Jak vypadá průměrný hráč na Xboxu dle MS
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak vypadá průměrný hráč na Xboxu dle MS

Jak vypadá průměrný hráč na Xboxu dle MS

David Plecháček

David Plecháček

15. 5. 2017 15:08 14
Reklama

Asi nikoho nepřekvapí, že si velké korporátní firmy střádají nejrůznější statistiky o svých klientech nebo o potenciálních spotřebitelích. Microsoft není výjimkou. Je poměrně zajímavé sledovat, co si o svých průměrných zákaznících takové společnosti myslí. Web Windows Central odhalil dokumenty, ze kterých jasně vyplývá, jak vypadá takový průměrný hráč na Xboxu podle samotného Microsoftu.

Většina takových hráčů jsou muži, ale možná vás překvapí, že poměr není nijak veliký – 58 ku 42 procentům žen. Pokud bychom brali průměrného Američana, s největší pravděpodobností by to byl člověk ve věku 25 až 34 let (28 procent). Druhá nejpočetnější skupina se nachází v rozmezí 35 až 44 let (23 %), až poté jsou hráči ve věku 18 – 24 let (18 procent).

Pětačtyřicet procent respondentů uvedla, že bydlí se svým manželem/manželkou a 23 procent bydlí se svými rodiči. Kde se statistiky budou velice rozcházet oproti České republice, je kolonka s velikostí příjmu domácností. Nejpočetnější skupiny s průměrným ročním příjmem byly svorně v kategorii 50 až 75 tisíc dolarů ročně, respektive 75 tisíc až 100 tisíc dolarů ročně. I dvojčlenná domácnost s českým hrubým průměrným platem by do nižší kategorie spadala jen těsně.

Zajímavá je i statistika o hráčském chování – nadpoloviční většina hráčů se chce ve hrách socializovat. Takoví lidé stráví nejvíce času na Xbox Live (17 hodin za týden) a mají čtyřnásobné množství přátel, než ostatní. Tzv. průzkumníci hrají v průměru patnáct her ročně. K této skupině se přihlásilo 49 procent dotázaných. Třetina se poté také přihlásila do skupiny lidí sbírající achievementy, jejich Gamerscore je dvakrát tak vysoké oproti ostatním a takoví hráči hrají multiplayerové hry 14 hodin týdně.

Následující tři grafy patří k sobě, zato jsou mnohem komplexnější. Microsoft v nich ukazuje, jaká je nejčastější motivace svých zákazníků. Jednoduše řečeno v nich jde o to, co hráče je motivuje a jaké mají preference. Na tomto základě vytvořil Microsoft devět archetypů, od experta, společníka, přemýšlivce až po řešitele puzzlů. Každého pohání něco jiného a každá skupina touží po něčem jiném.

Expert například inklinuje k prozkoumávání herního světa, rád řeší nejrůznější problémy, miluje customizaci a má rád fantasy – Microsoft říká, že člověk z této skupiny utratí nejvíce peněz na Xboxu a na PC, a preferuje RPG se scifi/fantasy prvky. „Soutěživec“ si opět rád cokoliv utváří ku obrazu svému, ale také miluje sbírání achivementů. A tak bychom mohli pokračovat.

Pokud si dáte tu práci, z grafu se dá vyčíst mnohé. Důležité je, že Microsoft taková data pochopitelně posílá svým partnerům, a ti podle nich mohou následně upravovat své hry a ladit výsledné dílo přesně na míru očekávané cílové skupiny. Pochlubte se, do které skupiny patříte vy?

Jak vypadá průměrný hráč na Xboxu dle MS
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama