Cage: Psaní herních scénářů trvá a bolí
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Cage: Psaní herních scénářů trvá a bolí

Cage: Psaní herních scénářů trvá a bolí

Pavel Makal

Pavel Makal

26. 2. 2017 18:15 6
Reklama

Francouzský spisovatel a herní designér David de Gruttola, kterého znáte spíše pod pseudonymem David Cage, stihl za svou bezmála dvacetiletou kariéru v herním průmyslu vytvořit jen několik titulů, všechny se ale mohou pyšnit nemalou slávou a někdy i kultovním statutem. A to i přes občasné rozporuplné kvality.

Cageův rukopis nalezneme ve hrách Omikron: The Nomad Soul z roku 1999, v o šest let mladším Fahrenheitu, který hráči adorují a stejnou měrou i zatracují za jeho druhou polovinu, v atmosférické detektivce Heavy Rain pro PlayStation 3 a také v Beyond: Two Souls, který to možná se svou filmovostí už příliš přeháněl a za hru se dá označit jen s velmi přimhouřenýma očima. Nyní Cage pracuje na titulu s názvem Detroit: Become Human, který vychází z technologického prototypu Kara.

Na letošní konferenci Dice Summit 2017 se rozhovořil o tom, jaký vliv má v současnosti příběh ve hrách. Zmínil, že ačkoli v minulosti se se herní průmysl zaměřoval spíše na vnitřní mechanismy a hráčův um, brzy bylo potřeba dát publiku důvod, proč vlastně ve hrách střílet a zabíjet. Podle Cage mají tituly se silným příběhem největší procento dokončení, protože hráče zajímá, jak to celé dopadne. Zároveň ale tvrdí, že tvorba kvalitního scénáře je dlouhým a bolestivým procesem.

Nároky na čas jsou skutečně velké, napsat scénář podle Cage trvá minimálně rok a půl, v případě Detroitu na něm údajně pracoval přes dva roky. Spisovatel potřebuje inspiraci a také instinkt. Následně začne přemýšlet o všech kombinacích a různých proměnných a z pracovního procesu se stane hlavolam. V tu chvíli je nutné správně pospojovat jednotlivé body a nečinit kompromisy v příběhu ani hratelnosti.

Cage slibuje, že Detroit vyždímá PlayStation 4 do posledního dechu. Chce dosáhnout maxima po stránce grafiky i herních mechanismů, z toho důvodu ostatně studio Quantic Dream vytvořilo zcela nový engine. Hra by opět měla nabídnout velkou svobodu v rozhodování a jednotlivé situace budou mít celou řadu východisek, které následně ovlivní další směřování příběhu. Doufejme, že tentokrát bude hráč něčím víc než jen pasivním divákem, který občas stiskne několik tlačítek. Dosavadní dojmy z loňské E3 vypadají velmi slibně, Detroit ale bohužel stále nezná své datum vydání. Letos to ale nejspíš ještě nebude.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama