Armored Warfare nově tvoří vydavatel My.com
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Armored Warfare nově tvoří vydavatel My.com

Armored Warfare nově tvoří vydavatel My.com

David Plecháček

David Plecháček

13. 2. 2017 16:23 6
Reklama

Trochu nezvyklou hrou v portfoliu studia Obsidian je Armored Warfare. Free-to-play titul běžící na CryEnginu, který je jako všechny podobné hry postavený na in-game mikrotransakcích, měl být reakcí na dynamicky se měnící trh s videohrami. Projekt, jehož vývoj začal v severoamerickém Irvine už před čtyřmi lety, Obsidian nadále vyvíjet nebude. Veškeré práce přebírá ruská společnost My.com, dosavadní vydavatel hry.

Oficiální zpráva se objevila na stránkách vydavatele, s tím, že změny přechází v platnost okamžitě. My.com se v ní zavazuje dodat obsah, který byl před změnou slíbený bývalým studiem. Ke změně se vyjádřil i zástupce ruské strany, Yuri Maslikov, i šéf společnosti Obsidian Entertainment, Feargus Urquhart. Oba svorně hovoří o tom, že byla s druhou stranou radost spolupracovat a že je těší roky strávené na vývoji Armored Warfare - tak jak to bývá v podobných případech obvyklé - ale objevily se spekulace, že spolupráce nebyla tak růžová, jak Maslikov nebo Urquhart říkají.

Zdrojem těchto zpráv je moderátor oficiálního fóra hry na redditu, který tvrdí, že zastával pozici konzultanta ve věcech designu, jak pro Obsidian, tak pro My.com. Podle něj za krachem vzájemné spolupráce stojí odlišná vize. Ve zkratce řečeno, My.com (coby součást společnosti MailRU) chtěl po Obsidianu klon World of Tanks, ale co se z počátku jevilo jako dobrý a výnosný nápad se změnilo v boj o nějakou sebemenší invenci.

„Hra měla být klonem World of Tanks, akorát s moderními stroji a samozřejmě s tím, aby je Wargaming nemohl žalovat,“ říká zdroj. Podle něj to bylo patrné především v alfa fázi. „Všem to bylo jasné, ale až odpor (vývojářů) přesvědčil investora MailRU, že udělat obyčejnou 'čínskou' kopii není cesta k úspěchu.“ A tak dostalo studio Obsidian trochu více volnosti. Ne moc, pořád se prý mělo jednat o něco příbuzného k World of Tanks.

„V tu dobu spadla spolupráce na bod mrazu. MailRU tím jasně řeklo, že chce jen a pouze vytřískat co nejvíce peněz, které do té doby inkasoval Wargaming z World of Tanks.“ Podle zdroje ruská společnost úplně ignorovala západní trh, na kterém tím pádem Armored Warfare nemohlo prorazit. „Začali jsme se cítit ignorováni, nebrali v potaz naše připomínky, a tehdy se celá spolupráce zhroutila.“

Uživatel, který tuto zprávu napsal, závěrem dokonce říká, že MailRU nic lepšího nechtělo a že je společnost spokojená s tím, v jak špatném a žalostném stavu hra je. Ve skutečnosti použil mnohem peprnější slova, ale asi si je dokážete představit. Nakonec si dovolil skoro až filosofickou poznámku: „Čím blíž hra bude k World of Tanks, tím bude méně zajímavá a tím rychleji se na ní zapomene.“ Tak jest.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama