Switch má větší paměť na žádost Capcomu
Capcom odhalil, že už nějaký čas experimentuje na Switchi od Nintenda s novou technologií RE Engine, která poháněla jako první hru Resident Evil 7: Biohazard. Zástupci obou to prohlásili na akci Game Creators Conference 2017 v Japonsku s tím, že i díky zpětné vazbě od Capcomu se Nintendo rozhodlo navýšit velikost RAM v hybridní konzoli.
Capcom patří mezi firmy, které už podporují novou platformu. Japonská společnost chystá na květen bojovku Ultra Street Fighter II: The Final Challengers. Nintendo přitom diskutovalo o výkonu a specifikacích Switche s Capcomem i dalšími firmami, aby ještě při práci na hardwaru získalo názory od lidí z branže.
První věc, na kterou Capcom zaměřil svou pozornost, byla právě RAM. Její velikost nebyla dostatečná a svou roli sehrál právě nový RE Engine. Na něm už se v tu chvíli v Capcomu pilně pracovalo a bylo zřejmé, že se bez více paměti neobejde.
A nemyslela si to jen tato firma. Na problém s RAM poukazovali i další vývojáři. Nintendo jim chtělo vyhovět, ale současně pro něj bylo obtížné najít rovnováhu mezi žádaným výkonem a výrobními náklady. Nakonec je ale velikost paměti taková, jak si to Capcom přál. Ke zvýšení tedy došlo i na jeho popud.
Capcom by rád portoval RE Engine na Switch, ale neobejde se to bez zásadní optimalizace, padlo na konferenci. Za tím účelem je nezbytné zajistit, aby uspokojivě engine fungoval v cestovním i domácím módu po zapojení konzole do doku. Každopádně by bylo skvělé, kdyby se to povedlo. Otevřelo by to potenciálně do budoucna cestu k dalším zajímavým titulům.
Samozřejmě to automaticky neznamená, že se můžeme těšit na port RE7, to vůbec. Ale je zajímavé sledovat, jak jsou pro Nintendo důležité názory vývojářů a zároveň, že hybridní povaha konzole může přinášet i další obtíže.
Se zprávou přišla jako první japonská edice webu GamesIndustry.biz. Dále ji pak rozšířil magazín Nintendo Everything.