První záběry z Xbox One verze Path of Exile
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka První záběry z Xbox One verze Path of Exile

První záběry z Xbox One verze Path of Exile

Pavel Makal

Pavel Makal

15. 2. 2017 13:30 3
Reklama

O tom, že se populární free-to-play akční RPG Path of Exile letos objeví i na Xbox One, jsme vás informovali již koncem ledna. Zatím bohužel neznáme přesné datum vydání, server Shacknews však přinesl rozhovor s šéfem vývojářského studia Grinding Gear Games Chrisem Wilsonem, který je doplněn záběry z konzolové verze.

Rozhovor se točí okolo řady témat a překážek, se kterými se vývojáři museli během portu hry na konzoli potýkat. Wilson uvádí, že bylo třeba vyřešit jak technické záležitosti, tak změny, které si vyžádalo uživatelské rozhraní. S ohledem na to, že Xbox One má oproti PC omezený hardwarový výkon, bylo třeba zajistit, aby i na něm hra běžela bez sebemenších problémů. Vývojáři si stanovili jasný cíl – rozlišení 1080p při 60 snímcích za vteřinu, a prozatím jsou s výsledky velmi spokojeni.

Hra podle Wilsona vypadá a funguje lépe s každým uplynulým týdnem. Navíc pokroky v konzolové verzi pozitivně ovlivňují i tu pro PC. Kdykoli se podaří dosáhnout zrychlení a vylepšení hry na Xboxu, je toto řešení implementováno do PC buildu. Wilson zmiňuje, že díky tomu v uplynulém roce došlo ke zrychlení chodu hry o 400 %.

I v případě uživatelského rozhraní bylo třeba vyřešit několik zásadních otázek. Ačkoli Diablo III dokázalo, že žánr, který je úzce spjat s horečnatým klikáním myší, může být stejně, ne-li lépe hratelný i na gamepadu, vyskytlo se během navrhování nového UI několik problémů. Wilson jako příklad zmiňuje lektvary, které v PC verzi zaujímají pět slotů. Prvním řešením bylo snížit jejich počet na čtyři a namapovat je na d-pad ovladače. Následně se však ukázalo, že při pohybu za pomoci analogové páčky je d-pad v kritických situacích příliš těžko přístupný. Nakonec tedy byly lektvary namapovány i na takzvané shoulder butony a díky tomu je jejich konzumace v lítém boji bez problémů. Dalším problémem pak byly skilly, které je třeba pečlivě zaměřit. I s touto záležitostí si nakonec autoři poradili.

Příchod na Xbox One studio vnímá jako příležitost k oslovení zcela nového publika. Finance, které by z něj mohly plynout, pak vývojáři plánují opětovně investovat do PC verze hry. Spolupráci s Microsoftem si vývojáři pochvalují a zmiňují, že s ohledem na to, že Xbox One patří do platformy UWP, nebylo nijak náročné pro něj naportovat již existující obsah.

Při vydání nemáme očekávat možnost kooperativního hraní. Vývojáři by ji do hry rádi přidali později, částečně i proto, že se jim velmi líbila v konzolové verzi Diabla III. Zatím ale nechtějí nic slibovat. Jak se vám Path of Exile líbí? Hrajete jej aktuálně na PC? Dejte nám vědět v diskuzi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama