Unreal Engine už funguje i na Switchi
Vývojáři z týmu Epic oficiálně představili nativní podporu Unreal enginu pro nové Nintendo Switch. K tomu se navíc v rámci čerstvě zveřejněné promo akce mohou tvůrci her těšit i ze zdrojových kódů enginu. Stačí jim k tomu jen prosté schválení ze strany Nintenda.
Příspěvek na oficiálním webu enginu uvádí, že experimentální podpora přišla do enginu již v minulé aktualizaci s označením 4.15, je to ale až aktuální verze 4.16, jež přináší nativní podporu i celkovou vyladěnost a my se tak můžeme teoreticky dočkat klidně i celé řady portů již existujících titulů.
A u příležitosti tohoto oznámení se Epic dohodl s Nintendem na tom, že Nintendem schválení tvůrci se mohou těšit i na zdrojové kódy enginu, a to takže zcela zdarma. Nabídka přitom pochopitelně platí i pro ty vývojáře, kteří již nějakou formu licence enginu mají a využívají ji.
Jedinou překážkou tak tedy může být to, že Nintendo chce vývojáře schvalovat (návod na požádání o takové svolení je pak k nalezení právě na webu enginu). I přesto je ale z této zprávy jasná jedna věc – Nintendo se podpory ostatních studií nebojí a zjevně si uvědomuje, že bez podpory ostatních vývojářů to sebenápaditější hardware příliš daleko dotáhnout nemůže.