Skyrim i Fallout 4 hrají miliony hráčů denně
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Skyrim i Fallout 4 hrají miliony hráčů denně

Skyrim i Fallout 4 hrají miliony hráčů denně

David Plecháček

David Plecháček

20. 2. 2017 15:37 9
Reklama

Dnešní den evidentně patří Bethesdě. Po Falloutu 4 VR a po informaci, že Bethesda Game Studios má aktuálně rozdělaných sedm projektů, se opět slovy Todda Howarda dozvídáme, že pět let starý Skyrim (spolu s remasterovanou edicí) a dva roky starý Fallout 4 hrají miliony hráčů každý den. Tato zpráva padla v rozhovoru pro GameSpot.

Howard kromě jiného komentoval i to, jak se cítil, když se po letech vývoje Falloutu 4 vrátil ke Skyrimu v rámci remasteru: „Je to jako vrátit se ke starému příteli z vysoké školy, a pak si uvědomíte, jak moc vám chybí čas, který spolu trávíte,“ říká. „Když tvoříte něco jako Skyrim, je to v tu chvíli váš celý život. Ztrácíte určitou perspektivu. Je ta hra zábavná? Nebo není? Co je dobré? A co špatné? Ale když se vrátíte po tolika letech, najednou to vidíte,“ popisuje netradiční zkušenost s vývojem hry.

Zároveň také říká, že návrat ke Skyrimu po delší době představuje jedinečnou možnost, jak se ke hře vrátit a konečně na ni pohlížet z pozice hráče. „Za tu dobu jste zapomněli na jednotlivé prvky, o kterých jsme třeba jenom přemýšleli, nebo jak bylo složité naopak některé mechanismy do hry dostat. Jenom si k ní sednete a hrajete ji takovou, jaká vlastně je.“

Howard nicméně vidí mezi jednotlivými tituly určité rozdíly, možná i tam, kde bychom je sami nehledali. Třeba ve vyprávění příběhu. Ve Skyrimu si příběh vytváří každý hráč tak trochu sám, zatímco Fallout 4 vypráví mnohem sevřenější a specifičtější a především silnější příběh. „Obě hry mají své silné i slabé stránky,“ říká s tím, že bychom se možná až divili, jak jsou k vlastním věcem kritičtí.

Z toho samého důvodu přiznává, že každá z her někde uspěla a jinde zase zklamala, ale konkrétně k vyprávění příběhu má Bethesda spousty nových nápadů, které chtějí v budoucnu vyzkoušet a případně aplikovat. „Vážně se sami sebe ptáme často na otázku, co dělat, abychom se posunuli dál.“ Některé věci jsou vidět a studio na nich strávilo relativně málo času, ale také jsou věci, které se na obrazovkách ani neobjeví, přesto jsou užitečné, ale o to tým zaměstnávají déle. Vývoj je také částečně otázkou preferencí, co je důležitější.

A když už jsme v úvodu nastínili, že obě dvě hry, jak Skyrim tak Fallout 4, hrají denně miliony lidí, Howard prozradil i čísla mobilního Fallout Shelter. V součtu všech platforem si ho vyzkoušelo 75 milionu lidí. Nebo alespoň tolikrát byl někým stažen. Nová mobilní hra, jejíž vývoj Howard dnes prozradil, by ale měla být úplně jiná, unikátní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama