Do února se prodalo 915 tisíc kusů PS VR
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Do února se prodalo 915 tisíc kusů PS VR

Do února se prodalo 915 tisíc kusů PS VR

David Plecháček

David Plecháček

27. 2. 2017 10:29 5
Reklama

Odhadnout, jak se bude prodávat zcela nový hardware, se kterým nemá veřejnost žádnou zkušenost, je obtížná disciplína. Ani lidé ze Sony si nebyli jistí tím, kolik hráčů pro nové VR zařízení zamíří. Právě k VR směřovalo několik predikcí, jednu z nich si nechala od agentury SuperData Research udělat samotná společnost, a i když na základě několika faktorů agentura dospěla k 2,5 milionům zákazníků do konce roku 2016, vedení Sony bylo obezřetnější a nastavilo si skromnější cíle. A jak se zdá, ty mnohem více odpovídají realitě.

I přes to, že počet prodaných PlayStationů reálně dosahuje šedesáti milionů kusů, a i přes to, že takového Kinectu se prodalo během dvou měsíců 8 milionů kusů, tak i tak si Andrew House a spol. řekli, že by byl úspěch prodat do poloviny dubna miliontý kus PlayStationu VR. Okolo tohoto čísla se točil celý rozhovor magazínu New York Times právě s ředitelem Sony Interactive Entertainment, Andrew Housem.

„Děje se to v každé organizaci. Lidé, kteří mají na starost front end, jsou z odvedené práce nadšení, a proto si myslí, že se prodejům bude dařit. Lidé na druhé straně tohoto spektra, mě nevyjímaje, toto nadšení mírní se slovy, abychom zaujali opatrnější přístup,“ vysvětluje dvaapadesátiletý rodák z Walesu složitý rozhodovací proces, který nakonec vede k určení velikosti zásob.

Ukazuje se, že byl sám House možná až příliš opatrný. Jak už jsme naznačili, hranice, po jejímž překonání by Sony považovala VR za úspěch, byla milion prodaných kusů do poloviny dubna, tedy po šesti měsících na trhu. Ředitel SIE prozradil, že před týdnem, 19. února, bylo v oběhu mezi uživateli 915 tisíc headsetů, a to nám do dubna několik týdnů zbývá. Na tomto příkladu si můžeme ukázat, jak vrtkavé podobné odhady vlastně jsou, neboť ani široká základna a relativně přívětivá cena nenahnala větší počet hráčů do obchodů. Přesto si House pochvaluje, že lidé stojí doslova fronty až před obchody, jakmile zjistí, že přišla nová zásilka s PS VR.

V našich končinách se s tím ani tak nesetkáme, ale je pravda, že zásoby po světě nestíhají uspokojit poptávku. Tato situace by se měla zlepšit právě v dubnu. Samotná herní základna by měla výrazněji narůst ještě na podzim, kdy se brýle začnou prodávat v Jižní Americe.

New York Times, stejně jako my, by rád porovnal čísla PS VR s jeho největšími konkurenty, totiž s Oculem Rift a HTC Vive. Bohužel, prodeje ani jednoho zařízení neznáme. Opět bychom se museli obrátit na odhady, v počátku zmíněná agentura SuperData Research připisuje oběma čtvrtinu, respektive třetinu oproti konzolové konkurenci, ale o tom, jak moc se mohou podobné odhady lišit, si můžete udělat názor z čísel popisovaných výše.

Magazín se proto snaží porovnat výkon PS VR s výkonem jiných, ve své době přelomových zařízení. Na paškál si bere například první iPhone, jehož se během tří měsíců prodalo 1,4 milionu kusů, a i tak se považuje za jednu z nejúspěšnějších technologií všech dob. Jestli podobné srovnání považujete za relevantní, necháme na vás.

O budoucím osudu VR obecně rozhodnou především hry, které na něm vyjdou. V případě PlayStationu je před námi vydání Star Treku, a i když jej nepovažujeme za nějaké žhavé tělísko, které by změnilo poměr na vahách, je to to jediné, co je na obzoru. Dobrá, v květnu podle nových zpráv vyjde Farpoint, střílečka, která nás sice zaujala, ale ani od ní nečekáme žádnou revoluci. Pokud za ní nepovažujete speciální pistoli. Ale co dál? Odpověď je alfou a omegou budoucího úspěchu či neúspěchu.  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama