inzerce

Hráči v USA utratili loni za hry 24 mld. dolarů

20. duben 2017 15:06 / Zdeněk Princ / Novinky / Diskuze (3)

Organizace ESA, která ve Spojených státech plošně zaštiťuje zábavní software, vydala výroční zprávu o tom, jak vypadá tamější trh s hrami. Na celou zprávu se můžete podívat pod tímto odkazem, to nejzajímavější jsme pro vás ale vybrali hned v titulku. Poměr digitálních a fyzických kopií her se v uplynulých šesti letech v podstatě zrcadlově otočil a nyní se 74 % vládnou digitální kopie.

Ještě v roce 2010 přitom byla situace opačná – fyzické kopie se zasloužily o bezmála 70 procent prodejů. Nicméně popularita Steamu a digitálních distribučních kanálů konzolí Xbox a PlayStation zavelela k obratu a je pravděpodobné, že v tomto trendu se budou ubírat grafy i v následujících letec. To samé se nakonec týká i celkového objemu peněz, které byly za nákup herního softwaru utraceny – v roce 2016 to bylo 24,5 miliardy dolarů, o 1,3 miliardy více, nežli tomu bylo v roce 2015.

Zajímavé jsou nicméně i demografické údaje, které například uvádí, že průměrnému hráči v USA je 35 let. Se 13 procenty je shodně pro obě pohlaví zastoupena skupina 50+, která se bude s největší pravděpodobností v následujících letech zvětšovat s tím, jak do ní budou postupně spadat lidé, kteří „s hrami vyrostli“.

Pokud byste chtěli proniknout do toho, jaké hry se hrají nejvíce, pak bychom mohli nejprve obecně mluvit o tom, že 53 procent hráčů dává přednost multiplayerovým hrám a takřka totožná skupina uvedla, že jim hry pomáhají v socializaci. Necelá polovina dotazovaných navíc uvedla, že jim hraní zprostředkovává čas, strávený s rodinou, což je rozhodně aspekt, na který se často zapomíná, a přitom v zásadě nejde o nic jiného, než o společný čas trávený u lega nebo deskových her.

Zpráva se rodiny dotýká i v dalších sekcích, kde se jasně uvádí, že rodiče začínají být uvědomělejší a 75 procent z nich hlídá čas dětí strávených hraním her. Celých 85 procent rodičů pak zná systém věkového ratingu ESRB a pravděpodobně se jim i řídí, což se zřejmě nedá říci o České republice…

Na závěr pak ještě vybíráme zajímavý graf, demonstrující důvody, které u hráčů ve Spojených státech rozhodují o koupi. Věřte, nevěřte, budeme asi muset přepsat staré přísloví, že nezáleží na grafice ale hratelnosti. Celých 67 procent dotazovaných totiž uvádí, že je pro ně grafika stěžejním důvodem, proč hru koupit. Na druhou stranu je ale nutné poukázat na to, že dotazovaní mohli vybrat více odpovědí, proto 65 procent z nich zohledňuje také cenu, 59 zajímavost příběhu, 50 procent možnosti online hraní, 48 procent za rozhodující faktor uvádí pokračování slavné série a 47 procent se rozhodne proto, že produkt zná z dřívější doby, například jako seriál, hračku nebo jinou hru.

Zdroj: Game Informer, ESA

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20912174
BONDI napsal 20. 4. 2017 v 23.41

risix: Touche :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20809574
risix napsal 20. 4. 2017 v 23.36

Hero Of The Injustice: A dle Tvého pravopisu i prachy za doučování z češtiny :)

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
BONDI napsal 20. 4. 2017 v 15.50

24 miliard $... To je famózní !

Tak tady mizí kapesné, prachy z brigád u Mc Donalda a výplaty které byly na zaplacení hipotéky na Villu v Malibu :-D

Ti Americanos se umí rozšoupnout :-D

Editováno: 20. 04. 2017 v 15.50

Nahlásit nevhodný obsah