Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů

David Plecháček

David Plecháček

12. 3. 2017 17:00 3
Reklama

Sedm dní v týdnu, ve všední dny jsme denně schopni vyprodukovat nějakých patnáct novinek, o víkendu o něco méně. Ať mám nějakou rezervu, řekněme, že za těch sedm dní napíšeme přes sedmdesát zpráv, klidně i o deset víc. To je slušné číslo. Všechny tyto zprávy je před souhrnem potřeba projít a shromáždit ty neopomenutelné, a následně je spojit do nějakých ucelenějších bloků. Nejradši mám týdny, kdy i tyto menší bloky provází jako tenoučká nitka nějaké ústřední téma. V dnešním souhrnu jste touto tenkou a vachrlatou nitkou vy, samotní hráči.

JAK O HRÁČE PŘIJÍT #1

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz

Ubisoft není zrovna vaším miláčkem. Spoustě hráčům, nám nevyjímaje, vadí, že se francouzský vydavatel nesnaží vyjet ze svých zažitých konceptů. Assassin’s Creed podesáté a stále stejný, Far Cry jako přes kopírák, The Division a podle mnohých i Wildlands dokola ta samá nuda… takové názory nejsou rozhodně ojedinělé. Spousta z jeho her má ale širokou fanouškovskou základnu, nad rámec zmíněných je to i taktická akce Rainbow Six Siege, hra, která nechce být jako ty ostatní. A my jsme doufali, že z vyjetých kolejí vybočí i For Honor.

Do jisté míry se mu to povedlo, ale vývojáři si beztak neodpustili mnoho přešlapů. A tak, i přes to, že Ubisoft konečně udělal něco jiného než obvykle, se mu jako bumerang jeho troufalost vrací. A pořádně mu nafackuje. For Honor totiž rychle přichází o hráče. Čísla na Steamu ukazují, jak s každým přibývajícím týdnem klesá hladina aktivně hrajících hráčů. Po třech týdnech ho pravidelně hraje zhruba třetina vás, hráčů, oproti týdnu po vydání. Důvodů může být mnohem víc, kromě designérských mylných rozhodnutí za to pravděpodobně mohou i výpadky na serverech. Doufejme, že si nové Wildlands (jejichž recenzi si můžete přečíst zde) neprojdou něčím podobným.

JAK O HRÁČE PŘIJÍT #2 A JAK SE JE POKUSIT ZÍSKAT ZPĚT

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz

Příběh akční survival vesmírné hry No Man’s Sky jsme v minulosti probrali křížem krážem. To, co se teď děje Ubisoftu, se autorům z Hello Games dělo také, jen v mnohem větším měřítku. Jenže Hello Games není Ubisoft. Já chápu a rozumím každému, kdo tvůrcům a zejména Seanovi Murraymu nemůže přijít na jméno, ale možná i pod tíhou toho, že se stále jedná o malé studio, se autoři nerozhodli hodit flintu do žita a něco s tím dělat. A to je podle mého sympatické.

Už minulý Foundation Update měnil hru zásadním způsobem a samotné No Man’s Sky vylepšoval v mnoha leckdy zásadních ohledech. Survival režim, stavba modulárních základen… zní to skvěle. Jedinou vadou na kráse byl fakt, že to Hello Games poměrně trvalo. Foundation Update vyšel v listopadu, a až začátkem března se začalo mluvit o updatu dalším.

Často jsme si říkali, co vlastně autorům trvá tak dlouho. Že by to chtělo častější updaty, mnohem rychleji dát hru do kupy. Ale když se podíváte na to, co update 1.2 „Path Finder“ přináší, zjistíte, že jsme kolektivu Seana Murrayho křivdili neprávem. Nelenili a No Man’s Sky alespoň na papíře vypadá, že mu další steroidová injekce jedině prospěje. Všelijaké grafické úpravy, nové herních mechanismy, vylepšení těch stávajících, podpora Steam Workshopu, více lodí, terénní vozidla, noví obchodníci, nová měna, nový režim Permadeath, další skladby od 65daysofstatic, až po takové ulítlosti jako je stavba vlastních závodních tratí. Ta hra prostě není mrtvá, a jestli do ní někdy naskočit, teď je jedinečná příležitost.

Pokud nemáte srdce z kamene, možná vám začne být studia v samém důsledku líto. Hello Games už nepotřebuje hru vylepšovat, prodalo se jí dostatečný počet, ale přesto vidíte, s jakou péči k ní přistupují. Je to sympatické. Rozumím, No Man’s Sky je stále citlivé téma a spousta hráčů Murraymu neodpustí, co nasliboval a co ve hře nebylo, ale obrázek o britském týmu se začíná pomalu ale jistě měnit. Autory nebráním, ale pokud si i z těchto vyjádření zkusíte poskládat mozaiku, z čeho hra vznikla a do čeho se přerodila, vlastně vám dojde, jak těžké naplit všechna očekávání bylo.

JAK O HRÁČE PŘIJÍT #3 A JAK SE JE POKUSIT ZÍSKAT ZPĚT #2

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz

Mezi neúspěšné – nebo lépe řečeno nepopulární – hry loňského roku můžeme zařadit i druhý Homefront: The Revolution. Tuctová střílečka, která se svými ambicemi snažila dostat mezi mainstreamové pecky, nakonec u hráčů neuspěla a jednalo se o jednoho z adeptů na zklamání roku. To ale neznamená, že by vás hra neměla zajímat, má své fanoušky, a za příznivou cenu (za kterou se prodává) se jedná o zajímavou investici. Navíc, a proto o Homefrontu píšeme, se na PS4 a Xboxu One objevilo demo, díky kterému si můžete hru vyzkoušet. K dispozici jsou 4 hodiny v singlu a neomezený mód Resistance ve hře pro více hráčů. Kromě toho se studio Dambuster zařadilo po bok vývojářů, kteří po čase ustoupili od používání Denuva.

JAK SI ZAJISTIT VAŠI PŘÍZEŇ #1

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz

Opravte mne, ale já si nepamatuji dobu, ve které by bylo pořádání nejrůznějších betaverzí tak populární. Neuplyne týden, aby nějaké studio nespouštělo registraci do vlastních testů. Trendu se nevyhnula ani Bethesda. Pokud zapátráte v paměti, vzpomenete si, že vydavatel pořádal uzavřenou multiplayerovou betu Dooma. Teď se toho samého dočká chystaná hra Quake Champions. Pro autory je to lákavá akce, neboť kromě toho, že si id Software vyzkouší, jestli všechno šlape jak má, tak nové hře může zajistit i určitou popularitu.

Váš zájem studio hodlá získat i jinak – tím, že bude postupně vypouštět nové informace. Tou první je představení postavy Nyx, která se vyžívá ve lstích a plížení. Bethesda ale ráda brnká i na struny nostalgie, takže potenciálním zákazníků a pamětníkům ukázala, že myslí i na ně. Do Champions totiž zamíří i mapa z legendárního Quake III Arena, The Camping Grounds. Nově se jmenuje Blood Covenant, a více o ní si můžete přečíst zde.

Kromě toho ale konečně víme, jak se to má s platebním modelem. Tim Willits prozradil, že hra bude free-to-play, ale současně lidé mohou za hru určitým dílem zaplatit. Detaily jsou o něco složitější, a proto vám doporučím, abyste si přečetli původní zprávu.

JAK SI ZAJISTIT VAŠI PŘÍZEŇ #2

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz

Polyphony Digital to budou mít oproti Bethesdě těžší i snazší zároveň. Těžší proto, že se jejich nové Gran Turismo s podtitulem Sport vytváří neuvěřitelně dlouho, ale zároveň snazší, protože se na nové GT těší stále početná skupina hráčů. Sport už není pouhou odbočkou, ale stal se z něj pravý nástupce posledního Gran Turisma, takže by měl mezi hráče dorazit bez sebemenších kompromisů. Možná proto, aby Polyphony odčinilo dlouhý vývoj, ale možná proto, aby na svou hru upozornilo, spouští studio v pátek 17. března uzavřenou betaverzi. V první vlně budou hru testovat především zámořští hráči, ale posléze by mělo dojít i na Evropu a zbytek světa.

JAK SI ZAJISTIT VAŠI PŘÍZEŇ #3

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz

Má-li to Polyphony Digital těžší, co teprve Cliff Bleszinski AKA CliffyB. Herní vývojář a designér, který si udělal jméno v Epicu u série Gears of War, chystá s vlastním studiem Boss Key Productions akční multiplayerovou hru LawBreakers, kterých je ale na trhu víc než dost. A stejně jako u předchozích her, i v případě novinky o ní píšeme proto, že se chystá uzavřená beta. Proběhne mezi 16. a 19. březnem, a přihlásit se můžete na oficiálních stránkách hry.

JAK SI ZAJISTIT VAŠI PŘÍZEŇ #4

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz

Zatímco někdo svádí lítý boj na poli her, jiní svádí souboj o vaši přízeň mezi celými konzolemi. Někteří v tomto ohledu sází na hry jako takové, jiní se soustředí spíše na služby, které by potenciální zákazníky mohly zajímat. Tak jako Microsoft s Xbox Game Pass. O programu jsme se zmiňovali už dříve, ale ve zkratce se jedná o katalog her, který se zájemcům za deset dolarů odemkne. Phil Spencer ale během minulého týdne prozradil, že by v rámci Game Pass mohly hry přímo i vycházet. Tak, jako se tak postupem času stalo i u Netflixu.

JAK SI ZAJISTIT VAŠI PŘÍZEŇ #5

Co týden dal: Souboj o hráče a řadu šampiónů
i Zdroj: Hrej.cz

O vaši přízeň teď nebudou bojovat studia, nýbrž my! V současné době totiž na Hrej.cz běží hned dvě soutěže, jedna o Horizon Zero Dawn, druhá dokonce o novou konzoli Nintendo Switch. U druhé zmíněné obzvláště platí, abyste si důkladně přečetli soutěžní podmínky, jelikož jsou o něco složitější, než je obvyklé. Za tu cenu, respektive za novou konzoli, to ale jistě stojí. A abyste věděli, oč stát, přečtěte si první "recenzi" na Switch jako takový.

Na konci textu se snažím vždycky rozpomenout, co jsem to jenom opomněl a co by ještě stálo za připomenutí. Speciální místo na žebříčku důležitosti zpráv zaujímá Vojtova Indi(e)kace, která je jako vždy perfektní a která by si zasloužila větší pozornost. Takže pokud nám chcete udělat radost, tak jako se o to pokoušíme přes týden my, zamiřte ještě k tomuto videu. A samozřejmě i k těm dalším…

Videa a podcasty za minulý týden:Nintendo Switch pod drobnohledem; Indi(e)kace - únor 2017, Hrajte s námi: Ghost Recon Wildlands

Recenze za minulý týden:Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Články za minulý týden:Jak se hraje na nové NVIDIA Shield TV; Nintendo Switch - blízké setkání nového druhu

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama