Ion Deana Halla byl na podzim zrušený
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Ion Deana Halla byl na podzim zrušený

Ion Deana Halla byl na podzim zrušený

David Plecháček

David Plecháček

8. 3. 2017 10:07 1
Reklama

„Vývoj her se neustále přerušuje, ruší, nebo se od něj ustupuje,“ říká Dean Hall na svou obhajobu, když se ukázalo, že jeho hra Ion už nadále nevzniká. Možná, že jste na ní zapomněli, tak vám připomeneme, že ji sám Hall představil už před dvěma lety s velkou slávou na konferenci E3 přímo na pódiu Microsoftu.

„Chtěl jsem hru, která nebude hrou, ale bude novým světem,“ říkal v té době. Hra, která neměla být postavená questech, ale na „zákonech fyziky, biologie a chemie“, se zdála být svým námětem zajímavá, ale jelikož se ani postupem času do programu Xbox Game Preview a ani na PC nedostala, pomalu jsme na ni začali zapomínat.

Teď už si ji můžeme do šuplíku ambiciózních, leč nikdy nevydaných her zařadit definitivně. Na Ionu mělo pracovat Hallovo studio RocketWerkz v součinnosti s londýnskou společností Improbable. Jenže mezitím RocketWerkz vydalo VR hru Out of Ammo, na podzim oznámilo novou AAA hru financovanou čínskou společností Tencent, a aby toho nebylo málo, na akci EGX Rezzed by měl Hall představit ještě něco.

Ale ani jedna hra není a především nebude Ion. A co na to říkají všichni zúčastnění? Komentář studia Improbable je takový: „Ion byl původně projekt, který měl vznikat v kooperaci Improbable a RocketWerkz. Ale od té doby se mnohé změnilo. Hall se z Londýna vrátil zpět na Nový Zéland, RocketWerkz pracuje na několika hrách, a my jsme se vyvinuli v platformu, na které se hry primárně vyvíjejí. Můžeme jednoznačně říct, že Improbable v současné době na Ion nedělá. Nicméně nikdy jsme nekomentovali a ani teď nebudeme komentovat plány RocketWerkz.“

Improbable vyjádření zakončilo tím, že nemají žádnou hru ve vývoji a že ani žádnou neplánují po vlastní ose vydat. A tak nezbývá nic jiného, než se podívat na to, jak situaci komentuje Dean Hall.

„Ne, na Ionu opravdu aktivně neděláme. Nejsem do toho nijak zapojený, ani studio RocketWerkz na Novém Zélandu.“ Na otázku, jak dlouho je Ion u ledu, Hall odpověděl, že k tomu došlo někdy mezi srpnem a říjnem loňského roku, kdy se odstěhoval zpět na Nový Zéland. „Když se na Ion podívám, myslím, že ta hra může jedině vyjít díky někomu jako Improbable, s technologií, jakou mají oni, ale nemůžeme ji vydat my,“ říká.

Na rozdíl od londýnské společnosti nebyl Hall ve svém komentáři tak strohý: „Znáte mě, nerad věci nekomentuji. Ale tentokrát musím být opatrný, protože se vám může stát, že mluvíte neuctivě, a to rozhodně nechci. Nicméně zastávám názor, že nemůžete vinit někoho jiného jenom proto, že se to vás sesype. Znám frázi, především od vojáků, která zní: ‚Zvrtlo se to, a tys u toho byl.‘ Podívejte, vývoj her se neustále přerušuje, ruší, nebo se od něj ustupuje. Důvod, proč se to neventiluje na veřejnost, je ten, že byste z toho stejně nic neměli,“ říká.

„Směr, kterým se v RocketWerkz vydáváme, je zkoušet co nejvíce rozdílných věcí. Některé z nich, které s RocketWerkz děláme, jsou ještě na samém počátku, kdy s nimi jenom experimentujeme, a pak se ptáme, jak ty hry vlastně chceme dělat. Chceme se spíš ubrat směrem určitých partnerství, nebo se budeme shánět po lidech, kteří udělají vlastní technologie? A rozhodnutí, které jsme udělali, spočívá spíše v tom, že se chceme spoléhat sami na sebe,“ řekl závěrem.

S Ionem se tedy nepočítá. Hall ještě dodal, že raději vlastní fanoušky naštve tím, že nějakou hru nevydá, než že by vydal hru, se kterou není spokojený a řekl si za ní o nějaké peníze. Kdy se dočkáme nějaké hry, která kompletně vyjde a Hall s ní bude spokojený, je otázka, na kterou by znala ráda spousta hráčů, včetně nás. To je ale hudba daleké budoucnosti.

A tak musíme počkat do 30. března, kdy bude probíhat zmíněný EGX Rezzed, na kterém Hall vystoupí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama