Starbreeze: příběhové hry nás neuživí
Švédská vývojářská a vydavatelská společnost Starbreeze Studios má na svém kontě slušnou řádku povedených titulů. Patří mezi ně třeba dvoudílná série The Chronicles of Riddick, The Darkness či Brothers: A Tale of Two Sons. Za tu poslední navíc v roce 2014 dostali cenu BAFTA za Nejlepší herní inovaci. I přesto ale vývojáři raději své prostředky věnují do kooperativních a multiplayerových her.
Na konferenci Reboot Develop 2017 v Dubrovníku to uvedl ředitel pro globální značky Almir Listo. Důvod je přitom prostý – studio chce dělat tituly s větší znovuhratelností: „Musíte najít něco, co si lidé budou chtít zahrát znovu. Jedním z problémů Brothers: A Tale of Two Sons bylo, že hra neměla žádnou znovuhratelnost. Je to krásný příběh, ale ten skončí. A ačkoli jsme dostali spoustu krásných emailů od fanoušků, z těch se výplaty uhradit nedají,“ uvedl Listo.
Dodává, že se sérií Payday je situace zcela odlišná, protože se jedná o hru, které by ostatní mohli znovuhratelnost závidět. To vývojářům umožnilo přidávat nový obsah a nadále vydělávat na hráčích, které hra zaujala. Navíc se Starbreeze pyšní tím, že kooperativní hry zkrátka umí dělat. I proto je nový titul pod značkou The Walking Dead, který momentálně vzniká v dceřiné společnosti Overkill, vyvíjen v tomto stylu a totéž platí i pro Crossfire. Starbreeze se sice nebrání vývoji singleplayerových her, raději je ale podpoří z pozice vydavatele.
Švédská společnost figuruje na tomto postu pro hry Dead by Daylight, Psychonauts 2, Raid: World War II, Deliver Us the Moon a System Shock 3. Starbreeze aktuálně plánují vydání Payday 2 ve verzi pro Nintendo Switch, která by mohla dosáhnou úspěchu už jen proto, že podobných her na této nové konzoli zatím k mání moc není. Vydání The Walking Dead od Overkillu je zatím stanoveno na čtvrtý kvartál letošního roku.