Hines: "Značka se musí chránit, není na výběr"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hines: "Značka se musí chránit, není na výběr"

Hines: "Značka se musí chránit, není na výběr"

Pavel Makal

Pavel Makal

5. 5. 2017 10:24 11
Reklama

Včera jsme vás informovali o tom, že tříčlenný nezávislý tým No Matter Studios byl údajně donucen změnit název své hry, protože obsahoval slovíčko Prey. Tato zpráva na internetu vzbudila pozdvižení a většina herní komunity se tvrdě opřela do postupů Bethesdy a její mateřské společnosti Zenimax. Fanoušci se na Twitteru dožadovali odpovědí také od Peta Hinese, viceprezidenta pro PR a marketing v Bethesdě. Hines poskytl několik zajímavých odpovědí, z nichž je patrné, že situace zřejmě není tak černobílá.

Podle něj totiž Bethesda neměla příliš na vybranou. Hned v několika odpovědích tazatelům Hines uvádí, že pokud by společnost svou značku nebránila, riskovala by, že o ni přijde. Přestože jsou podobné kroky nepopulární, podle Hinese jsou nezbytné, protože takhle zkrátka funguje zákon o ochranných známkách.

Na výtku, že Bethesda a Zenimax zneužívají nefunkčních zákonů a šikanují malá studia, Hines podotkl, že No Matter Studios nereagovali na komunikaci ze strany Bethesdy a nevyslyšeli ani své vlastní právníky, kteří ochrannou známku registrovali. Tvrdí také, že tato situace není nijak nová a Bethesda nezávislé studio oslovila již před dvěma lety. První kontakt údajně proběhl v listopadu 2015, tedy ještě předtím, než No Matter Studios spustili svou kampaň na Kickstarteru.

Na otázku, proč tedy byla celá situace přednesena před veřejnost až nyní, kontruje Hines svou vlastní otázkou – není zvláštní, že se o tuto informaci No Matter Studios podělili několik dní před vydáním dlouho očekávané hry Prey? Hines také říká, že sám nemá podobné situace vůbec rád a vzpomíná si na celou řadu případu, kdy sama Bethesda musela ze stejných důvodů změnit jméno svého chystaného projektu nebo třeba DLC.

Zajímalo by nás, zda na Hinesova slova zareagují vývojáři Praey For the Gods. Je však zřejmé, že pravda leží někde uprostřed a svalovat celou vinu na Bethesdu je možná přílišným zjednodušením komplikovaného problému. Celé situaci samozřejmě nepomáhá fakt, že společnost se podobným potížím nevyhnula už v minulosti a pro její veřejný obraz to není zrovna nejlepší reklama. Buď jak buď, vývojářům z No Matter Studios můžeme jen popřát, aby i s novým jménem dokázali vytvořit kvalitní hru.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama