Hráči v USA utratili loni za hry 24 mld. dolarů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hráči v USA utratili loni za hry 24 mld. dolarů

Hráči v USA utratili loni za hry 24 mld. dolarů

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

20. 4. 2017 13:06 3
Reklama

Organizace ESA, která ve Spojených státech plošně zaštiťuje zábavní software, vydala výroční zprávu o tom, jak vypadá tamější trh s hrami. Na celou zprávu se můžete podívat pod tímto odkazem, to nejzajímavější jsme pro vás ale vybrali hned v titulku. Poměr digitálních a fyzických kopií her se v uplynulých šesti letech v podstatě zrcadlově otočil a nyní se 74 % vládnou digitální kopie.

Ještě v roce 2010 přitom byla situace opačná – fyzické kopie se zasloužily o bezmála 70 procent prodejů. Nicméně popularita Steamu a digitálních distribučních kanálů konzolí Xbox a PlayStation zavelela k obratu a je pravděpodobné, že v tomto trendu se budou ubírat grafy i v následujících letec. To samé se nakonec týká i celkového objemu peněz, které byly za nákup herního softwaru utraceny – v roce 2016 to bylo 24,5 miliardy dolarů, o 1,3 miliardy více, nežli tomu bylo v roce 2015.

Zajímavé jsou nicméně i demografické údaje, které například uvádí, že průměrnému hráči v USA je 35 let. Se 13 procenty je shodně pro obě pohlaví zastoupena skupina 50+, která se bude s největší pravděpodobností v následujících letech zvětšovat s tím, jak do ní budou postupně spadat lidé, kteří „s hrami vyrostli“.

Pokud byste chtěli proniknout do toho, jaké hry se hrají nejvíce, pak bychom mohli nejprve obecně mluvit o tom, že 53 procent hráčů dává přednost multiplayerovým hrám a takřka totožná skupina uvedla, že jim hry pomáhají v socializaci. Necelá polovina dotazovaných navíc uvedla, že jim hraní zprostředkovává čas, strávený s rodinou, což je rozhodně aspekt, na který se často zapomíná, a přitom v zásadě nejde o nic jiného, než o společný čas trávený u lega nebo deskových her.

Zpráva se rodiny dotýká i v dalších sekcích, kde se jasně uvádí, že rodiče začínají být uvědomělejší a 75 procent z nich hlídá čas dětí strávených hraním her. Celých 85 procent rodičů pak zná systém věkového ratingu ESRB a pravděpodobně se jim i řídí, což se zřejmě nedá říci o České republice…

Na závěr pak ještě vybíráme zajímavý graf, demonstrující důvody, které u hráčů ve Spojených státech rozhodují o koupi. Věřte, nevěřte, budeme asi muset přepsat staré přísloví, že nezáleží na grafice ale hratelnosti. Celých 67 procent dotazovaných totiž uvádí, že je pro ně grafika stěžejním důvodem, proč hru koupit. Na druhou stranu je ale nutné poukázat na to, že dotazovaní mohli vybrat více odpovědí, proto 65 procent z nich zohledňuje také cenu, 59 zajímavost příběhu, 50 procent možnosti online hraní, 48 procent za rozhodující faktor uvádí pokračování slavné série a 47 procent se rozhodne proto, že produkt zná z dřívější doby, například jako seriál, hračku nebo jinou hru.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama