Víme, jak vypadá dev kit Xboxu Scorpio
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Víme, jak vypadá dev kit Xboxu Scorpio

Víme, jak vypadá dev kit Xboxu Scorpio

David Plecháček

David Plecháček

12. 4. 2017 15:19 17
Reklama

Před týdnem to bylo Digital Foundry, tentokrát je to web Gamasutra. Spojuje je nová konzole od Microsoftu, Project Scorpio. Zatímco odhalení základních informací připadlo na DF, redaktoři Gamasutry byli pozváni přímo do Washingtonu do kanceláří Microsoftu. Tam se setkali mimo jiné se samotným Philem Spencerem, ale stačili také vyfotit, jak vypadá nový dev kit výkonné konzole.

Vzhled Scorpia může být ve výsledku úplně odlišný, ale dev kit, tedy konzole určená pro vývojáře, vypadá podobně jako již prodávaný Xbox One S. Na přední straně je opravdu display, který autory informuje o technických údajích jejích hry. Nový dev kit je prakticky pouze vylepšený dev kit Xboxu One, vylepšený o mnoho let zkušeností a zpětné vazby od vývojářů.

Protože je snazší vytvářet hru na silnější stroje a poté ji ladit na ty pomalejší (než dělat to naopak), i vývojářská verze Scorpia je ještě o něco silnější, než bude samotné Scorpio. Dokládá to Kevin Gammill, který redaktory se zařízením obeznámil: „Naše zařízení je designováno tak, aby mohli autoři snadno dosáhnout našich cílů: rozlišení 4K, 4K textur, skálopevného frameratu, HDR, a dalších věcí.“

Co je ale ještě zajímavější je fakt, že Scorpio bude mít základy DirectX12 pevně začleněny do příkazů GPU. „Ve skutečnosti jsme část DX12 runtime komponentů zakódovali přímo do GPU, čímž se nějaký výkon ušetří.. Je to vůbec poprvé, kdy jsme něco takového udělali,“ říká Gammill.

Ke konzoli se vyjádřil i Spencer. Kromě rozsáhlého Q&A, které si můžete v angličtině přečíst zde, prozradil, proč se MS ke Scorpiu jako takovému odhodlalo.

Spencer říká, že hnacím motorem je revoluce v televizní technologii. Na trhu by mělo být dostatek 4K displayů, které budou mezi uživateli natolik rozšířené, že dává smysl se do něčeho takového pustit. A lepší je to uprostřed cyklu, než na jeho konci. „Mohli jsme udělat čistý řez, ale myslíme si, že po 4K bude poptávka už v půlce této generace.“

„Myslím, že to, co na Scorpiu uvidíte, budou ty nejlepší verze her, které budou k dostaní na konzolích. Mluví ze mě trochu ego, ale řekl bych, že jsme při plánování konzole vybrali skvělou grafickou kartu, určitý procesor s frekvencí, které jsme chtěli dosáhnout, kolik jsme chtěli RAM, a stejně hovořím o vybalancovaném zařízení. Je snadné stát na pódiu a mít na sobě triko s nápisem 6 teraFLOPS, lidé se pak soustředí na jednu věc, ale je to mnohem komplexnější, než je jedno číslo. Ale musím pravdivě přiznat, že i my jsme byli překvapení, jak je Scorpio výkonné,“ řekl Spencer redaktorům.

I portování je velice jednoduché. Mělo by to být jednoduché i pro third-party studia i pro studia spadající pod Microsoft. „Je to jako u většiny her na PC, když řekneš ‚hej, nastav 4K‘ a on na to, že jasně, že jenom změní .ini soubor. Bum! A engine už sám ví, jak na to,“ říká.  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama