Hines: "Značka se musí chránit, není na výběr"
Včera jsme vás informovali o tom, že tříčlenný nezávislý tým No Matter Studios byl údajně donucen změnit název své hry, protože obsahoval slovíčko Prey. Tato zpráva na internetu vzbudila pozdvižení a většina herní komunity se tvrdě opřela do postupů Bethesdy a její mateřské společnosti Zenimax. Fanoušci se na Twitteru dožadovali odpovědí také od Peta Hinese, viceprezidenta pro PR a marketing v Bethesdě. Hines poskytl několik zajímavých odpovědí, z nichž je patrné, že situace zřejmě není tak černobílá.
Podle něj totiž Bethesda neměla příliš na vybranou. Hned v několika odpovědích tazatelům Hines uvádí, že pokud by společnost svou značku nebránila, riskovala by, že o ni přijde. Přestože jsou podobné kroky nepopulární, podle Hinese jsou nezbytné, protože takhle zkrátka funguje zákon o ochranných známkách.
@baracuda_dk We really didn’t have much of a choice. If we don’t oppose the mark, we risk losing our Prey trademark. We don't really have a choice.
— Pete Hines (@DCDeacon) May 3, 2017
Na výtku, že Bethesda a Zenimax zneužívají nefunkčních zákonů a šikanují malá studia, Hines podotkl, že No Matter Studios nereagovali na komunikaci ze strany Bethesdy a nevyslyšeli ani své vlastní právníky, kteří ochrannou známku registrovali. Tvrdí také, že tato situace není nijak nová a Bethesda nezávislé studio oslovila již před dvěma lety. První kontakt údajně proběhl v listopadu 2015, tedy ještě předtím, než No Matter Studios spustili svou kampaň na Kickstarteru.
@RojenGaming@SM_Jericho@VaultOfDaedalus No it's not. We reached out in Nov 2015. We tried talking to them. Well before their KS.
— Pete Hines (@DCDeacon) May 4, 2017
Na otázku, proč tedy byla celá situace přednesena před veřejnost až nyní, kontruje Hines svou vlastní otázkou – není zvláštní, že se o tuto informaci No Matter Studios podělili několik dní před vydáním dlouho očekávané hry Prey? Hines také říká, že sám nemá podobné situace vůbec rád a vzpomíná si na celou řadu případu, kdy sama Bethesda musela ze stejných důvodů změnit jméno svého chystaného projektu nebo třeba DLC.
@RojenGaming@SM_Jericho@VaultOfDaedalus And they could have used a name that didn't infringe on our mark like we have 1000 times when we came up w something another company 'marked
— Pete Hines (@DCDeacon) May 4, 2017
Zajímalo by nás, zda na Hinesova slova zareagují vývojáři Praey For the Gods. Je však zřejmé, že pravda leží někde uprostřed a svalovat celou vinu na Bethesdu je možná přílišným zjednodušením komplikovaného problému. Celé situaci samozřejmě nepomáhá fakt, že společnost se podobným potížím nevyhnula už v minulosti a pro její veřejný obraz to není zrovna nejlepší reklama. Buď jak buď, vývojářům z No Matter Studios můžeme jen popřát, aby i s novým jménem dokázali vytvořit kvalitní hru.