Co týden dal: Ženskou zkázu a špatné Prey
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Ženskou zkázu a špatné Prey

Co týden dal: Ženskou zkázu a špatné Prey

David Plecháček

David Plecháček

7. 5. 2017 16:00 4
Reklama

Pomalu se nám kupí týdny, které jsou nějakým způsobem zkrácené. Nedlouho po Velikonocích přišel první máj, lásky a volného dne čas, a obvyklý pracovní týden najednou čítal čtyři dny. A i když vám to tak nemusí připadat, při sestavování souhrnu těch několik pondělních dnů vážně chybí. A to nás to za týden čeká znovu...

FAR, FAR AWAY

Co týden dal: Ženskou zkázu a špatné Prey
i Zdroj: Hrej.cz

Minulý týden bylo žhavo kolem Ubisoftu. Před blížící se E3 se mnohem častěji dostáváme do situace, kdy začínáme spekulovat. Spekulujeme o tom, co která studia chystají, chytáme se všemožných stébel, nápověd, zkrátka čehokoliv, co by ukázalo, co nám velké společnosti představí, a Ubisoft nám přesně taková vodítka dal.

Začněme tím podloženějším – obrázkem odkazujícím k Far Cry. Konkrétně obrázkem, který doprovázel na trh populární Far Cry 3. Věta, která se spolu s ním objevila na sociálních sítích, zněla: „Ostrov, který jsme nikdy neopustili.“ Co to znamená? Média i hráči začali spekulovat, zda se nechystá remaster nebo pátý díl, který by byl na FC3 navázaný. Pro úplnost bychom měli dodat, že Ubisoft později dodal, že na nic nelákal. Podle rčení nikdy neříkej nikdy se ale klidně může stát, že další díl Far Cry, na kterém se v těchto dnech stoprocentně pracuje, nám opravdu připomene Vaase nebo souostroví Rook Islands.

Ale série Far Cry nebyla jediná, o které jsme se bavili, řeč přišla i na nový díl značky Assassin’s Creed. Dlouhou dobu se v kuloárech šušká, že půjde o díl zasazený do starověkého Egypta. Naznačovalo to několik předešlých úniků a měl by to dokládat i ten z minulého týdne. Není příliš věrohodný, a proto jej musíme brát s rezervou, ale údajně by na reklamních materiálech měl být nájemný vrah, pyramidy a název Assassin’s Creed: Origins. Nikoliv Empire, jak naznačovaly dřívější zprávy. Zdá se, že Ubisoft na poslední chvíli mohl změnit název plánované hry. Zasazení by ale mělo platit. Moudřejší budeme po E3. Možná dokonce ještě dřív.

MODLETE SE, ŘÍKÁM VÁM

Co týden dal: Ženskou zkázu a špatné Prey
i Zdroj: Hrej.cz

Hodně povyku způsobila Bethesda. Bezesporu si o ní popovídáme i za týden, kdy budeme rozebírat Prey, ale Prey se týká i tato část souhrnu. Nejde tak o hru jako takovou, která prozatím sbírá slušná hodnocení a dostává se jí chvály za technické provedení, ale jde o její název. O Prey.

Prey je registrovaná značka. Pokud se zapletete do pletek s použitými názvy, možná by vás překvapilo, kolik nečekaných problémů se může objevit. Marcus Persson coby autor Minecraftu by mohl vyprávět, když čelil Bethesdě ve chvíli, kdy chtěl svou novinku pojmenovat stroze Scrolls. Teď se studiu No Matter Studios stalo něco podobného, mají problém s vlastním názvem Prey to the Gods.

I když teď… kauza by nemusela být žádnou kauzou, kdyby trojčlenný tým reagoval na první výzvy, které se objevily už v roce 2015. Jejich hra Prey for the Gods je svým názvem prý příliš podobná hře Prey. No, budiž. Studio NMS se mohlo bránit, ale jak autoři říkají, tato cesta by byla zdlouhavá a neměla by jistý výsledek. Pokud by vás zajímalo, jak příběh končí, novinka se už jmenuje Praey for the Gods.

Nebývá úplně zvykem, že by se obě strany k případu vyjádřily, ale Bethesda si stojí za svým. Pete Hines v návaznosti na tuto kauzu prohlásil, že jeho společnost neměla příliš na vybranou. Pokud by Bethesda svou značku nebránila, riskovala by, že o ni přijde. Tak to zkrátka je a tak zákon o ochranných známkách funguje.

Nabízí se otázka, proč, když ke kontaktům došlo už před dvěma lety, se s tím studio No Matter Studios vytasilo až teď? Podle Hinese je odpověď jednoduchá. Jde o to svézt se na popularitě vycházivšího Prey.

VÁLKA, SMRT A POTOM JEDNA ŽENA

Co týden dal: Ženskou zkázu a špatné Prey
i Zdroj: Hrej.cz

Válka, smrt, zběsilost a svár. Víte, co tuto neobvyklou čtveřici spojuje? Jsou to čtyři apokalyptičtí jezdci v sérii Darksiders. Válku a smrt jsme ovládli v prvních dvou dílech, teď je řada na rudovlasou zběsilou ženštinu. Čarodějka Fury je jednou z lehce upravené čtveřice jezdců Apokalypsy, a je z nich také ta nejméně předvídatelná a nejzáhadnějš.

Coby čarodějka bude mít k dispozici kromě čar a kouzel svůj vlastní upravený bič, se kterým bude rozsévat zkázu. Také by se ale měla umět přeměnit do různých podob, čímž hratelnost získá zcela nový rozměr. Jejím cílem, stejně jako cílem jejích sourozenců, je nastolit rovnováhu mezi dobrem a zlem na Zemi. Toho docílí jedině tak, že porazí sedm personifikovaných smrtelných hříchů.

Na novince pracuje studio Gunfire Games, jehož páteří jsou bývalí členové týmu Vigil Games, kteří se rozpadli spolu s krachem THQ. Značka Darksiders patří díky předešlým akvizicím stále se rozrůstajícímu vydavatelství THQ Nordic, které o budoucnosti série dosud mlžilo. Jediné, s čím přišlo, byly remastery dvou předchozích dílů – trefně pojmenované jako Warmastered respektive Deathinitive Edition.

Ačkoliv je novinka plánovaná neurčitě až na rok 2018, ze hry jsme viděli první gameplay záběry. Ty pocházejí z pre-alpha verze, a je tedy jasné, že nereprezentují výslednou podobu. Na druhou stranu si z nich člověk udělá lehce obrázek o tom, jak se Fury liší od sourozenců War a Death. Na konci videa je vidět i souboj s jedním ze smrtelných hříchů – s leností.

KDO PŘEŽIJE

Co týden dal: Ženskou zkázu a špatné Prey
i Zdroj: Hrej.cz

Ne, nebudeme se bavit ani o americkém Survivoru, ani o Robinsonově ostrově. I když, mohli bychom. Ale neviděl jsem poslední díly. Mohl by mi někdo…? Ne, dělám si srandu. Budeme se totiž bavit o hře PlayerUnknown’s Battlegrounds. V posledních dnech o novince Brendana Greena a jeho studia Bluehole hovoříme jenom v superlativech, a to především díky úspěchům, které novinka z žánru battle royale zaznamenává. A i když se neudálo žádné nové oznámení na konto stále vyvíjeného titulu, byl by hřích o něm nemluvit.

Především, za měsíc a půl v early access na Steamu se prodalo dva miliony kopií. Už během prvního týdne si autoři vydělali 11 milionů dolarů, takže si asi dokážete představit, jaké sumy inkasují teď. Možná i proto Greene a jeho tým přemýšlí o tom, že by s Battlegrounds zavítali i na konzole. Uvidíme, kdy se tak stane. I původní hra na PC totiž stále potřebuje zásadní péči.

Po dlouhé době jsme začali vydávat články na každodenní bázi. Mimoto jsme vyplodili docela slušný počet videí, i když jsme na to měli jen 4 dny. A jako vždy si můžete poslechnout podcast. O zábavu byste měli mít postaráno…

Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: What Remains of Edith Finch; Retro: Harvester (1996); Hrajte s námi: Persona 5, hPod 585

Recenze za minulý týden:Warhammer 40 000: Dawn of War III; Vikings – Wolves of Midgard; The Walking Dead: A New Frontier – Ep. 4: Thicker Than Water; Motorsport Manager

Články za minulý týden:P.A.M.E.L.A. – dojmy z hraní

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama