Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect

Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect

David Plecháček

David Plecháček

26. 3. 2017 16:00 1
Reklama

Jednou větou minulý týden popsat nejde. Nesourodou skupinu zpráv nejde ani nijak zaškatulkovat. Jediné na první pohled zřejmé pojítko je diskuze o tom, které hry jsou dobré, a které špatné. Tento kontrast se vyloženě nabízí, koneckonců minulý týden jsem o tom v úvodu hovořil, a vypadá to, že nám zlaté zimní časy definitivně skončily.

MESS EFFECT

Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect
i Zdroj: Hrej.cz

Mass Effect: Andromeda je jednou z největších her jara a možná i vůbec celého roku, a tak není divu, že jeho vydání a následná recenze rozdmýchala mezi hráči tolik vášně. O prvních dnech s Andromedou můžeme říct cokoliv, jen ne to, že byly klidné. Jako obvykle se i u nás i ve světě strhla přestřelka mezi hráči, kteří Andromedu více méně brání, a mezi druhou stranou, která BioWare nemůže přijít na jméno.

Pravdou je, že si za to mohou tvůrci tak trochu sami. Neblahou popularitu novému Mass Effectu způsobují chyby nepovedených animací a nejrůznějších kreatur, které můžete po světě najít. Typickým bodem sváru je nepovedený lip-sync. Najdou se ale i tací, kteří o dané problematice něco ví, a ti se většinou vývojářů zastávají. Mezi nimi nalezneme například Jonathana Coopera, který v současnosti pracuje pro Naughty Dog právě na pozici herního animátora, ale před sérií Uncharted pracoval i na prvních Mass Effectech.

Uncharted bylo právem oceňováno za celkovou kvalitu provedení, animace obličejů nevyjímaje. Jenže Cooper říká, že srovnávat obě série je nefér. Mnoho her má předem předpřipravený scénář a jednu variantu rozhovoru, ale do Mass Effectu vstupuje mnoho proměnných. A vzhledem k obsáhlosti jsou samotní designéři nuceni zaměřit se spíše na důležitější rozhovory, než na ty, na které hráči nemusí vůbec natrefit.

Jistě, nemusíte souhlasit, pro mnohé hráče to argument není. Ale jak už to tak ve světě bývá, nic není jen černé nebo bíle. Ani recenze není tak jednostranná a Zdeněk čtvrtému Mass Effectu leccos vyčítá, ale za leccos jej i chválí. Názor ať si udělá pak každý sám.

JÁ CHTĚL BYCH BÝT TEN… NEJHORŠÍ?

Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect
i Zdroj: Hrej.cz

Andromeda může za ještě jednu věc – v redakci neradi škatulkujeme, kdo je ten nejlepší a ten nejhorší, ale v poslední době je za kvalitu her veřejností nejčastěji pranýřovaný Ubisoft, pravda nicméně je, že po vydání pokračování vesmírné ságy je toto žezlo přisuzováno stále častěji do rukou EA. Uvidíme, jak zareagují hráči, až prvotní emoce opadnou. Ale nevrátí se tento nepopulární titul zpět do Francie? Ubisoft se totiž v tomto ohledu poměrně činní.

Za všechno může For Honor. Ono by už tak stačilo to, že mnozí nedávno vydaným Wildlands přisuzují zase standardní Ubisoftí hru, jinými slovy The Division v Bolívii, ale vývojáři For Honor díky svým vyjádřením strhli celou pozornost na sebe. Kauza začala na redditu, když si jeden z hráčů dal tu práci, aby spočítal, kolik času zabere odemknout veškerý obsah.

Asi jste uhádli, že výsledné číslo musí být zatraceně vysoké, když je o něm řeč. A taky že je. Buď byste měli pomocí mikrotransakcí utratit nad rámec plné ceny dalších 700 dolarů, nebo byste museli hrát dva a půl roku hodinku, dvě denně. Až pak byste měli všechno.

Podle Ubisoftu je to v pořádku. Šéf vývoje hry Damien Kieken přispěl svojí troškou do mlýna, když řekl, že to je naprosto normální. Odemykání všech kosmetických předmětů má totiž být end-game obsahem, a studio ani nepočítá, že by hráči využili všechno. Dokážete si asi představit, jakou reakci tato odpověď vyvolala…

ZAČALO TO V EGYPTĚ

Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect
i Zdroj: Hrej.cz

U Francouzů ještě vydržme. Kromě kauzy s For Honor se Ubisoftu týkají ještě dvě zprávy, o nichž chci hovořit. Jejich hlavním tématem je série Assassin’s Creed. Jedna poukazuje na to, že další hra nás zavede do Egypta, čímž by se potvrdily zprávy z předešlého roku. Kotaku už tehdy přišlo s informacemi, že nový díl AC ponese podtitul Empire a zavede nás do starověkého Egypta, pravděpodobně mnohem hlouběji do minulosti, než kam jsme se podívali v prvním, historicky nejstarším díle. Informaci měl potvrdit švýcarský obchod WoG.ch, i s datem vydání – říjen 2017.

Naneštěstí to není jediná zpráva, která se týká výdělečné série. Vypadá to, že Ubisoft má stále zálusk vytvořit ze hry značku, která se rozroste za hranici herní branže. Neodradilo ho ani rozporuplné přijetí nedávného filmu. Teď pro změnu Azaïzia Aymar v AMA na Redditu odhalil, že se pracuje na televizním seriálu.

KLUCI Z PLAKÁTU

Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect
i Zdroj: Hrej.cz

Světlo světa spatřily dva herní plakáty, a oba dva nám mohou leccos napovědět o hrách, na které lákají. První se objevil na serveru NeoGAF. Neznámý zdroj na tyto stránky vypustil fotku pořízenou v zákulisí italského herního obchodu, kterému přišly nové plakáty lákající na druhý díl vesmírné akce Destiny od Bungie. Vyčíst z nich můžeme dvě věci – očekávané datum vydání (8. září) a plánovanou betu.

S druhými plákaty se to má všelijak, ale rozhodně ani u nich nemůžeme zaručit jejich pravost. A s ohledem na okolnosti, za kterých byly fotografie pořízeny, je jejich pravost ještě více na pováženou. Pokud má ale kanál TheFamilyVideoGamers pravdu, další díl série Call of Duty od Sledgehammers se vrátí svým zasazením zpět do druhé světové války. Podtitul WWII je všeříkající. Tak uvidíme.

Mimochodem, když jsme u netradičního odhalování her, za zmínku stála i akce I <3 StarCraft. V jihokorejské metropoli Soulu se přes víkend koná akce právě s důrazem na legendární sérii. Blizzard tam posléze odhalil remaster StarCraftu: také způsob, jak si zajistit zájem veřejnosti...

EMULAČNÍ BOOM

Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect
i Zdroj: Hrej.cz

O emulátorech píšeme v poslední době čím dál častěji. Jednou je to Dolphin, jindy Cemu, nebo jako dnes program RPCS3, který se zaměřuje na konzoli PlayStation 3. Stejně tak, jako se autorům předešlých zmíněných emulátorů daří postupovat závratnými kroky kupředu, tak i RPCS3 si vede nadmíru dobře. Dlouhou dobu se předpokládalo, že díky složité architektuře nepůjde PS3 uspokojivě emulovat nikdy, ale program už stačil rozhýbat Demon’s Souls nebo logickou adventuru Catherine.

A zmínit můžeme i Cemu. Ten je ve středu zájmů především proto, že emuluje Wii U, a díky tomu si hráči na PC časem možná zahrají i novou perfektní Zeldu. Právě z Breath of the Wild pochází poslední záběry, jejichž prostřednictvím někteří ukazují, jak si Cemu vede. Kanál YamGaming například experimentuje i s rozlišením 4K. Framerate sice nic moc, ale obraz jako takový vypadá perfektně.

PROGRAM, PROSÍM!

Co týden dal: Kauzu For Honor a Mass Effect
i Zdroj: Hrej.cz

Pomalu si můžeme dávat dohromady to, co nás čeká za dva měsíce na E3. S čím se na nás vytasí Bethesda, ještě přesně nevíme, společnost ale v průběhu týdne ohlásila, že na akci nebude chybět Fallout 4 ve VR.

Mnohem exaktnější představu nám dala společnost Electronic Arts. Je jasné, že se dočkáme sportů. Tradičně nebude chybět FIFA, ačkoliv bychom konečně mohli najít odpověď na otázku, jak bude vypadat na nové konzoli od Nintenda. Těšit se můžeme i na Madden nebo NBA. Z velkých her se můžeme těšit na nové SW Battlefront, a přímo na místě bude hratelná verze Need for Speed – pravděpodobně ji uvidíme i v rámci konference. Ale to není vše. EA sice o zbytku programu mlží, ale spekuluje se o další Star Wars hře, stejně jako o pokračování série Dragon Age. EA ale už nějaký čas podporuje i menší studia, takže se třeba objeví nějaké překvapení, jako bylo v minulosti Unravel.

Závěrem se sluší podotknout, že je toho na Hrej.cz mnohem víc. Kromě novinek nebo recenze na Mass Effect jsou to i další články, videa nebo tradiční podcast. Co z toho si vyberete, je jen a jen na vás. Ideálně by toho mělo být co nejvíc.

Videa a podcasty za minulý týden:Hrajte s námi: Breath of the Wild #2; Hrajte s námi: FlatOut 4: Total Insanity; hPod #579

Recenze za minulý týden:Nier: Automata; Mass Effect: Andromeda

Články za minulý týden:Astroneer – dojmy z hraní

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama