Super Mario Run je pro Nintendo zklamáním
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Super Mario Run je pro Nintendo zklamáním

Super Mario Run je pro Nintendo zklamáním

David Plecháček

David Plecháček

27. 3. 2017 09:45 9
Reklama

Nedlouho po Pokémonech se Nintendo rozhodlo vsadit část svých prostředků do mobilních her. Super Mario Run měl být výsledkem jejich snažení, jak si z lukrativního koláče uzurpovat trochu pro sebe. Před vydáním i těsně po něm jsme psali o nejrůznějších odhadech a o rychlosti, s jakou bylo o novinku zájem. Přesto je mobilní Mario zklamáním i pro samotné Nintendo.

Jedná se o zklamání především co do výše celkového výdělku. Prohlášení Tacumiho Kimišimy jde ruku v ruce se zprávou ze začátku ledna, ve které jsme vás informovali, že za Super Mario Run zaplatila jen tři procenta hráčů. Podle nejrůznějších průzkumů si hopsačka našla cestu do devadesáti milionů zařízení (některé odhady jsou o něco střídmější), a tak to znamená, že hra reálně vydělala 30 milionů dolarů.

Kimišima to s odstupem komentoval se slovy, že „hra jednoduše nenaplnila očekávání“. Super Mario Run byl dosud k dispozici pouze na iOS, a až teď se objeví na Androidu. Prodeje tak nepochybně porostou. Přesto se zdá, že model, dle kterého je hra free-to-play a až po určité části si hráči mohou odemknout zbytek za 250 korun, nebyl šťastně zvolený.

S příchodem na operační systém Android bude celá hra aktualizována (včetně iOS verze), čímž se prodlouží free-to-play část. Obchodní model se ale nezmění, a Nintendo údajně prohlásilo, že tento typ bude preferovat i nadále.

Oproti tomu jiná hra přímo od Nintenda, Fire Emblem Heroes, která je čistě free-to-play, té se daří nadmíru dobře. Společnost má v plánu vydávat dvě až tři hry ročně. Čekáme například na mobilní Animal Crossing, ale ačkoliv měla novinka vyjít ještě letos, má zpoždění a vyjde až v příštím fiskálním roce.  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama