Patch Horizonu má 250 MB. Jak vypadá na Pro?
Minulý týden probleskla některými médii nepotvrzená zpráva, podle které měl mít day one patch Horizonu Zero Dawn celých 16 GB. Pomalu jsme rozjeli interní debatu o tom, že velikost opravných balíčků začíná přesahovat únosnou hranici, aby nás za několik dní samotné studio Guerrilla Games vyvedlo z omylu. Patch má totiž velikost pouhých 250 MB.
250 MB, to je, přiznejme si, na open-world hru opravdu málo. Nizozemci evidentně vyladili všechno po všech stránkách, a to jak po té technické, tak i herní. Pokud jste tak ještě neučinili, měli byste zamířit do naší recenze, která vyšla v dnešních ranních hodinách. Kromě jiného v ní totiž Pavel chválí právě i engine Decima, který Horizon pohání. Zdá se, že přechod týmu Hermena Hulsta od striktních stříleček k masivnímu open-worldu nedělá žádný problém.
Novinka s rusovlasou Aloy v hlavní roli vychází až 28. února, v Evropě dokonce o den později. Dlouhá doba, když už všichni víme, jakými kvalitami po všech stránkách skvělá hra disponuje. Abyste si tento čas ukrátili, můžete se podívat na video srovnávající verze pro PlayStation 4 a PlayStation 4 Pro. Abyste docenili veškeré rozdíly, nezapomeňte si nastavit rozlišení videa 2160p.
Vývojáři totiž samozřejmě slibují podporu HDR a 4K, ale některé odlišnosti uvidíte i na televizích, které si o těchto parametrech mohou nechat jenom zdát. „K dispozici máme mnoho technologií, z nichž nejlogičtěji připadá v úvahu supersampling. Jde o velmi kvalitní techniku vyhlazování hran, kdy v podstatě renderujeme hru ve vysokém rozlišení (blížící se 4K) před tím, než obraz zmenšíme na finálních 1080p,“ vysvětloval v minulosti technický ředitel Michiel van der Leeuw. Ve výsledku by měl tento postup přinést mnohem detailnější a čistší obraz.