsah