System Shock místo Unity zvolil Unreal
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka System Shock místo Unity zvolil Unreal

System Shock místo Unity zvolil Unreal

Jiří Bigas

Jiří Bigas

2. 3. 2017 09:29 5
Reklama

Vývojáři z Nightdive Studios překvapili oznámením, že jejich remake kultovního System Shocku z roku 1994 nakonec nebude pohánět engine Unity jako dosud, ale technologie od Epicu. A hned se můžete také podívat na nový pre-alfa teaser trailer, který demonstruje novou podobu.

Větší část hráčů změnu vítá, ale najdou se i tací, které rozladila. Zdá se nicméně, že výsledku prospěla. Jako obvykle v těchto případech se i tady studio odvolává na některé slabší stránky Unity coby důvod změny. Vedoucí vývoje Jason Fader v rozhovoru pro Polygon prohlásil, že Unity si nevede moc dobře, pokud chcete udělat FPS na konzolích.

A to samozřejmě Nightdive chtějí. Jejich modernizovaný System Shock má totiž vyjít příští rok kromě Windows, Macu a Linuxu také na Xboxu One a PS4. Tým zkoumal i jiné možnosti a enginy. Hrál si s technologií Lumberyard, ale osvědčený Unreal nakonec zvítězil. Jako důvody Fader jmenoval třeba právě kvalitní cross-platform podporu a výkon, který u testovací verze System Shocku rovněž poněkud pokulhával. V příspěvku na Kickstarertu ještě Fader doplnil, že Unity nedokáže na konzolích nabídnout patřičný výkon i vizuální kvalitu současně, jinak ale tuto technologii chválí.

Hra, která už si prošla fázemi velkorysého remastetu (existuje i standardní od stejných autorů s podtitulem Enhanced Edition) a remaku, teď bývá autory nazývána věrným rebootem. Změny se nebudou týkat příběhu ani postav, ale promění se některé dialogy. Ve hře se objeví klasické zbraně, nepřátelé, oblasti i předměty, ale na tuto kostru budou podle svých slov autoři aplikovat moderní principy game designu a samozřejmě také lepší grafiku, aby lépe představili System Shock novým hráčům, kteří třeba neměli možnost ocenit originál.

Stanice bude více otevřená, hra nabídne více hratelnosti ve stylu Metroidvanie. Kdyby šlo o svět a nikoli vesmírnou stanici, nazval by to prý Fader open worldem. Stejně jako otevřené světy ji lze svobodně prozkoumávat, jakmile se člověk dostane z úvodní oblasti. Zdá se tak, že se nakonec nebudou autoři držet originálu tak úzkostlivě, jak to vypadalo z první hratelné ukázky. Ale v tuto chvíli těžko soudit, musíme si počkat na výsledek. Uvidíme, zda je to dobře, či nikoli.

Více podrobností o této hře najdete v našich starších zprávách.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama