Co týden dal: Hitmana v ohrožení a Thiefa
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Hitmana v ohrožení a Thiefa

Co týden dal: Hitmana v ohrožení a Thiefa

David Plecháček

David Plecháček

14. 5. 2017 16:00 3
Reklama

Možná, že máte tuto neděli spojenou s tím, že naše národní mužstvo nastupuje proti překvapení mistrovství světa, pořádající Francii, ale neměli byste opomíjet fakt, že nedělní večer patří kromě hokeje i hrám. Konkrétně pravidelnému souhrnu. A protože je hokej sport mezinárodní, mezinárodní bude i náš souhrn. 

SEVERSKÁ EXKURZE

Co týden dal: Hitmana v ohrožení a Thiefa
i Zdroj: Hrej.cz

Každá ze severských zemí má poměrně kvalitní hokejový tým. Švédové a Finové patří mezi špičku, a Norové a Dánové se snaží, seč jim síly stačí, aby drželi krok. Vtipné je, že úplně stejně je to v herním byznysu. Každá z těchto zemí má alespoň jedno významné videoherní studio. Nejlépe je na tom Švédsko. Ve Stockholmu sídlí Avalanche Studios (Just Cause, Mad Max), EA DICE (Battlefield, Star Wars), Mojang (Minecraft), Overkill (Payday) nebo Paradox Interactive, a mimo hlavní město pak Massive (The Division), Ghost Games (Need for Speed), MachineGames (Wolfenstein) nebo Frictional Games (Amnesia, Soma). Ani Finové na tom nejsou špatně, výčtu jednoznačně kraluje Sam Lake a jeho Remedy, ale bokem nestojí ani Colossal Order (Cities: Skylines), Frozenbyte (Trine, Shadwen), Housemaque (Resogun, Alienation) nebo mobilní Rovio Entertainment (Angry Birds).

Norové radši sedávají u krbu, běžkují nebo sjíždí hory na lyžích, a tak se vývojem her příliš nezaobírají. V minulosti stálo za zmínku Innerloop Studios se svým Projec I.G.I., ale v současnosti se o přízeň hráčů uchází jen a pouze Funcom. Mezi značky, které mají s Funcomem alespoň část společného, patří například The Longest Journey a Dreamfall: Chapters Ragnara Tornquista, MMO The Secret World, a také hry s Conanem v hlavní roli.

Podobně je na tom poslední Dánsko. Tamní byznys zastupují dvě světoznámé společnosti – Playdead, studio, které tvoří menší, zato unikátní hry, a IO Interactive, které se před lety proslavilo sérií Hitman. Právě kvůli tomuto v pořadí osmnáctému zmíněnému studiu jsme tento obsáhlý úvod podstoupili. Dánové totiž mohou regulérně přijít o svůj klenot, kterým IO bezesporu je. Kodaňský tým si prošel zajímavým vývojem, když byl nejprve nezávislý, později patřil pod Eidos, později patřil i s Eidosem pod Square Enix a teď se opět může reálně stát, že se nezávislým stane zase.

Upřímně by to ale byla ta horší varianta. Square Enix se totiž rozhodlo, že se od podnikání kodaňských vývojářů odloučí a nechá jej svému osudu. IO Interactive je tak v současné chvíli na prodej. Tato situace může vyústit v kde co, počínaje scénářem, který jsem popsal výše, konče tím, že IO odkoupí jiná společnost. Druhá možnost je mnohem pravděpodobnější, záleží i pochopitelně na samotných kupních podmínkách.

Je ale také fakt, že je namístě řešit, co bude se sérií Hitman. Situaci komplikuje fakt, že loni vyšla první sezóna a že se počítalo s pokračováním. To mělo podle plánu vycházet (opět epizodicky) někdy v těchto dnech, z pochopitelných důvodů je ale naivní myslet si, že to tak nakonec opravdu bude. Řešit, jestli vyjde Hitman letos nebo až příští rok, to jsou ještě ty příjemnější starosti. Licence totiž patří Square Enix, a pokud se vydavatel rozhodne, že si ji ponechá, je to jeho výsostné právo.

Naštěstí to vypadá, že se na druhé sezóně stále pracuje a že Hitman jako takový poputuje ze Square Enixu pryč spolu s IO Interactive. Podle nás se jedná o nečekaný a poměrně štědrý krok. S informací přišel německý GameStar. Informace ale stále není oficiální, ačkoliv se údajně zakládá na důvěryhodných zdrojích.

JIŽANSKÁ BRUTALITA

Co týden dal: Hitmana v ohrožení a Thiefa
i Zdroj: Hrej.cz

Když nad tím tak přemýšlím, tak i na jih od severských zemí není situace o nic horší. Německo je kapitolou samou o sobě, namátkou můžeme zmínit Crytek, Daedalic Entertainment, Deep Silver, Deck 13, online gigant Gameforge, Kalypso Media, Blue Byte a spoustu dalších a dalších vydavatelů a studií, které se po světě proslavily. Ale stejná situace panuje i v sousedním Polsku.

O renesanci polské herní scény byly popsány stohy papíru. Počet polských studií se neustále navyšuje a v současnosti se řadí mezi baštu videoher. Mezi dynamické studio můžeme zařadit Flying Wild Hog, tedy tým, který je pro většinu hráčů neznámý svým jménem, ale známý svou tvorbou. Prvotinou je Hard Reset z roku 2011, v roce 2013 pak vyšel skvělý Shadow Warrior. O tři roky později, loni na konci roku, vyšlo pokračování. Bohužel novinka v našich očích trochu zapadla, možná i proto, že vyšla nejprve jen na PC a až po nějakém čase míří i na konzole. Oficiální PlayStation Magazín přišel ve středu se zprávou, že k vydání na konzolích vyjde už 16. května, a i když se nakonec netrefil, nebyl daleko od pravdy.

Autoři z Flying Wild Hog a vydavatelství Devolver Digital oznámili, že po více než půl roce od původní vydání opravdu vyjde Shadow Warrior 2 i na Xboxu One a PlayStationu 4. Za hlavního hrdinu Lo Wanga si budeme moci zahrát už 19. května. A protože jsme vás na konci roku o recenzi ochudili, tentokrát můžete vzít jed na to, že se znovu ta samá chyba opakovat nebude.

MIMO PROUD

Co týden dal: Hitmana v ohrožení a Thiefa
i Zdroj: Hrej.cz

Mluvili jsme o Skandinávii, o zemích na sever od nás, a tak můžeme hovořit o studiích na jih od nás. Italové mají benzín v krvi a tak je vcelku pochopitelné, že nás zásobí především sportovními hrami. Jedná se například o Kunos Simulazioni (Assetto Corsa) nebo o to studio, které nás napadne jako první – Milestone S.r.l. Vedle nich se ale v Miláně nachází i jedna z poboček Ubisoftu nebo vydavatelství 505 Games (Terraria, Virginia, Abzu nebo Adr1ft). Ani Španělsko na tom není nijak špatné, Pyro Studios (Commandos) dělá mobilní hry, v Barceloně se nachází další pobočka Ubisoftu a o slávu se uchází Tequila Works se svým Rime.

Jinými slovy, nás ten vývojářský proud nějak míjí. Když už jsme ale u té španělské scény, můžeme si říct něco o zmíněném Tequila Works. Rime je za dveřmi a vychází už 26. května. Z původní PS exkluzivity, kterou mělo vydávat samotné Sony, je dávno multiplatformní titul. To s sebou přináší určité starosti, jako třeba s nastavováním ceny. Možná si vzpomenete na to, jaké vášně rozpoutalo Rime při nasazení ceny pro Nintendo Switch. Byla oproti jiným platformám vyšší. Autoři nyní vysvětlují, proč. Zároveň nemají příliš prostředků, jak tuto skutečnost reálně ovlivnit. Nakonec ale přišli s elegantním řešením - dražší bude jen fyzická edice, ale dostanete dárek navíc.

DO VŠECH STRAN

Co týden dal: Hitmana v ohrožení a Thiefa
i Zdroj: Hrej.cz

A když jsme si hezky projeli celou Evropu od severu k jihu, můžeme se podívat i na východ a na západ. Vlastně se oklikou naše cesta uzavírá, protože na východ se vracíme opět ke Square Enix, na západ pak ke studiu Eidos Montréal. To pravděpodobně vedle Avangerů a Strážců galaxie pracuje na dalším Thiefovi. I když je možné, že nakonec skončil v jiných rukou než posledně. S informací, že se na pátém díle opravdu pracuje, přišla společnost Straight Up Films, která prohlásila, že chystaný stejnojmenný snímek vyjde společně se hrou. Zvláštní cesta, jak propálit existenci hry, že?

Sice nejsme vývojářská a ani vydavatelská herní velmoc, zato jsme náruživí hráči. A to je přeci to nejdůležitější. A přesně pro takové hráče Hrej.cz existuje. Přesně pro ně vychází naše recenze, články, videa nebo podcasty. Takže pokud chcete znát naše názory na Prey, Mario Kart nebo na to, jaké indie hry nás za poslední měsíc zaujaly, jste tu správně.

Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Prey, Hrajte s námi: Mario Kart 8 Deluxe, Hrajte s námi: The Surge, Indi(e)kace - duben 2017, hPod 586

Recenze za minulý týden:Prey, Mario Kart 8 Deluxe, Expeditions: Viking

Články za minulý týden:Childer of the Galaxy - dojmy z hraní

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama